GuitarGuy666 Geplaatst: 9 juni 2011 Rapport Geplaatst: 9 juni 2011 (bewerkt) Tutorail modden met steam IV Kleine uitleg Beste modders, Heb je steam en dek je: ik kan niet modden!? Dan heb je t fout. Ik ga hier uitleggen hoe je dit doet. Stap 1 Download de mod die je graag wilt installeren. Stap 2 A is voor savegames, en stap 2 B is voor andere mods Stap 2 A Hoe installeer ik een savegame? Daar is een simpele uitleg voor: Download de savegame en volg de stappen: Zet de savegame in de volgende map: voor: Windows 7: C:\User\AppData\Local\Rockstar Game\GTA IV\savegames Windows Vista: C:\Users\je eigen naam\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\savegames Windows XP: C:\Documents en Settings\je eigen naam\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\savegames En klaar Stap 2 B Hoe installeren we een andere mod? Dat lezen we hier: Download het bestand (bijvoorbeeld een auto of trainer) Ga dan naar de readme, en staat er dan: Put the files in the IV derectory (of iets dergelijks) Dan moet je naar: C:\programfiles\steam\steamapps\common Klik dan op de map gta IV (of iets dergelijks) en stop ze daar dan in Stap 3 Wanneer je een trainer installeert, moet je ASI loader downloaden. Deze bestanden zet je ook in de map: C:\programfiles\steam\steamapps\common en dan klik je weer op de map gta IV. stop ze dan daar in Help desk Zit je met problemen: GTA IV wilt niet opstarten en geeft een fouterror? Dan gaan we het volgende uitleggen: Ik heb alleen de trainer en asiloader geinstalleerd, en hij geeft een error: Je hebt de verkeerde trainer gedownload. Je moet een trainer downloaden die het wel doet: Ik heb "simple Native Trainer 6.3" en die werkt perfect Trainer doet het, maar sluit opeens af: Wanneer je met de trainer bezig bent, en IV zomaar stopt, kun je daar maar een ding aan doen: Start IV opnieuw op. Wanneer je een andere trainer download zul je precies hetzelfde probleem hebben. Mijn Auto werkt niet: Als je een auto mod hebt geinstalleerd, en IV laat hem niet zien, of crasht, moet je naar 1 ding kijken: Heb ik heb wel in de goede map gezet? Zonee: lees de readme opnieuw Zoja: Dan ligt het aan een andere mod, of werkt de mod niet goed. supergtagamer Bewerkt: 9 juni 2011 door supergtagamer Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 10 juni 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juni 2011 Dank je, ik ga later ook nog updaten voorals er nog iets bij moet Reageren
Sleepwalker Geplaatst: 22 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 Misschien een domme vraag hoor, maar wordt ik dan niet gebanned door steam? < heb het al een keer eerder mee gemaakt met een ander spel, dus nog een keer zou niet zo nice zijn (: Reageren
Kippetje123 Geplaatst: 22 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 @sleepwalker: ik denk 't niet. Gta iv is geen online spel waarbij je gebanned kan worden voor het installeren van mods en trainers. Alleen bij de online functie weet ik niet of je trainers kan/mag gebruiken. vraagje: kan je in gta iv op dezelfde manier gebouwen (bunkers in mijn geval) bouwen met sketchup? Of moet het met gta iv anders? En kan je die er met steam inzetten? Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 22 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 Nee, je word er niet voor verbannen. De reden daarvoor is dat Steam je alleen kan bannen van spellen die VAC beveiligt zijn (CS:S, MW2, BO..). GTA IV maakt daar geen gebruik van dus je word er ook niet voor verbannen. Reageren
Sleepwalker Geplaatst: 22 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 Ooh nice, dan is het misschien toch waard om IV via steam aan te schaffen, sinds mijn gewone fysieke versie dood is -_- Reageren
KoenKucharek Geplaatst: 27 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2011 (bewerkt) Kan je ook spelen met xliveless enzo dat je niet hoeft in te loggen? Bewerkt: 27 oktober 2011 door KoenKucharek Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 28 oktober 2011 Ja, tuurlijk achievements halen kan dan alleen niet, MP kan dan ook niet. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.