Jump to content

Programmaatje om bass in te stellen van muziek

Recommended Posts

Geplaatst:

Naar mijn weten gaat dat enkel door elk liedje afzonderlijk meer bass te geven, een gratis programma waar dat mee gaat (en dat ik ken :puh:) is audacity.

Mvg,

Woody zwaaien.gif

Geplaatst: (bewerkt)

Voor alle liedjes een equalizer aanzetten werkt prima. Beetje tweaken en het zal perfect klinken op jouw speakers. Elke speaker is anders en daarom zal het nodige tweakwerk nodig zijn om het geluid er echt goed uit te laten komen. Wat nog belangrijker is, is dat het goed klinkt voor jouw oren. ;)

Windows Media Player:

Speel een liedje af. Ga naar "Now Playing"(=beeld waar je leuke patroontjes ziet) en doe rechtermuisknop ergens op. (Visualisatie) Klap de menuoptie "Enhancements/Verbeteringen" uit en kies "Grafische Equalizer". Nu kun je tweaken. Links is bass, rechts is treble.

VLC:

Speel een liedje af. Ga naar "Extra" bovenaan en klik in dat menuutje op "Effecten en filters". Doe een vinkje bij "Activeren" en je kunt nu met de knopjes slepen.

Foobar2000:

Als je dit programma gebruikt ken je sowieso al bijna alle trucjes ;)

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

weet iemand een programaatje waarmee je de bas kan veranderen van de muziek?

Als je beetje rukboxen hebt en je wilt er meer bass uithalen, let dan wel op dat de kans groot is dat het gaat vervormen :)

Bijna alle tracks zijn gemasterd en dus al ge-eq-ed door een professional. Als het geluid niet goed klinkt ligt dat dus aan jouw speakers. Als je een 2.1 set hebt kun je vaak je subwoofer iets harder draaien, anders is het eerder tijd voor een nieuwe set. Als je toch wilt EQ'en, bedenk dan dat frequenties versterker vaak een slecht effect heeft op de kwaliteit, kan vervormen (en dat beschadigd je speakers), dus beter is om de schuifen alleen omlaag te trekken.

Elke speaker is anders en daarom zal het nodige tweakwerk nodig zijn om het geluid er echt goed uit te laten

Onzin, dat hoort in de speaker te gebeuren. Als jij je tracks moet EQ'en is het gewoon tijd voor nieuwe speakers..

Bewerkt: door RoL0
Geplaatst:

Bijna alle tracks zijn gemasterd en dus al ge-eq-ed door een professional. Als het geluid niet goed klinkt ligt dat dus aan jouw speakers. Als je een 2.1 set hebt kun je vaak je subwoofer iets harder draaien, anders is het eerder tijd voor een nieuwe set. Als je toch wilt EQ'en, bedenk dan dat frequenties versterker vaak een slecht effect heeft op de kwaliteit, kan vervormen (en dat beschadigd je speakers), dus beter is om de schuifen alleen omlaag te trekken.

Elke speaker is anders en daarom zal het nodige tweakwerk nodig zijn om het geluid er echt goed uit te laten

Onzin, dat hoort in de speaker te gebeuren. Als jij je tracks moet EQ'en is het gewoon tijd voor nieuwe speakers..

Ik mag van jou dus niet mijn muziek luisteren hoe ik dat wil?

Geplaatst:

Ik mag van jou dus niet mijn muziek luisteren hoe ik dat wil?

Nou op het moment dat jou speakers standaard geen goed geluid aflevert is het inderdaad tijd voor nieuwe boxen ;)

Geplaatst:

Nou op het moment dat jou speakers standaard geen goed geluid aflevert is het inderdaad tijd voor nieuwe boxen ;)

Het enige wat Ikt zegt is dat hij het bv. mooier vind klinken als hij de EQ tweakt. Dat betekend niet direct dat het prut-boxen zijn. Ik zet zelf ook altijd de laag iets omhoog, puur omdat ik dat mooier vind (voller geluid). Niet omdat mijn boxen "prut zouden zijn", want ze geven net zo goed geluid af als mijn Philips Stereo, en dan is het nog maar een gewone 2.0 set met alleen volume en een tone knop.

Dat professioneel EQ'en is wel leuk en aardig, maar als je voorkeur toch net iets anders ligt dan mag dat toch gewoon? Betekend niet dat de boxen gelijk prut zijn.

Geplaatst:

Dat zei ikt niet. Hij zei dat hij muziek wou luisteren zoals hij het wou. De kwaliteit van speakers hebben hier vrij weinig mee te maken.

Vergelijk het met het kopen van een auto. Sommigen willen hem zo origineel mogelijk houden, omdat het zo van de fabriek af kwam en het waarschijnlijk gemaakt is om zo te werken. Sommigen willen het maximale uit hun auto halen om het beste eruit te halen, met de kans dat het sneller kapot gaat. Anderen boeit het weer geen fuck omdat het niet zo heel belangrijk voor hun is.

Geplaatst:

Vergelijk het met het kopen van een auto. Sommigen willen hem zo origineel mogelijk houden, omdat het zo van de fabriek af kwam en het waarschijnlijk gemaakt is om zo te werken. Sommigen willen het maximale uit hun auto halen om het beste eruit te halen, met de kans dat het sneller kapot gaat. Anderen boeit het weer geen fuck omdat het niet zo heel belangrijk voor hun is.

Beetje slechte vergelijking. Door te EQen haal je niet het beste uit je speakers, maar trek je alles nog meer uit balans. Maar goed, als jij ervan houdt om muziek te ver***, ga je gang, het staat hierboven beschreven. Ik geef alleen even aan dat het totaal niet nodig is omdat al het EQ werk al gedaan is en je het eigenlijk alleen maar slechter kunt maken. Denk er dan in ieder geval aan dat je beter hoge frequenties kunt verlagen ipv lage frequenties boosten, aangezien je hiermee al snel overstuurd en/of een limiter/compressor triggerd waardoor je je dynamiek kwijt raakt.

Dat zei ikt niet. Hij zei dat hij muziek wou luisteren zoals hij het wou. De kwaliteit van speakers hebben hier vrij weinig mee te maken.

Nou wel dus, anders zou het wel meteen goed klinken, of je moet het 'goed vinden klinken' als je zo'n lekker overstuurde bas onder je muziek hebt dreunen die alles uit zn verband rukt.

net zo goed geluid af als mijn Philips Stereo

Daar noem je me ook even wat :schater:

Geplaatst:

Beetje slechte vergelijking. Door te EQen haal je niet het beste uit je speakers, maar trek je alles nog meer uit balans. Maar goed, als jij ervan houdt om muziek te ver***, ga je gang, het staat hierboven beschreven. Ik geef alleen even aan dat het totaal niet nodig is omdat al het EQ werk al gedaan is en je het eigenlijk alleen maar slechter kunt maken. Denk er dan in ieder geval aan dat je beter hoge frequenties kunt verlagen ipv lage frequenties boosten, aangezien je hiermee al snel overstuurd en/of een limiter/compressor triggerd waardoor je je dynamiek kwijt raakt.

Nou wel dus, anders zou het wel meteen goed klinken, of je moet het 'goed vinden klinken' als je zo'n lekker overstuurde bas onder je muziek hebt dreunen die alles uit zn verband rukt.

net zo goed geluid af als mijn Philips Stereo

Daar noem je me ook even wat :schater:

Jij bent zeker iemand die boxen van 1000 euro koopt en ze een week lang 24/7 ruis laat afspelen om ze in te spelen? Laat ons nou maar gewoon muziek luisteren zoals wij het willen. Ik heb nu overal een EQ op en met deze goedkope boxen krijg ik dezelfde geluidskwaliteit als met de Bose boxen beneden.

Geplaatst:
Ik heb nu overal een EQ op en met deze goedkope boxen krijg ik dezelfde geluidskwaliteit als met de Bose boxen beneden

En dit is dus iets wat onmogelijk is. Waarom is Bose zo duur? Omdat ze kwaliteit afleveren en het goeie kwaliteit is. Als jij boxen koopt van 100 euro krijg bij lange na niet dezelfde kwaliteit als Bose. Anders zou iedereen goedkope boxen kopen, ze door iemand zo laten instellen dat het net zoals Bose klinkt. Dan verklaar ik bij deze iedereen voor gek die een duur systeem van €1200 heeft aangeschaft.

Precies! Ik wil ook helemaal niet zeggen dat jullie nu allemaal ineens heel veel geld uit moeten geven aan speakers, ik wil alleen maar zeggen dat je met eq het geluid niet veel beter kan krijgen. Ik zag in de TS zn signature dubstep en hardstyle staan, dan wil je inderdaad wel een beetje bas. De optie met eq was gegeven, dus geef ik de optie dat nieuwe speakers een veel beter resultaat geven. En nee, ik geef geen 1000 euro uit aan geluidsapparatuur..

Bewerkt: door RoL0
Geplaatst:
Ik heb nu overal een EQ op en met deze goedkope boxen krijg ik dezelfde geluidskwaliteit als met de Bose boxen beneden

En dit is dus iets wat onmogelijk is. Waarom is Bose zo duur? Omdat ze kwaliteit afleveren en het goeie kwaliteit is. Als jij boxen koopt van 100 euro krijg bij lange na niet dezelfde kwaliteit als Bose. Anders zou iedereen goedkope boxen kopen, ze door iemand zo laten instellen dat het net zoals Bose klinkt. Dan verklaar ik bij deze iedereen voor gek die een duur systeem van €1200 heeft aangeschaft.

Echter hoor ook ik niet altijd het verschil tussen het Bose systeem van mijn oom en mijn eigen boxen. Of nouja er is wel verschil maar dat verschil is niet de 1200 euro waard die je betaald. Mijn mening. Of je moet een superieur gehoor hebben dat je Bose gelijk de perfecte boxen vind enzo...

Prijs zegt niet altijd iets over kwaliteit ;) Ik moet toegeven dat Bose goed is, maar zijn ze dat grote prijsverschil waard? Ik vind van niet.

Echter hoor ook ik niet altijd het verschil tussen het Bose systeem van mijn oom en mijn eigen boxen. Of nouja er is wel verschil maar dat verschil is niet de 1200 euro waard die je betaald. Mijn mening. Of je moet een superieur gehoor hebben dat je Bose gelijk de perfecte boxen vind enzo...

Prijs zegt niet altijd iets over kwaliteit ;) Ik moet toegeven dat Bose goed is, maar zijn ze dat grote prijsverschil waard? Ik vind van niet.

we hebben zelf ook Bose! En als ik het vergelijk met de vorige set die we hadden en de Bose van nu, dan hoor ik het verschil echt wel. Nu ben ik wel iemand die daar heel erg op let en het vaak direct hoor. Zet mij naast jou systeem Zam en naast een Bose en ik kan je het verschil uitleggen.

Bewerkt: door -Niels-

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...