Hayte Geplaatst: 7 juli 2011 Rapport Geplaatst: 7 juli 2011 Haha grapjas. Bose is voor mensen die denken dat Apple beest is en dat al hun producten sneller zijn dan de variant voor het "gewone volk" en een BMW X5 buiten hebben staan. Ik heb op mijn speaker setje heel eenvoudig de volgende knopjes zitten. Bass, Treble en Volume. Ik zet graag altijd de bass op het hoogst en de treble ook, tot mijn speakers het te erg vinden en ze gaan zoemen (heb een 2.0 set, de T20 van Creative). Als ik muziek luister via Spotify of via de radio dan luister ik er naar hoe dat ik er naar wil horen, dus met een hoge treble en een hardere bass. Ik kan gewoon niet begrijpen wat het probleem is. Dat het uit verhouding getrokken word is onzin. Muziek ervaart iedere persoon anders, wat voor jouw buiten verhouding is is voor mij harmonieus. Reageren
ikt Geplaatst: 7 juli 2011 Rapport Geplaatst: 7 juli 2011 Haha grapjas. Bose is voor mensen die denken dat Apple beest is en dat al hun producten sneller zijn dan de variant voor het "gewone volk" en een BMW X5 buiten hebben staan. Ik heb op mijn speaker setje heel eenvoudig de volgende knopjes zitten. Bass, Treble en Volume. Ik zet graag altijd de bass op het hoogst en de treble ook, tot mijn speakers het te erg vinden en ze gaan zoemen (heb een 2.0 set, de T20 van Creative). Als ik muziek luister via Spotify of via de radio dan luister ik er naar hoe dat ik er naar wil horen, dus met een hoge treble en een hardere bass. Ik kan gewoon niet begrijpen wat het probleem is. Dat het uit verhouding getrokken word is onzin. Muziek ervaart iedere persoon anders, wat voor jouw buiten verhouding is is voor mij harmonieus. Kleine boxen zijn feitelijk gewoon prut, de bass is fake. Geef mij maar twee lekker grote boxen, hoor ik de bass tenminste wel uit de goede richting komen! Reageren
-Niels- Geplaatst: 8 juli 2011 Rapport Geplaatst: 8 juli 2011 Haha grapjas. Bose is voor mensen die denken dat Apple beest is en dat al hun producten sneller zijn dan de variant voor het "gewone volk" en een BMW X5 buiten hebben staan. Gelieve niet reageren als je zulke kinderachtige opmerkingen hebt. Blijkbaar snap jij niet wat ik bedoel met kwaliteit. Gelieve geen reactie hier op. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 8 juli 2011 Rapport Geplaatst: 8 juli 2011 Tuurlijk Bose is betere kwaliteit, en dat jij het verschil hoort, prima. Naast elkaar zal ik het verschil ook vast wel horen, maar alleen dan, als ik thuis mijn eigen computer speakers hoor en ik later bij mijn oom naar zijn Bose 5.1 (of 7.1) set luister hoor ik weinig verschil. En zoals gezegd, voor de meeste mensen is dat kleine verschil geen 1200 euro waard... Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 8 juli 2011 Rapport Geplaatst: 8 juli 2011 Haha grapjas. Bose is voor mensen die denken dat Apple beest is en dat al hun producten sneller zijn dan de variant voor het "gewone volk" en een BMW X5 buiten hebben staan. Gelieve niet reageren als je zulke kinderachtige opmerkingen hebt. Blijkbaar snap jij niet wat ik bedoel met kwaliteit. Gelieve geen reactie hier op. Gast... Zijn argumentatie hier is niet super, maar de jouwe ook zeker niet. Jou gehoor is niet bepaald de beste bron ( alleen al vanwege placebo effect) en dat Bose zo duur is zegt helemaal niets over de kwaliteit. Als ik voor 2,50 bij de Aldi speakers koop en die voor 250 euro doorverkoop heeft de volgende eigenaar toch ook geen superkwaliteit? Bose heeft goed spul, dat ben ik het met je eens. De vraag is dus: wat maakt Bose zo goed? Ik heb er zelf geen verstand van, maar het zou net zo goed de finetuning kunnen zijn in de Bose speaker. Als dat zo is kan Hayte met zijn creative speakers via een externe tweaking (op de versterker, bijvoorbeeld) hetzelfde geluid uit zijn Creative halen als jij uit je Bose. Nietwaar? Reageren
Hayte Geplaatst: 8 juli 2011 Rapport Geplaatst: 8 juli 2011 Zucht... Bose verkoopt mid-range artiekelen voor een high-end prijs, net zoals Apple doet met zijn producten. Je betaalt veels te veel voor het nietszeggende logootje. Mijn speakers zijn geen Bose kwaliteit, ze waren dan ook "maar" zo'n 100 euro. Maar volgens velen is de Creative Gigaworks T3 set, voor 150 euro, beter dan de Companion 3 serie van Bose, voor 300 euro, en komt zelfs aardig in de buurt van de Companion 5 serie, die 400 euro kost. Mogen andere mensen nu wel op mijn reacties reageren, oh grote Niels? Reageren
ikt Geplaatst: 9 juli 2011 Rapport Geplaatst: 9 juli 2011 Zucht... Bose verkoopt mid-range artiekelen voor een high-end prijs, net zoals Apple doet met zijn producten. Je betaalt veels te veel voor het nietszeggende logootje. Mijn speakers zijn geen Bose kwaliteit, ze waren dan ook "maar" zo'n 100 euro. Maar volgens velen is de Creative Gigaworks T3 set, voor 150 euro, beter dan de Companion 3 serie van Bose, voor 300 euro, en komt zelfs aardig in de buurt van de Companion 5 serie, die 400 euro kost. Mogen andere mensen nu wel op mijn reacties reageren, oh grote Niels? Ik heb geen idee hoe Bose van nu is, maar twee mid-range speakers en een subwoofertje leggen het toch af tegen boxen met grote mid/lowrange speakers en tweeters ingebouwd in één grote doos. Vroegâh, toen Philips TV's nog in Nederland werden gemaakt en JVC nog awesome was. Reageren
RoL0 Geplaatst: 9 juli 2011 Rapport Geplaatst: 9 juli 2011 (bewerkt) Kleine boxen zijn feitelijk gewoon prut, de bass is fake. Geef mij maar twee lekker grote boxen, hoor ik de bass tenminste wel uit de goede richting komen! Genelec! Heeft perfecte bas (geen HiFi zooi, maar studiomonitoren) én zijn klein Verder ben ik het met je eens Zelf vind ik eigenlijk ook een beetje dat Bose overpriced is en ook niet altijd geweldig is (BOSE staat ook niet voor niets voor Buy Other Sound Equipment.. ). Wel vind ik dat ze stukken beter klinken dan welke creative troep dan ook Ik zet graag altijd de bass op het hoogst en de treble ook Juist.. dan is er dus al iets helemaal mis.. je kunt ook gewoon je volume hoger zetten overstuur je de boel tenminste niet meteen. Kijk dat is het probleem met EQ, als je er niks geen verstand van hebt, blijf er dan af.. Bewerkt: 9 juli 2011 door RoL0 Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 10 juli 2011 Rapport Geplaatst: 10 juli 2011 dat is het probleem met EQ, als je er niks geen verstand van hebt, blijf er dan af.. Bullshit, mensen bepalen zelf hoe ze hun muziek willen horen, zelf zet ik de EQ ook altijd op DBB voor wat extra laag. Waarom? Omdat ik dat mooier vind (niet altijd maar bij sommige nummers wel). Is dit zo moeilijk te begrijpen? Reageren
RoL0 Geplaatst: 10 juli 2011 Rapport Geplaatst: 10 juli 2011 Ik houd je ook niet tegen, ik zeg alleen dat het niet verstandig is Dat was trouwens ook vooral bedoeld omdat hij zowel als de bass als de treble ging boosten.. Het gaat mij ook niet om het 'beestje boosten' en presets met iets meer bas gebruiken, maar gasten die alles rond de 60Hz +zoveel mogelijk doen (of alles +veel ) Reageren
Ferre Geplaatst: 11 juli 2011 Rapport Geplaatst: 11 juli 2011 Je moet er van uit kunnen gaan dat een nummer is gemasterd zodat deze helemaal tot zijn recht komt. Er is alleen een verschil tussen wat mensen willen en wat mensen nodig hebben. De een houdt van veel bass en de ander wilt ook meer treble. RoL0 je hebt KRK's in je sig staan, speakers die gebouwd zijn om een neutraal geluid te geven, de muziek zoals het bedoeld is. Ik heb zelf ook een HD 25 met een neutraal geluid. Maar iemand anders kiest liever voor een headphone met een standaard aangedikte bass. Je kan die bass aandikken met hardware of met software. Met boxen gebruik ik de loudness functie. Dit boost de lows en highs bij een laag volume. Er zijn vast ook mensen tegen deze functie, maar goed. Mijn headphones geven in ieder geval alles perfect (neutraal) weer met als voordeel dat het volume geen grote rol speelt. Of ik het volume op 100% of 20% heb, het klinkt hetzelfde. Als je dan wel een dikke bass hebt loont het om het steeds harder te zetten (met de gevolgen van dien). Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.