Jump to content

Windows XP opnieuw installeren


Ottoman 47

Recommended Posts

Ik had een dikke virus op mijn computer gekregen (vraag me niet hoe), daarom heb ik ze met Malwarebytes Anti-Malware verwijdert, maar de helft blijft nog, en wordt niet verwijdert. Ik heb toen op het net gekeken, en kwam erachter dat ik geen andere optie heb dan mijn PC formatteren, dus ik pleur de CD van Windows XP Professional erin. Hij start natuurlijk vanzelf op, en druk op Windows XP installeren, maar daarna krijg ik een foutmelding van:

Setup kan niet worden voortgezet omdat de versie van Windows op de computer nieuwer is dan de versie op de cd.

Waarschuwing: Als u ervoor kiest de geïnstalleerde, nieuwere versie van Windows te verwijderen, kunnen de bestanden en instellingen niet worden hersteld.

Daar onder heb ik nog 3 mogelijkheden: Details, Annuleren en Doorgaan (doorgaan is niet klikbaar). Wat moet ik doen?

PS: Op het internet staan er dingen als BIOS en over NTFS, dus ik weet niet zo veel over de computerwereld. Kunnen jullie het daarom op simpele stappen uitleggen, want ik heb nog nooit in mijn leven een computer geformatteerd, dus ben ook een beetje bang dat ik me PC verkloot.

PS2: Ik heb wel de key van mijn Windows Setup-CD.

Link to comment
Delen op andere websites

Klik Hier, hier wordt helemaal uitgelegd hoe je dit het beste kan doen. Het begint dus met formateren en met de cd opstarten enzovoorts ook over eventuele back-ups maar in jouwn geval raadt ik dat af aangezien je niet kunt weten waar overal het virus rondhangt in je pc:)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat heb ik ook gehad! Wat je dan moet doen is de pc afsluiten met de cd in de lade, vervolgens start je de PC op en zal hij (grote kans) vragen of Windows vanaf een cd wil opstarten, waarvoor je dus op een willekeurige toets moet drukken. Dan kom je in de setup van windows XP, dan moet je alle stappen volgen en daar hoort ook bij dat jij je harde schijf moet formatteren en vervolgens XP opnieuw installeren.

Succes

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...