Jump to content

GTA IV werk erg traag


BarretaMLG

Recommended Posts

Sinds gisteren ben ik GTA IV weer beginnen spelen. Kben met een nieuw spel begonnen en het gaat zooo traag. Het is zelfs geen lag. Niko loopt traag, auto's rijden traag, het lijkt wel of het allemaal in slow-motion gaat. Het is gewoon niet mogelijk om het spel te spelen op deze manier.

Het vreemde is dat ik GTA IV enkele maanden geleden al had gespeeld op dezelfde computer, en toen werkte het zonder problemen. Het spel ging toen helemaal niet zo traag.

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen en wat ik kan doen om het terug normaal te laten werken, zoals het vroeger deed ?

Alvast bedankt ! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een begin zou zijn als jij je PC specificaties eens zou posten, eventueel met een programma als de Flitskikker InfoTool. Misschien staan de grafische settings nu hoger dan enkele maanden geleden, dus gaat het beter als je deze verlaagt? Heb je tevens de laatste patch geïnstalleerd?

Link to comment
Delen op andere websites

Een begin zou zijn als jij je PC specificaties eens zou posten, eventueel met een programma als de Flitskikker InfoTool. Misschien staan de grafische settings nu hoger dan enkele maanden geleden, dus gaat het beter als je deze verlaagt? Heb je tevens de laatste patch geïnstalleerd?

De grafische settings staan nog altijd gelijk, en ik heb ze ook al wat proberen aan te passen maar dat lost het probleem niet op. Ik zal de patch installeren en als dat nog steeds niets uitmaakt, zal ik men specificaties posten.

-------------------

EDIT

De patch is geïnstalleerd maar het spel loopt nog altijd even traag. Hier zijn m'n specificaties:

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Acer

- Computermodel: Aspire 5742G

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Acer

- Model: Aspire 5742G

- BIOS Fabrikant: Acer

- BIOS Model: InsydeH2O Version V1.03, versie V1.03

- Aansluitingen: J5C1 (Vrij), J6C1 (Vrij), J6C2 (Vrij), J6D2 (Vrij), J7C1 (Vrij), J7D2 (Vrij), J8C2 (Vrij), J8C1 (Vrij)

- Poorten:

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Pentium® CPU P6100 @ 2.00GHz (Dual Core)

- Kloksnelheid: 1319 MHz

- Socket & Cache(s): CPU, 256 KB L2 Cache, 3072 KB L3 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 3959 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (DDR2-1067 PC2-8500 533 MHz, SO-DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-1067 PC2-8500 533 MHz, SO-DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:)

- Grootte: 452,66 GB (452,66 GB (C:) )

- Vrije ruimte: 378,94 GB (378,94 GB (C:) )

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: ATI Mobility Radeon HD 5470

- Beeldprocessor: ATI display adapter (0x68E0)

- Geheugengrootte: 512 MB VRAM

- Stuurprogramma: aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.741.0.0

Bewerkt: door BarretaMLG
Link to comment
Delen op andere websites

Je computer is sowieso niet echt goed om de nieuwste games op te spelen, dus je zal GTA IV sowieso op de laagste settings moeten spelen. Op welke settings speel je nu?

Flitskikker InfoTool geeft trouwens weer dat je processor slechts aan 1.3 GHz draait i.p.v. 2 GHz. Ik weet niet of dit ook invloed heeft op Games maar je kan dit oplossen door de energiebesparende modus uit te schakelen. Ga hiervoor naar het Configuratiescherm, klik daar op Energiebeheer en selecteer hier Hoge prestaties.

Link to comment
Delen op andere websites

Je computer is sowieso niet echt goed om de nieuwste games op te spelen, dus je zal GTA IV sowieso op de laagste settings moeten spelen. Op welke settings speel je nu?

Flitskikker InfoTool geeft trouwens weer dat je processor slechts aan 1.3 GHz draait i.p.v. 2 GHz. Ik weet niet of dit ook invloed heeft op Games maar je kan dit oplossen door de energiebesparende modus uit te schakelen. Ga hiervoor naar het Configuratiescherm, klik daar op Energiebeheer en selecteer hier Hoge prestaties.

Dat klopt, ik weet dat ik er niet veel games op kan spelen (mijn pc is namelijk een laptop, die zijn niet geschikt om zware games op te spelen), maar GTA IV heeft enkele maanden geleden probleemloos gewerkt. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat het nu opeens zo traag loopt.

Ik heb de de modus uitgeschakelt en Hoge prestaties geselecteerd, maar het werkt nog steeds niet. Ik heb nu wel opgemerkt dat het spel normaal loopt in de safehouse zelf, maar vanaf ik uit de deur wandel, gaat het trager.

Met settings, bedoel je de Graphics die in het menu te vinden zijn ?

Video mode: 1366x768 (60 Hz)

Aspect ratio: Auto

Texture quality: Medium

Reflection resolution: High

Water quality: High

Shadow quality: High

Night shadows: Off

Texture Filter quality: Anisotropic x4

View distane: 19

Detail distane: 10

Vehicle density: 13

Definition: On

VSync: On

Resource Usage: 359/499 MB

Alvast bedankt voor je hulp Hanneswasco. Ik hoop dat er een oplossing voor te vinden is, want ik zie het niet zitten om een nieuwe computer te kopen, enkel voor GTA IV.

Link to comment
Delen op andere websites

Met settings, bedoel je de Graphics die in het menu te vinden zijn ?

Video mode: 1366x768 (60 Hz)

Aspect ratio: Auto

Texture quality: Medium

Reflection resolution: High

Water quality: High

Shadow quality: High

Night shadows: Off

Texture Filter quality: Anisotropic x4

View distane: 19

Detail distane: 10

Vehicle density: 13

Definition: On

VSync: On

Resource Usage: 359/499 MB

Dat zijn de settings die ik bedoel ja. Volgens mij ligt daar dan ook het probleem. Als je je Shadow Quality (wat redelijk veel verbruikt) op Off zet en eventueel de Texture Quality op Low zou het spel al een pak beter moeten draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zijn de settings die ik bedoel ja. Volgens mij ligt daar dan ook het probleem. Als je je Shadow Quality (wat redelijk veel verbruikt) op Off zet en eventueel de Texture Quality op Low zou het spel al een pak beter moeten draaien.

Ik heb beide aangepast en het spel loopt véél beter ! :D

Bedankt ! :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...