Jump to content

Ps3 van 40 gb naar... (waar te koop?)

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb een filmpje gezien erover en ik wil het zelf ook doen. ( filmpje:

)

Volgens hun heb ik een 2.5 inch sata 5200 rpm hard drive nodig en dat begrijp ik maar waar kan ik die kopen en waar moet ik naar kijken qua merk? ( ik wil ong 500 gb voor zo min mogelijk geld maar wel degelijk en betrouwbaar merk)

Ikzelf dacht aan de saturn of media markt maar ik weet niet precies waar je het kan kopen, mischien moet ik wel naar een speciale computer winkel.. (zo ja kan iemand mij dan zo'n computer winkel in de buurt van dordrecht of rotterdam noemen?

Bewerkt: door Redfire18
Geplaatst:

Ik heb een filmpje gezien erover en ik wil het zelf ook doen. ( filmpje:

)

Volgens hun heb ik een 2.5 inch sata 5200 rpm hard drive nodig en dat begrijp ik maar waar kan ik die kopen en waar moet ik naar kijken qua merk? ( ik wil ong 500 gb voor zo min mogelijk geld maar wel degelijk en betrouwbaar merk)

Ikzelf dacht aan de saturn of media markt maar ik weet niet precies waar je het kan kopen, mischien moet ik wel naar een speciale computer winkel.. (zo ja kan iemand mij dan zo'n computer winkel in de buurt van dordrecht of rotterdam noemen?

Bij Alternate kun je ze ook bestellen, zoals deze.

Geplaatst:

Je hoeft er niet per se een 5400 RPM (toeren) schijf in te doen. Je kan er ook een snellere 7200 RPM schijf in doen of een nog snellere Solid State Disk (SSD). Vooral met een SSD zul je merken dat de laadtijden van spellen enorm omlaag gaan.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat je elke laptopschijf erin kan doen en netzo als bij een laptop merkt of je een snellere of tragere schijf erin hebt. Aangezien je bij PS3 geen rekening hoeft te houden met iets als accuduur kan je gewoon een snellere iets minder zuinige schijf erin doen.

Dus zolang de behuizing een 2,5 inch maat heeft en de hardeschijf een een S-ATA (Serial ATA/300) aansluiting heeft kan je hem gewoon in je Playstation 3 duwen.

Geplaatst:

Bij een 7200 rpm word je ps3 sneller warm en kan hij oververhitten.

Maar waar kan je zulke kaarten halen? ( liefst niet op internet omdat ik liever garantie heb enz )

Geplaatst:

Op internet heb je ook gewoon garantie, hoor. Het staat zelfs in de wet. Het enigste verschil is dat je het als het stuk gaat op moet sturen, ipv langsbrengen.

Maar als je het persee wil halen bij een winkel, moet je gewoon een willekeurige computerzaak proberen, zoals de Norrod (duur) of de @-once.

Geplaatst:

7200 en 5400 merk je geen tot zeer weinig verschil, behalve de extra warmte.

SSD is wel veel sneller, maar ook veel prijziger.

Geplaatst:

Ik heb er een gevonden en nu staat er sata II inplaats van gewoon sata.

Is dat een probleem of maakt dat niks uit?

Geplaatst:

koop gewoon deze ik heb die ook/

Western Digital Scorpio Blue 320 GB 5400 rpm 8 mb 2,5 inch

op memoryshop.nl

ze hebben geen 500Gb maar alleen 250GB 320GB en 1 TB

Geplaatst: (bewerkt)

Ja maar zou dat sata II uitmaken? En ik ga ff kijken naar diegene van jou maar ik koop liever in de winkel.

EDIT: alles is al goed ;)

Bewerkt: door Redfire18

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...