Jump to content

[INCLUDE] XCMD Fast Command Processor

Recommended Posts

Geplaatst:

xcmd.png

Wat is XCMD?

XCMD is een Fast Command Processor wat een snellere vervanging is van strcmp en strstok. Er bestaan meerdere command processors als ZCMD, DCMD etc maar XCMD is nog sneller als ZCMD. XCMD gebruikt net als ZCMD de CallLocalFunction wat alles nog vele sneller maakt hiermee is het ook mogelijk om te zorgen dat je de commando's niet in OnPlayerCommandText meer moet plaatsen. Sterker nog je mag OnPlayerCommandTekst niet meer in je gamemode/filterscript plaatsen (er komt nog een fix die het wel toelaat).

Installatie

De installatie van XCMD is zeer gemakkelijk en duurt helemaal niet lang, allereerst moet je de include downloaden (zie onderaan deze post) en die in Pawno -> Includes plaatsen. Daarna include je hem in het script waarin je hem wil gebruiken doormiddel van:

#include <xcmd>

Functies/Callbacks

XCMD bevat niet veel functies/callbacks omdat het echt meer is om commando's te behandelen maar dit zal naar de toekomst toe zeker veranderen.

XCMD:HetCommando(playerid, params[])
{

}

In de plaats van "HetCommando" zet je dus het commando dus als je een /me commando wilt zet je daar simpel me dan word het XCMD:me. De params bevatten alle parameters die de speler invoert je kan deze splitsen en ophalen via sscanf. Hierin zet je natuurlijk ook alles wat het commando moet uitvoeren.

OnPlayerUseCommand(playerid, cmdtext[], result)
{

}

Deze callback word opgeroepen wanneer een speler een commando heeft gebruikt en hiermee kan je ook custom "commando niet gevonden" teksten maken. Playerid houdt de ID van de speler in, cmdtext bevat het commando en alle parameters en result bevat het resultaat dat het commando geeft via result of dat een functie wel bestaat (0= bestaat niet, 1= bestaat).

Download

Pastebin (Code)

Solidfiles

Slot

Wanneer je vragen hebt of een fout hebt gevonden dan kan je altijd posten in dit topic. Houdt ook zeker dit topic in het oog voor updates.

Geplaatst:

hiermee is het ook mogelijk om te zorgen dat je de commando's niet in OnPlayerCommandText meer moet plaatsen. Sterker nog je mag OnPlayerCommandTekst niet meer in je gamemode/filterscript plaatsen (er komt nog een fix die het wel toelaat).

In welke mate is het dan verschillend van ZCMD? Daar hoef je ook geen commando's in OnPlayerCommandText te plaatsen.

Geplaatst:

Dat was bedoeld tegenover strcmp & dcmd waar het hier om gaat is dat het sneller is dan zcmd. Dit zal trouwens een onderdeel worden van een library die ik aan het schrijven ben.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...