Jump to content

NVInstEnabler.exe blijft geheugen vreten

Recommended Posts

Geplaatst:

Sinds een paar dagen gebeurt elke keer als ik mijn laptop het volgende:

NVInstEnabler.exe (een proces dat geen visueel scherm heeft) start automatisch op als ik mijn laptop start en probeert volgens mij iets te installeren. Vervolgens als ik de laptop een half uur aan heb staan begint mijn ram vol te raken en gaat windows viruteel geheugen proberen te maken.

1308387918-360.png

Dit dus..

Ik heb op google gezocht, maar ik kon niets vinden in verband met een overflow ofzo? Nu weet ik dat dit proces iets met NVidea te maken heeft, maar is het essentieel? en hoe kan ik het verwijderen, want elke keer een proces killen is toch wel raar..

Geplaatst:

Als je niet weet wat het is kan je het opstarten ook gewoon uit zetten.

Windows knop > zoeken > msconfig > opstarten tab > unvink NVInstEnabler.exe (Staat in kolom opdracht)

Geplaatst:

Als je niet weet wat het is kan je het opstarten ook gewoon uit zetten.

Windows knop > zoeken > msconfig > opstarten tab > unvink NVInstEnabler.exe (Staat in kolom opdracht)

Ja nou, daar heb ik al gekeken, maar daar staat hij niet tussen. Ik denk dat het door een service wordt gestart, maar welke? en mag ik hier uberhaupt wel aankomen, want het kan een driver zijn voor mn videokaart..

Geplaatst:

Als je het proces zonder gevolgen kan 'killen', kan je het ook zonder gevolgen niet meer automatisch laten opstarten.

Geplaatst:

Als je het proces zonder gevolgen kan 'killen', kan je het ook zonder gevolgen niet meer automatisch laten opstarten.

Niet dus, als ik de service uitschakel kilt hij het proces, maar ook mijn video driver.

Heb het al opgelost, eerst proberen de driver opnieuw te installeren, en daarna windows maar opnieuw geïnstalleerd (Een schoonmaakbeurt was toch wel nodig :puh:).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...