Jump to content

Highway to LA


-Stan-

Recommended Posts

Die skyline van LA zit er erg realistisch uit, maar helaas ziet die auto er uit alsof hij er op geplakt is. De schaduw ziet er trouwens wel goed uit. Ik denk dat het een hoop zou schelen als je een plaatje zoekt van die auto die net zulke slechte kwaliteit is als de rest van de stock. Ik denk ook dat het een boel zou schelen als je een beetje met de dodge en de burn tool zou kloten op je auto.

Link to comment
Delen op andere websites

Die skyline van LA zit er erg realistisch uit, maar helaas ziet die auto er uit alsof hij er op geplakt is. De schaduw ziet er trouwens wel goed uit. Ik denk dat het een hoop zou schelen als je een plaatje zoekt van die auto die net zulke slechte kwaliteit is als de rest van de stock. Ik denk ook dat het een boel zou schelen als je een beetje met de dodge en de burn tool zou kloten op je auto.

Ik gebruik Adobe Photoshop Elements 7.0 maar zitten daar de dodge en burn tools op?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Mooie manipulatie. Het lijkt voor mij net een retro foto die ik zou terugvinden in de hutkoffer van pa las hij op roadtrip was. Maar, dat is vast je bedoeling niet?

Voor mij is het belangrijkste dat je kan werken met licht, zodat alles ofwel; dezelfde 'temperatuur' heeft, of de tint hetzelfde is zeg maar. Ik heb een tijdje geleden in opdracht van een bedrijf eenzelfde soort compositie moeten maken en dat was het eerste waarop gewezen werd van mijn baas; Als je composities maakt denk aan het licht. Ook aan resoluties van de afbeeldingen, maar die zien er erg goed uit hier omdat het digitaal is en je werkt met een redelijk klein werkveld. Mierenneukende ik :$

Lichteffectenlagen kan je maken met layer - ney adjustment layer - (hier kan je kiezen, elke optie heeft zijn voor en nadelen) (beetje lang om alles uit te leggen, maar ontdekking oefent kunst).

Ik heb spijtig genoeg geen idee of die opties ook in Elements zit. Ik hoop van wel.

Zoals Gta Ripper al reeds zegt kan je ook dodge/burn gaan toepassen, via Elements dacht ik dat die er niet standaard inzat, dit kan je omzeilen met dit handig trucje; klik.. Hier kan je er ook een meer realistischer en correcter lichtinval aan geven. Ja inderdaad, de skyline ziet er realistisch uit maar breekt met de woestijn qua uitstraling. De overgang is direct, en dit kan je ook gaan oplossen met lichtgebruik.

Verder, leuke compositie, altijd leuk om zelf elementjes bij elkaar te gooien en zelf een landschap bijvoorbeeld te maken. Erg leuk -Stan-!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...