Jump to content

Oververhitting


BoerBanaan

Recommended Posts

Dag beste forumleden,

Ik heb sinds een tijdje dat mijn computer tijdens het gamen uitvalt.. Nou heb ik CPUID Hardware monitor gedownload en zie ik dat de temperatuur van mijn videokaart tijdens het gamen oploopt tot 90 graden en gewoon op windows al tot 57-88 graden. Nou is mijn vraag; is mijn videokaart niet goed gekoeld omdat er geen ventilator bij zit (foto)? Of wat kan het probleem zijn?

http://i54.tinypic.com/35ja2wp.jpg

Zoals je ziet, nergens een ventilator of zo (ja mijn computer is stoffig :puh: ).

http://i55.tinypic.com/xqbzo9.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp. :)

>>> Door Thundercover: Grote afbeelding(en) van boven 1024x786 gelieve in een link te plaatsen. Bij deze aangepast.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt een passief gekoelde kaart, die koelt zich met langsstromend lucht.

Maar volgens mij, heb je te weinig lucht dat er langs stroomt.

Helaas heb je een vrij kleine kast, waardoor je geen extra fans achter kan plaatsen.

Wat je kan doen, is voor een fan plaatsen voor extra lucht, hardeschijf hoger plaatsen zodat ie geen lucht blokkeert.

Heb je geen plek voor hem te monteren, kun je gaan beunen door tiewraps door hardeschijf monteerplekken te doen en door de schroefgaten van je fan.

Niet de beste oplossing, maar het werkt, helaas zorgt dat ook voor wat extra stof in je kast, maar daar heb je al genoeg aan.

Anders, kan je de zijpaneel aanpassen, 4 schroefgaten en een groot gat met het diameter van je fan en dan monteren met een fangrill ervoor.

Laatste oplossing, is helemaal niet optimaal, maar is een fan op je heatsink monteren met een hoop beunwerk, maar je kan zo je kaart slopen en garantie is weg.

En nog iets, maak je pc schoon, stof kan kortsluiting veroorzaken, maar het isoleert ook nog eens.

Dus je componenten houden hun warmte vast.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat je kan doen, is voor een fan plaatsen voor extra lucht, hardeschijf hoger plaatsen zodat ie geen lucht blokkeert.

Hoe wil je dat voor mekaar krijgen?

Laatste oplossing, is helemaal niet optimaal, maar is een fan op je heatsink monteren met een hoop beunwerk, maar je kan zo je kaart slopen en garantie is weg.

Naja, de garantie is toch al weg, want ik mocht eigenlijk die kast niet openen. Er zat zo'n garantiezegel omheen.

En nog iets, maak je pc schoon, stof kan kortsluiting veroorzaken, maar het isoleert ook nog eens.

Dus je componenten houden hun warmte vast.

Ja klopt maar ik heb niet echt iets om hem mee schoon te maken (of is een doekje al genoeg?), met een stofzuiger er in durf ik niet aan, ik heb gisteren wel met een stofzuiger buiten de computer gezeten.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe wil je dat voor mekaar krijgen?

Ja klopt maar ik heb niet echt iets om hem mee schoon te maken (of is een doekje al genoeg?), met een stofzuiger er in durf ik niet aan, ik heb gisteren wel met een stofzuiger buiten de computer gezeten.

Stofzuiger raad ik niet aan, eerder een kwast met paardenhaar en/of busje perslucht/compressor.

En heel simpel, als goed is, zit je hardeschijf met 4 schroeven aan je pc kast vast.

Draai ze eruit, verplaats je hdd naar boven, en schroef ze vast.

Of als je een quickswap systeem hebt, klik je ze los, en plaats je ze hoger.

Daarnaast, als je makkelijk de voorste kap los kan helen, dat doen en kijken of er plek is voor een fan, en anders beunen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hihi, ik herken daar een Acer Aspire.

Nja, ik zou zelf eerder kijken naar iets als dit. Heb je een actief passief gekoelde grafische kaart :clown:

Hoef je niet te gaan boren en weet ik het wat in je kastje. Ik zie zoiets alleen helaas niet in Alternate staan, dus je zult daarvoor wel iets aan zoekwerk moeten verrichten

Link to comment
Delen op andere websites

Hihi, ik herken daar een Acer Aspire.

Hihi dat klopt. :puh:

Nja, ik zou zelf eerder kijken naar iets als dit. Heb je een actief passief gekoelde grafische kaart :clown:

Hoef je niet te gaan boren en weet ik het wat in je kastje. Ik zie zoiets alleen helaas niet in Alternate staan, dus je zult daarvoor wel iets aan zoekwerk moeten verrichten

Oke, zoiets moet ik dus hebben, ik zal even zoeken.

Edit: Ik heb dit gevonden, gaat deze passen en zou ik deze kunnen monteren zonder enige ervaring?

Bewerkt: door BoerBanaan
Link to comment
Delen op andere websites

dit is wat jij nodig hebt. Makkelijk te installeren zonder ervaring.

EDIT: Ik zie nu op jou foto's dat er onder je videokaart dichte pci plaatjes op zitten. Als je deze eruit haalt heb je wat beter airflow waardoor je GPU een lager temperatuur word :)

1307699446-150.jpg

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

dit is wat jij nodig hebt. Makkelijk te installeren zonder ervaring.

Oké, kan ik hem gewoon van die site bestellen? En waar moet ik hem plaatsen als ik hem heb?

In je PC natuurlijk. :clown:

Je wipt gewoon een PCI slot(zo'n plaatje) achter je pc uit, en prikt dat ding erin, schroeft hem vast, aansluiten, en hij zou het moeten doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...