Jump to content

Nieuwe PC AMD3


The GamerII

Recommended Posts

Hallo, ik was van plan een nieuwe pc aan te schaffen dus had zo het een en ander samengesteld op internet. Nou ben ik niet bepaald bekend met AMD, dus de vraag was of deze pc games zoals Mafia 2, GTA IV, CoD enz kan trekken en of het een goede combinatie bij mekaar was:

Moederbord: ASROCK 870 Extreme3

CPU: Phenom II X6 1090T

Videokaart: AMD radeon HD6000

geheugen: 4gig DDR3

Voeding: Aerocool 600 watt

HD: Hitachi 3,5inch 2000GB

DVD drivers: Sony SATA

Ook nog een Midi tower behuizing met een fan van 120 mm, zou ik er nog eentje nodig hebben?

Alvast bedankt, The GamerII

Link to comment
Delen op andere websites

AMD Radeon 6000 is geen kaart maar een serie kaarten. Ik denk dat een HD6870 of een HD6850 een erg goede kaart voor jou is. Die in combinatie met de rest zou samen geen probleem moeten hebben met de genoemde spellen.

Verder: ik weet niet welke kast het is, maar als je graag wilt koelen zou ik beginnen met het kopen van een nieuwe CPU koeler, een Scythe Big Shurken of een Scythe Mugen 2 verdienen mijn persoonlijke voorkeur. Of je nog een extra fan moet hangt af van hoe goed de airflow in die kast is, wat afhangt van het type kast en de cable managemant.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, want chip producenten wijzen er op dat vanaf een snelheid van 1GHz een case fan nodig is om de levensduur en stabiliteit van de processor te behouden. Bij snelheden van 2 GHz en hoger zijn 2 case-fans aanbevolen om een optimale koeling te waarborgen.

Hierdoor krijg een ideale luchtstroom in je case, maar ik zou een fan nemen die een goede luchtverplaatsing heeft. blij.gif

Mvg,

Woody zwaaien.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

AMD Radeon 6000 is geen kaart maar een serie kaarten. Ik denk dat een HD6870 of een HD6850 een erg goede kaart voor jou is. Die in combinatie met de rest zou samen geen probleem moeten hebben met de genoemde spellen.

Verder: ik weet niet welke kast het is, maar als je graag wilt koelen zou ik beginnen met het kopen van een nieuwe CPU koeler, een Scythe Big Shurken of een Scythe Mugen 2 verdienen mijn persoonlijke voorkeur. Of je nog een extra fan moet hangt af van hoe goed de airflow in die kast is, wat afhangt van het type kast en de cable managemant.

ja de Radeon is een HD6850. Ik heb nog een Zalman koeler die ik er waarschijnlijk inzet, maar bij zo'n Scythe heb ik dan maar 1 fan nodig?

Met mijn vorige pc die ik had gebouwd heb ik ook een enorm gezeik gehad met overhitting omdat de outtake fan niet goed werkte dus ik moet het nu wel goed weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...