Jump to content

Schermkwaliteit van PS2 en andere consoles op TV zijn slecht.

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi, ik zit met een niet zo super erg probleem,maar ik heb een Samsung SyncMaster T200HD monitor+TV.

Maar met mijn consoles : Gamecube, ps2,ps1 is de beeldkwaliteit niet zo super, je kan de pixels zien, als je wat verder van het scherm af gaat zitten merk je het niet zo.

Mijn vraag is, kan een componentkabel helpen om het beeld scherper te maken?

Computer beeld is trouwens wel goed.

Mvg, Zombiespeed

Geplaatst:

Ikzelf heb een SVideo naar VGA/DVI kastgevaliets, en daarop heb ik mijn Gamecube op aangesloten, de kwaliteit is niet

aan te passen :( Je moet het dan echt op een TV aansluiten

Geplaatst:

Ikzelf heb een SVideo naar VGA/DVI kastgevaliets, en daarop heb ik mijn Gamecube op aangesloten, de kwaliteit is niet

aan te passen :( Je moet het dan echt op een TV aansluiten

Wat bedoel je met op een TV aansluiten?

Ik heb het nu gewoon met scart op mn tv aangesloten hoor.

Dit scherm waar ik het over heb is een TV samen met monitor aansluitingen.

En ik heb component aansluiting.

Ik heb trouwens op youtube gekeken en met component zie ik wel dat het helderder is.

Maar is er niemand die ook een PS2, HD tv en component kabel heeft?

Geplaatst:

De rede waarom je geen pixels ziet op een computer beeldscherm is omdat een pc beeldscherm gemaakt is om vanaf dichtbij te bekijken. Een tv daarin tegen zit je meestal een paar meter vanaf, maar als je er dicht op kijkt zie je ook pixels.

Geplaatst:

Ik snap dat allemaal wel dat het een TV is enzo, maar het zou fijner zijn als het beeld iets scherper is :puh:

Geplaatst:

Ik snap dat allemaal wel dat het een TV is enzo, maar het zou fijner zijn als het beeld iets scherper is :puh:

Ja, maar luister eens, een gamecube en dat soort oude spulletjes, draaien op een lage resolutie.

En als je dat op een grotere scherm gaat draaien, dan wordt het uitgetrokken en krijg je pixelachtig beeld.

Geplaatst:

Ja, maar luister eens, een gamecube en dat soort oude spulletjes, draaien op een lage resolutie.

En als je dat op een grotere scherm gaat draaien, dan wordt het uitgetrokken en krijg je pixelachtig beeld.

Dat snap ik, maar mijn enige vraag was of een component kabel dat zou verhelpen, wat ik dus op youtube enzo heb gezien :puh:

Maar zo kan ik ook wel verder leven hoor.

Geplaatst:

Dat snap ik, maar mijn enige vraag was of een component kabel dat zou verhelpen, wat ik dus op youtube enzo heb gezien :puh:

Maar zo kan ik ook wel verder leven hoor.

Durf ik zo niet te zeggen, dacht eerder dat het aan je upscaler ligt die in je TV zit.

Geplaatst:

Dit is niette verhelpen, zoals ee eerder al werd gemeld.. Al deze consoles draaien op een lage resolutie, als je deze aansluit op je tv dan wordt het beeld ten eerste al uitgetrokken omdat jouw console een 4:3 beeldverhouding naar de tv stuurt en jouw tv dit naar een 16:9 beeldverhouding wilt omzetten.

Ten tweede zijn de televisies van tegenwoordig groter, het SD beeld word uitgerekt naar de afmetingen van een HD beeld en dit heeft tot gevolg dat de pixels die in het SD beeld zitten worden vergroot waardoor je op een HD tv deze heel duidelijk zult zien zitten. Dit heeft weer tot gevolg dat het beeld dus onscherp en blikkerig weergeven word.

Je zult met deze consoles nooit HD weergaves kunnen halen, tenzij er speciale component kabels zijn voor deze prev-gen consoles om de beeldkwaliteit een beetje op te halen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...