Jump to content

Kan mijn pc de nieuwere games aan?


Dj-GTA

Recommended Posts

Ik heb vandaag mijn nieuwe pc binnen gekregen en nu is mijn vraag of ie de nieuwere games aankan zoals GTA IV als ik dit met flitskikker wil bekijken geeft ie niks aan bij videokaart hieronder de specs.

Rapport van Sach's computer

Uitgevoerd op 22-6-2011, 18:22:34

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|MEDIONPC

|Computermodel:|MS-7728

|Computernaam:|SACH-PC (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|MEDIONPC

|Model:|MS-7728

|BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc.

|BIOS Model:|BIOS Date: 03/18/11 15:37:22 Ver: 04.06.04, versie E7728MLN.104

|Aansluitingen:|J6B2 (Gebruikt), J6B1 (Gebruikt), J6D1 (Gebruikt), J7B1 (Gebruikt), J8B4 (Gebruikt)

|Poorten:|J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A1 (Geen), J2A2A (Serieel), J2A2B (Video), J3A1 (USB), J3A1 (USB), J3A1 (USB), J9A1 - TPM HDR (Geen), J9C1 - PCIE DOCKING CONN (Geen), J2B3 - CPU FAN (Geen), J6C2 - EXT HDMI (Geen), J3C1 - GMCH FAN (Geen), J1D1 - ITP (Geen), J9E2 - MDC INTPSR (Geen), J9E4 - MDC INTPSR (Geen), J9E3 - LPC HOT DOCKING (Geen), J9E1 - SCAN MATRIX (Geen), J9G1 - LPC SIDE BAND (Geen), J8F1 - UNIFIED (Geen), J6F1 - LVDS (Geen), J2F1 - LAI FAN (Geen), J2G1 - GFX VID (Geen), J1G6 - AC JACK (Geen)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Core i7-2600 CPU @ 3.40GHz (Octa Core)

|Kloksnelheid:|2992 MHz

|Socket & Cache(s):|CPU 1, 256 KB L2 Cache, 8192 KB L3 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|3976 MB RAM

|Type(s):|2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:)

|Grootte:|930,41 GB (900,41 GB (C:) + 30,00 GB (D:) )

|Vrije ruimte:|873,52 GB (861,47 GB (C:) + 12,06 GB (D:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf

|Model(len):|C: ST31000528AS IDE, D: Multiple Card Reader USB Device USB, E: TSSTcorp CDDVDW SH-S223C, F: Onbekend

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Realtek

|Model:|Realtek High Definition Audio

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|Intel® HD Graphics Family

|Beeldprocessor:|Intel® HD Graphics Family (0x0102)

|Geheugengrootte:|1828 MB VRAM

|Stuurprogramma:|igdumd64.dll,igd10umd64.dll,igd10umd64.dll,igdumdx32,igd10umd32,igd10umd32, versie 8.15.10.2287

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1920x1080 (Breedbeeld 16:9 WXGA Full HD 1080p/i)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|59 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|(standaardsysteemapparaten)

|Model:|USB-invoerapparaat

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|Standaard-PS/2-toetsenbord

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Intel® 82579V Gigabit Network Connection (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 192.168.2.5, MAC: 8C:89:A5:16:FB:DC, DHCP: 192.168.2.1

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Home Premium

|Versie:|6.1.7601

|Service Pack:|Service Pack 1 [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Link to comment
Delen op andere websites

Welja, je processor is goed genoeg voor gamen, maar je onboard videokaart gaat duidelijk de bottleneck zijn. Het is slechts een ingebouwde onboard videokaart van je processor.

Kortom, met deze onboard kaart kan je waarschijnlijk maar een paar nieuwe games op low spelen, maar de meesten gaan toch op het randje van een normale framerate zitten, zelfs met een lage resolutie.

Edit:

Het is de Intel HD Graphics 2000

Als je wil gaan gamen zou ik toch een aparte videokaart kopen, want met deze onboard chip valt het vaak tegen.

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Kan dit trouwens geen fout van Flitskikker infotool zijn?

Als ik namelijk op de Medion website kijk, zie ik alleen computers met een i7-2600 MET een aparte videokaart. Ik heb al een keer een verhaal gelezen over iemand die vroeg waarom zijn computer niet zijn losse videokaart herkende, en dat hij alleen zijn onboard chip GPU zag staan. Daar werd vervolgens bij verteld dat deze onboard chip de meeste taken op zich nam, en als er meer van gevraagd werd, de losse videokaart aan het werk ging. Misschien is dat hier ook het geval?

Kan je ons aanwijzen op de medion website welken medion computer je hebt gekocht?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan hem op de website zo snel even niet vinden maar volgens dxdiag heeft ie 1728MB geheugen maar volgens mij heeft hij een onboard videokaart als ik het goed heb

Geheugen zegt baggerweinig, en onboard is poep.

Als je erop (fatsoenlijk) wilt gamen, zul je een goede videokaart aan moeten schaffen.

Link to comment
Delen op andere websites

En welke videokaart raden jullie mij aan?

Wat wil je maximaal eraan uitgeven?

[table=border]

Prijs|Videokaart

€200|GTX560Ti

€150|HD6870

€140|GTX460

[/table]

Als ik OP was zou ik niet te goedkoop doen, de videokaart gaat het minst lang mee van alle componenten.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik OP was zou ik niet te goedkoop doen, de videokaart gaat het minst lang mee van alle componenten.

al hoeft te duur ook niet ( de goede nieuwe kaarten kosten rond de 400 euries ) , mijn 9800GT ( 1GB ) red het ook nog makkelijk, en die had ik 3 jaar terug gekocht voor 150 euro.

ik zou het dus inderdaad doen in de prijsklasse die ikt al aangeeft... niet te goedkoop, niet te duur... ook is het zoals al eerder werd gezegt een goede zaak om te kijken of je computer voldoende voeding heeft voor zo'n kaart... zo nee, is het verstandig om dit ook uit te breiden...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zelf heb net de Radeon HD6870 DDR5 gekocht en wat een pracht videokaart! Die werkt perfect, nu moet ik wel zeggen dat hij enorm groot is en het de vraag is of hij in je kast past. Ik zelf heb al een grote kast, alleen het paste bij mij allemaal nog maar net..! :)

Mijn systeem:

Windows 7 Home Premium 64-Bit

GIGABYTE B3 6 Series Motherboards

Intel Processor i7-2600K 3.40Ghz (2de generatie)

4GB RAM Werkgeheugen

Ati HD Radeon 6870 DDR5 1GB

1TB Harde Schijf

Loopt als een zonnetje ;)

sapphire-radeon-hd-6870-v2-1gb-mini-dp.jpg

Bewerkt: door -Niels-
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zelf heb net de Radeon HD6870 DDR5 gekocht en wat een pracht videokaart! Die werkt perfect, nu moet ik wel zeggen dat hij enorm groot is en het de vraag is of hij in je kast past. Ik zelf heb al een grote kast, alleen het paste bij mij allemaal nog maar net..! :)

Loopt als een zonnetje ;)

whaha, ja kan idd wat priegelwerk zijn vooral als je ( zoals ik ) 2 videokaarten hebt, en de rest van je moederbord zit ook propvol ^_^

http://www.atechfabrication.com/images/htpc/products/Heatsink%203500%20108-1280.jpg

:schater:

>>> Door Thundercover: Grote afbeelding(en) van boven 1024x786 gelieve in een link te plaatsen. Bij deze aangepast.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zelf heb net de Radeon HD6870 DDR5 gekocht en wat een pracht videokaart! Die werkt perfect, nu moet ik wel zeggen dat hij enorm groot is en het de vraag is of hij in je kast past. Ik zelf heb al een grote kast, alleen het paste bij mij allemaal nog maar net..! :)

Mijn systeem:

Windows 7 Home Premium 64-Bit

GIGABYTE B3 6 Series Motherboards

Intel Processor i7-2600K 3.40Ghz (2de generatie)

4GB RAM Werkgeheugen

Ati HD Radeon 6870 DDR5 1GB

1TB Harde Schijf

Loopt als een zonnetje ;)

(plaatje)

volgens mij past een ddr5 niet op mijn moederbord mij is aangeraden een PCIe kaart ik heb eene van 2gb van nvidia voor 80 euro gezien op t internet denk dat ik me die ga bestellen:)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...