flippie13 Geplaatst: 19 juni 2011 Rapport Geplaatst: 19 juni 2011 Is een echte volledige democratie wat we willen? Ik denk het niet, de meeste mensen weten niet eens wat goed voor iemand is. Ik studeer economie, weet meer dan de gemiddelde mens van economie en al helemaal op fiscaal gebied, maar van andere vlakken heb ik geen kaas gegeten. Dan dénk ik dat ik doe wat het beste voor mij is, maar is dat ook altijd zo? Daar ben ik niet van overtuigd. En dan lees ik nog in ieder geval de standpunten voor de verkiezingen door, er zijn genoeg mensen die zo maar wat stemmen vanwege een uitlating van bijvoorbeeld een Wilders of CDA stemmen omdat jij (en/of ouders) dat altijd gedaan hebben... Niet dat politici altijd alles weten, ook al doen ze alsof, maar die hebben in ieder geval vaak een team onder zich die er wel verstand van hebben. En je kunt ergens mee eens zijn of niet, maar dan moet je wel de feitelijke achtergrond ervan weten. De meeste mensen weten dat niet of interesseert het zelfs geen moer, en dan heb ik liever dat mensen die daar dagelijks mee bezig zijn en alles tot op de bodem uitzoeken de keuzes maken. Winston Churchill: "The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.". We, of iig ik, willen geen democratie. Ik wil vrijheid. Dat betekent het onmiddellijk verbranden van alle wetboeken, het opheffen van landen of staten. Terug na hoe het 10.000 jaar was, toen iedereen nog vrij was om te gaan en de staan waar hij wou, en toen iedereen nog mocht doen waar hij zin in had. Democratie is weinig anders dan een dictatuur in een ander jasje. En waar al die haagjes sjonnies dus dus doen wat ze willen zonder dat ze gestoord worden, oftewel: je huis staat binnen de week ergens anders. Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 20 juni 2011 Rapport Geplaatst: 20 juni 2011 Is een echte volledige democratie wat we willen? Ik denk het niet, de meeste mensen weten niet eens wat goed voor iemand is. Niet dat politici altijd alles weten, ook al doen ze alsof, maar die hebben in ieder geval vaak een team onder zich die er wel verstand van hebben. Helemaal mee eens. Ik ben ook wel blij dat anderen voor mij het land willen besturen, dan kan ik me met mijn eigen sores bezig houden. En dat ze af en toe en beslissing nemen war ik het niet mee eens ben, ach, dat is dan maar zo. We, of iig ik, willen geen democratie. Ik wil vrijheid. Dat betekent het onmiddellijk verbranden van alle wetboeken, het opheffen van landen of staten. Terug na hoe het 10.000 jaar was, toen iedereen nog vrij was om te gaan en de staan waar hij wou, en toen iedereen nog mocht doen waar hij zin in had. Kruip jij lekker in je grot en ga lekker jagen met je buurman Nee hoor, ik vind het prima zoals het gaat. Natuurlijk worden er af en toe beslissingen genomen waar in ieder geval ik het niet mee eens ben, maar dat is dan maar zo. Ik houd wel van een beetje structuur. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.