Davedavy Geplaatst: 23 juni 2011 Rapport Geplaatst: 23 juni 2011 Als ik op vakantie ga heb ik vaak geen internet, nu bestaan er bepaalde sticks waarbij je mobiel internet hebt op je laptop. Maar dit zijn vaak toren hoge prijzen met abbonement. Bestaan er ook sticks mét prepaid internet? Zodat ik zelf kan opwaarderen ( zoals een telefoon ). Reageren
ikt Geplaatst: 23 juni 2011 Rapport Geplaatst: 23 juni 2011 Als ik op vakantie ga heb ik vaak geen internet, nu bestaan er bepaalde sticks waarbij je mobiel internet hebt op je laptop. Maar dit zijn vaak toren hoge prijzen met abbonement. Bestaan er ook sticks mét prepaid internet? Zodat ik zelf kan opwaarderen ( zoals een telefoon ). Prepaid is nóg duurder! En in het buitenland, oh, gossie, bereid je maar voor om een rood cijfer met 3 nullen te zien op je rekening als je thuiskomt. Ben je in het buitenland, dan moet je maar internetcafe's gaan bezoeken . Als je in Nederland verblijft zijn er wel aantrekkelijkere mogelijkheden. Abbonementen zit je best lang aan vast, maar Vodafone heeft iets van Blox etc. Als iemand Vodafone heeft kan die het beter uitleggen Bij MedionMobile (simkaartpakket bij de Aldi) kun je ook internetten, mits je in Nederland zit. Prepaid zonder 'pakket' kost dat €0,29/MB (geen afronden, gewoon betalen voor wat je doet). Veel goedkoper dan bij andere providers. KPN rekent zo'n €10,-/MB (afronden op 100KB?) en Vodafone zonder hatseflats rekent €1,-/MB, rekent af per 200KB (altijd 20 cent kwijt). Even snel je mail checken op je mobiel gaat lekker goedkoop. Als je 3G hebt, is het ook prima te gebruiken op die snelheid. MP3-tjes en YouTube gaan wat minder goed, die vreten sowieso veel data. Je hebt ook bundels. Er is een dagbundel, €2,99. Je hebt dan 100MB tot je beschikking die 24 uur. Raad ik niet aan, is duur en je komt toch niet aan 100MB/dag met surfen en wat MP3tjes downloaden. Voor YouTube is het niet echt geschikt, omdat daarvoor 100MB weer aan de magere kant is. (een paar filmpjes en je zit al aan je limiet) Dan is er de maandbundel. Kost €7,99 en je hebt dan 250MB tot je beschikking. Goed genoeg voor een maandje. Als je rustig aan doet (mail checken, forums checken, niet teveel afbeeldingen laadt en geen YouTube doet) kun je wel rustig internetten. Medionmobile website Ik raad je persoonlijk aan de laptop even weg te leggen en te genieten van je vakantie. >> Reageren
Davedavy Geplaatst: 24 juni 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juni 2011 Ik dacht dat het net als telefoon was: Opwarderen. Internetten. Klaar. Maar ik kom erachter dat het hotel WiFi heeft Alsnog bedankt voor de info. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.