Jump to content

Moederbord upgraden?

Recommended Posts

Geplaatst:

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai! :D

Ik ben van plan een andere videokaart te nemen, maar ik weet niet of dat andere dingen gaat bottlenecken. Ik heb ook nul verstand van het kiezen van moederborden.

Hoe de zaken er nu voor staan:

MSI MS-7502 (OEM, Medion, geen overclock, 1x PCI-e 16x 2.0, 3x PCI oid., 4 RAM slots)
400 Watt FSP voeding
Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2.5GHz (Socket 775)
4GB (2x2 DDR2 @ 333MHz)
Sapphire Radeon HD4830 512MB
1TB Hitachi, SATA 2, 7200RPM

Nu wil ik er een GTX460 (of iets anders van ongeveer €150) in gooien. Het lijkt mij stug dat er games komen waar de rest van de computer moeite mee zal hebben. Als ik van moederbord verander kan ik wel overclocken, maar of dat nou noodzakelijk is? En natuurlijk moet er een nieuwe voeding in, maar ik meen dat een PSU van 500W er makkelijk mee weg kan komen? GTX460 vreet 150W met max load, en mijn HD4830 zoals die nu is geclocked vreet 105W.

Danku _O_

Geplaatst:

Als je er een AMD kaart in zou gooien zou je geen nieuwe voeding hoeven te kopen, denk ik.

Overigens is die 460 wel goed voor die samenstelling. Over moederborden weet ik ook vrij weinig als ik eerlijk moet zijn. Mijn verwachtingen zijn dat je een kleinere kast hebt, en dus een simpelere µATX mobo nodig hebt welke, naar mijn weten, over het algemeen slechter zijn met overklokken. Ook zal je een nieuwe koeler moeten kopen, uiteraard.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...