Jump to content

Welke console?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Heej allemaal.

Ik weet niet zeker of ik in de juiste afdeling zit maar dit lijkt het meeste in de buurt te komen.

Ik wil graag een console kopen maar ik zit te twijfelen of ik nou een playstation 3 of een xbox 360 ga nemen.

Nu is mijn vraag of jullie een paar cons en pros van beide consoles willen geven om mijne keuze wat makkelijker te maken.

mvg,

mistery

Edit: Elk gescheld report ik, omdat ik gewoon een paar reden wil weten wat ik waarom wil hebben. ( bedankt voor 't zegge Maikle)

En ik vind dat je elkaar moet respecteren voor zijn/haar standpunten.

Bewerkt: door mistery
Geplaatst: (bewerkt)

Oeh, leuk dit soort topics.. nu gaat iedereen elkaar uitschelden over wat beter is :D

Heb zelf een PS3, en ik denk dat deze nog wat langer mee kan gaan dan de xbox omdat deze nog jonger is.

Tevens heb ik deze ook gekozen omdat je gratis online kan spelen (als de servers niet gehackt zijn dan..)

Xbox is goedkoper, maar je moet per jaar betalen voor een (wel werkend) online netwerk.

je kan btw ook zoeken op het forum naar dit soort topics, heb er al veel van gezien ..

Bewerkt: door Maikle
Geplaatst:

Ik weet niet of je van plan bent om DLC's te kopen, maar een voordeel van de XBOX360 is (waarschijnlijk omdat je voor online ook betaald) dat je DLC's soms ook eerder kan 'gebruiken' dan bv. PS3 of PC gamers.

Call of Duty is een voorbeeld van DLC's die eerder te gebruiken zijn door XBOX-gamers dan door PS3 gamers.

Ik heb zelf geen console, maar ik zou alsnog voor PS3 gaan omdat ik dat betalen om online te spelen niet echt zie zitten. Maar ja, dat is gewoon een mening.

Geplaatst:

DLC zijn overrated.

Op termijn ben je met een PS3 goedkoper uit. Xbox Live is duur.

Verder zit er niet echt veel verschil in. Beide appaten verschillen alleen in het feit dat de fanboys ze haten. Objectief gezien is de een niet veel beter dan de ander qua spellen of prestaties.

Ga voor een PC zou ik zeggen. :puh:

Geplaatst:

Een spelcomputer is veel handiger als je niet al te veel gedoe wil hebben met het installeren en proberen te draaien van spellen. Het is dus ideaal voor de mensen die niet veel computers afweten.

Met een PS3 kan je trouwens ook Blue-rays afspelen, ik zie steeds meer full hd films opduiken dus..

En oja, de controllers van de xbox 360 zijn 10 euro goedkoper..

Geplaatst:

Ik zou zelf voor de PS3 gaan omdat je niet elke maand 10 euro aan internet hoeft te besteden, of je blijft even wachten op de Playstation Vita, die heeft de zelfde beeldkwaliteit als de PS3, heeft wifi en is een handheld ;)

Geplaatst:

Ik vind zelf de Xbox 360 controller veel lekkerder in de hand liggen, die van de PS3 is veelste licht (iedereen z'n eigen smaak)

Ik zat ook heel lang te twijfelen, maar heb uiteindelijk toch een Xbox 360 gekocht, vooral om de goede service van Xbox Live.

En mn vrienden hebben trouwens ook een Xbox 360, daarom ook een beetje.

Geplaatst:

Ik heb een Xbox 360 en ben er heel tevreden mee.

• Ik vind de controller lekkerder in de hand liggen dan die van een PS3.
  • Om online te kunnen gamen moet je inderdaad betalen, maar het doet het wel altijd.
  • Voor een abonnement betaal je €60 in de winkel of minder dan €40 via internet, dat is maximaal €5 per maand.
  • Sommige games zijn enkel op de Xbox 360 of PS3 te spelen, de PS3-only's vind ik minder interessant dan die voor de Xbox 360.
  • Een Xbox 360 is stukken goedkoper.
  • Indien je je games installeert voordat je ze gaat spelen, is een nieuwe Xbox stil.
  • Een nadeel van de Xbox 360 t.a.v. de PS3 is inderdaad het feit dat een PS3 blu-ray gebruikt ipv een DVD. Voor L.A. Noire heb ik 3 DVD's...

Kijk ook eens op de internetsites van Xbox en Playstation en loop eens langs bij een gameswinkel en vraag of je een goede uitleg over beiden kan krijgen.

Geplaatst:

Op de officiële sites zou ik sowieso niet kijken, daar is alleen marketing rommel te zien waar je als consument niks aan hebt, in een winkel moet je ook niks vragen, de mensjes daar zijn meestal techneutjes die geen idee hebben wat ze zeggen.

Ik zou zelf kijken of er mensen met een Xbox 360 of PS3 in je omgeving zijn en daarop je keuze baseren. Het is altijd leuker als je met vrienden kan gamen dan met onbekende mensen. Een echt groot verschil tussen de consoles is er eigenlijk niet, ik zou zelf kijken wat je liever hebt qua prijs. Betalen per maand om online te gaan of meteen al een groter bedrag neertellen? Er zit geen verschil in online ervaring tussen de twee consoles, het enige grote verschil wat jij zal merken tijdens het spelen is de controller. Dus welke ligt je beter in de hand?

Geplaatst:

De xbox ligt idd wel fijner in de hand, en Hayte, je kan inderdaad bij vrienden ofzo kijken, maar je moet ook oppassen dat het niet zo is van bij je vrienden ziet het er heel leuk uit maar als je het eenmaal zelf hebt is er geen zak aan, dat heb ik namelijk wel is gehad met de wii :puh:

Geplaatst:

Haha ik bedoelde meer online gamen met vrienden :puh:

Als je iemand online kan compleet inmaken is het altijd leuk ze ook nog eens in het echte leven te kunnen uitlachen, ben ik achter gekomen.

Geplaatst:

Zoals eerder al gezegd, je kunt het het beste op 4 dingen beoordelen.

Prijs, Xbox is goedkoper, maar als je online gaat is ie duurder, dus hoeveel wil je maximaal uitgeven?

Controller, welke vind je fijner, verschilt per persoon.

Exclusieve games, welke spreken je het meeste aan?

Vrienden, welke consoles hebben je vrienden en met wie zou je liever online spelen.

Geplaatst:

Ok bedankt allemaal.

Ik ga idd even kijken in de winkel wat er beter in de hand licht. Maar het leuke hiervan is met dat ik moet kijken bij vrienden is

dat de ene helft een xbox heeft en de andere helft een ps3.

Maar ik wil jullie allemaal bedanken voor de moeite.

mvg,

mistery

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...