Jump to content

PC valt uit tijdens GTA IV spelen.


-TonyStark-

Recommended Posts

Hallo mensen,

Eergisteren zat ik GTA IV te spelen ,lekker mensen omver rijden, toen ineens mijn scherm zwart werd.

Ik dacht dat hij crashde en wachtte tot hij vanzelf naar het bureaublad sprong...

Dat deed hij dus niet,dus heb ik een minuutje of 10 gewacht,daarna toch maar uit gezet dmv de aan/uitknop 6 seconde ingedrukt te houden. Toen heb ik hem weer opgestart en heb ik niks meer gespeeld.

Gisteren startte ik GTA IV weer op, en weer hetzelfde verhaal. Net zat ik ook te spelen en weer viel hij uit.

Dus,waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik dacht zelf aan overhitting aangezien de PC erg veel lawaai maak,en het scherm gewoon helemaal zwart word.

Dus ik voelde aan de PC , aan de linkerkant en hij was inderdaad wat warm. Ik startte PC Wizard op en keek hoe warm mijn GPU en CPU was, en mijn GPU zat aan de 75° en mijn CPU, elke core op 65°.

Ik weet niet of dat normaal is. ( het betreft een ATI Radeon HD 5670, en de cpu eenAMD Athlon 2 x4 620 op 2.6 Ghz.)

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Oja en mijn PC zelf valt niet uit ,dat zie ik aan de blauwe lichtjes die erop zitten, dus alleen het scherm?

Greetzz

Bewerkt: door -TonyStark-
Link to comment
Delen op andere websites

65 graden is niet extreem hoog voor een CPU. Maar 75 graden voor die GPU is wat aan de hoge kant. Alleen je zegt dat je na dat GTA IV uitviel aan je PC voelde en het warm was, en was toen starten je PC wizard op. In deze tijd kan je GPU/CPU al wat in temperatuur gedaald zijn. Om dit op te lossen kan je dingen doen zoals stof uit je pc halen, instellingen lager zetten, Kabels in je pc beter leggen(Niet dat er een dikke prop in je kast zit) zorg er ook voor dat je pc kast vrij staat zodat hij niet met een helft tegen een muur staat en geen ventilatie gaten geblockeerd zijn.

En over je scherm: Valt deze echt uit of word het scherm gewoon zwart ?

Link to comment
Delen op andere websites

De pc zit nergens tegen aan, dus hij is helemaal vrij. Voor de kabels heb ik nog niet gekeken.

En mijn scherm valt niet uit maar het beeld word zwart,als ik dan naar een ander kanaal ga dus bv 'TV' want hij heeft ook een TV functie dan werkt hij wel gewoon, alleen als ik dan terug switch naar PC, dan is het zwart en niet backlightzwart maar echt zwart dus alsof hij is uitgevallen.

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk dan ook even of er stof in zit, want als stof warm is blijft het warm. Het is misschien een voordeel in bed maar niet in een pc :puh:

En dat je scherm zwart word is denk ik gta iv zelf. Ik heb ook wel is dat het ineens stopt met werken en dat het scherm dan zwart word. Heb je al crtl+alt+del geprobeerd ?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat heb ik al geprobeerd,heb nu even de stof eruit geblazen.

Straks GTA IV es opstarten.

Was net even aan het spelen,en weer gebeurde het?

Heb net weer even gespeeld maar nu heb ik het zelf gestopt om te kijken wat de temperatuur bedraagt, die van mijn gpu is 86° en de ventilator draait op 96%, mijn cpu is 76°

Is dit te hoog

>>> Door Jacky-2007: Dubbelpost samengevoegd. Als je in het vervolg nog iets wil toevoegen aan je post, en je hebt nog steeds de laatste reactie in het topic, gebruik dan de "Bewerk"-knop rechts onder je post.<<<

Bewerkt: door -TonyStark-
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

En nog steeds zit ik met dit probleem,zat net minecraft te spelen en mijn videokaart ging tot wel 81° graden celcius , maar hij zat maar op 19% load. Raar.

Hij viel niet uit tijdens minecraft,maar gisteren bij Race Driver Grid viel hij diverse keren uit. Bij nfs Shift 1 & 2 valt hij uit ook bij GTA IV.

Ik denk echt dat mijn koeler aan het afsterven is,wat kan het zijn ?

Of misschien toch de voeding?

Bewerkt: door -TonyStark-
Link to comment
Delen op andere websites

Het is overduidelijk de koeler.

Verwijder even de drivers via Start -> Configscherm -> Hardware en Geluiden -> [Apparaatbeheer] Hardware en apparaten weergeven -> Beeldschermadapters -> [stuurprogramma's] Installatie ongedaan maken -> Vinkje bij [stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen] -> OK.

Dan de nieuwste drivers van de ATI site afhalen. Zijn de problemen er nog steeds, haal dan de een na nieuwste drivers van de ATI site.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb dat even gedaan en ga nu spelen. Ik edit mijn bericht straks.

Bedankt voor de hulp !

Net weer GRID gespeelt en weer viel hij uit.

Ik zal nu de een na nieuwste drivers nemen,en kijken of hij nog uitvalt. En als ik nu mijn pc kast opendoe vervalt mijn garantie dan?

Ook met die drivers valt hij uit, is er nog iets wat ik kan doen voordat ik hem uit het raam gooi?

Bewerkt: door -TonyStark-
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...