Kenny-Petrovic Geplaatst: 19 juni 2011 Rapport Geplaatst: 19 juni 2011 Een goedennacht allemaal, Ik heb afgelopen zaterdagochtend bij de Media Markt een hele chille HD 1080 tv van LG gekocht met een diameter van 82cm. Tegenwoordig kunnen Tv's veel meer dan vroeger ik heb dus al mijn PlayStation 2 & 3 erop aangesloten maar wil ook mijn pc erop aan sluiten. Dit klinkt misschien een beetje vaag maar ik ga het wat beter uitleggen. Mijn pc staat een metertje of 4 van mijn tv af en het liefst zou ik dus een behoorlijke kabel willen naar mijn tv toe. Ik zag op de achterkant van mijn tv dat het moest met een RGB kabel. Ik heb gegoogled op grotere RGB kabels maar kon hier niks op vinden. Ook zou ik willen weten of het mogelijk is wat ik zeg. Dus dat ik mijn tv als tweede scherm gebruik. Groeten, Kenny P.S. Als je meer hierover wilt weten of het niet helemaal begrijpt moet je dat even zeggen. Reageren
Hayte Geplaatst: 19 juni 2011 Rapport Geplaatst: 19 juni 2011 (bewerkt) Het lijkt mij onhandig om een tv op een pc aan te sluiten met RGB kabels. Is er geen mogelijkheid tot een DVI, HDMI of VGA aansluiting? Edit; het is overigens ook handig als we weten welk scherm je hebt zodat wij meteen weten wat jouw situatie is. Bewerkt: 19 juni 2011 door Hayte Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 20 juni 2011 Welk scherm, en daarmee bedoel je mijn pc scherm of mijn tv scherm? Reageren
Sublime Geplaatst: 20 juni 2011 Rapport Geplaatst: 20 juni 2011 Als ik jou was, zou ik gewoon HDMI gebruiken. Dan moet je wel opletten of jou PC en jou TV allebei een HDMI ingang/uitgang hebben. Je moet wel opletten dat je wel een goede videokaart hebt, want een 1080P beeldscherm en daarnaast een 720P laptopscherm vond mijn vorige laptop niet zo leuk.. Reageren
Hayte Geplaatst: 20 juni 2011 Rapport Geplaatst: 20 juni 2011 (bewerkt) Ik hoef alleen te weten welke aansluitingen je tv heeft, dus alleen de naam van je tv heb ik nodig. Weet je ook welke outputs je pc heeft? Bewerkt: 20 juni 2011 door Hayte Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 20 juni 2011 Mijn PC heeft alleen de gene waar je de kabel van je beeldscherm heeft. Zelf heb ik een LG 32LD350 Reageren
Hayte Geplaatst: 20 juni 2011 Rapport Geplaatst: 20 juni 2011 Ja, maar is dat VGA of DVI? Het is denk ik gewoon handiger een lange VGA kabel te kopen in het geval van een VGA aansluiting, of een lange HDMI kabel met een DVI -> HDMI blokje in het geval van een DVI aansluiting. Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 20 juni 2011 Maar een lange HDMI kabel zal wel erg duur zijn, niet? Reageren
Sentasi Geplaatst: 21 juni 2011 Rapport Geplaatst: 21 juni 2011 Even Googlen op het merk en type van je TV leverde me deze afbeelding op: Volgens mij zijn dit gewoon "ouderwetse" VGA aansluitingen, en geen DVI. Mss nog ergens anders op je TV, maar dat lijkt me stug. Hiervoor heb je dan een VGA kabel nodig, en geen DVI/HDMI. Hoe je dit het beste kan instellen etcetera weet ik niet, maar er zijn ongetwijfeld mensen die dit wel weten hier. Reageren
Hayte Geplaatst: 21 juni 2011 Rapport Geplaatst: 21 juni 2011 Volgens tweakers.net heeft hij 3 HDMI inputs. Dus zou zijn opstelling er zo uit kunnen zien; PC - > DVI -> HDMI verloop blokje -> HDMI -> scherm. Als hij alleen maar VGA op zijn pc heeft, zal het er zo uit moeten zien; PC -> VGA -> scherm. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.