Sublime Geplaatst: 9 juni 2011 Rapport Geplaatst: 9 juni 2011 Ik heb een vraag, ik wil graag een Test server op zetten op mijn huis connectie. Maar, zoals gewoonlijk is mijn internetsnelheid meestal de bottleneck. Nu is mijn vraag, hoeveel spelers kunnen op een connectie van max 75KB/s normaal spelen? Reageren
Big Boss Geplaatst: 9 juni 2011 Rapport Geplaatst: 9 juni 2011 Is dat upload of download? Je moet namelijk steeds naar je upload kijken. Doe anders eens een testje op speedtest.net. Maar met die upload speed kan je grofweg 2 spelers hosten; eén speler gebruikt ongeveer 40kbps upload. Hmm, eventjes verkeerd gekeken; kilobyte ≠ kilobit. 75 kilobyte is 600 kilobits. Daarmee kan je dan ongeveer 15 spelers hosten. Reageren
Sublime Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juni 2011 Is dat upload of download? Je moet namelijk steeds naar je upload kijken. Doe anders eens een testje op speedtest.net. Maar met die upload speed kan je grofweg 2 spelers hosten; eén speler gebruikt ongeveer 40kbps upload. Hmm, eventjes verkeerd gekeken; kilobyte ≠ kilobit. 75 kilobyte is 600 kilobits. Daarmee kan je dan ongeveer 15 spelers hosten. Ok, dat is mijn upload snelheid ja. Mijn downloadsnelheid ligt rond de 400KB. Ik houd het wel op 10 spelers omdat ik ook nog andere dingen host. Een pentium 4 2,6 Ghz kan de server toch wel makkelijk hosten? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.