pompbakje Geplaatst: 30 juni 2011 Rapport Geplaatst: 30 juni 2011 hey, ik heb ergens gelezen dat een externe harde schijf niet eeuwig meegaat. Klopt dit? zo ja, hoelang gaat deze dan gemiddeld mee en zijn er eventueel alternatieven voor je bestanden veilig op te slaan? pompbakje Reageren
danny24 Geplaatst: 30 juni 2011 Rapport Geplaatst: 30 juni 2011 (bewerkt) ik denk dat (externe) hard schijf langste mee gaat van alle computer component . veiligste manier om bestand te bewaren is raid 1 gebruiken maar er zijn ook zo veel ander technieken . Bewerkt: 30 juni 2011 door danny24 Reageren
BoerTijger Geplaatst: 30 juni 2011 Rapport Geplaatst: 30 juni 2011 Meestal ligt het aan je eigen hoelang hij meegaat. Reageren
pompbakje Geplaatst: 30 juni 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2011 mijn externa harde schijf is al voor ruim 300 GB gevuld. wat is raid 1? en is een dvd ook goed of is dat slecht? Reageren
Dj-GTA Geplaatst: 30 juni 2011 Rapport Geplaatst: 30 juni 2011 mijn externa harde schijf is al voor ruim 300 GB gevuld. wat is raid 1? en is een dvd ook goed of is dat slecht? een dvd raak je sneller kwijt of gaat sneller kapot en op den duur is dvd veel duurder als je je ext. hdd goed onderhoud gaat deze lang mee Reageren
Hayte Geplaatst: 30 juni 2011 Rapport Geplaatst: 30 juni 2011 ik denk dat (externe) hard schijf langste mee gaat van alle computer component . veiligste manier om bestand te bewaren is raid 1 gebruiken maar er zijn ook zo veel ander technieken . Raid 1 bij een externe hardeschijf? Raid 1 is twee HDD's (kan het trouwens ook met partities van een HDD?), dat je daar één van maakt en dat de opgeslagen spullen dubbel worden overgeschreven over de twee HDD's. Dus stel; jij hebt in huis twee boekenkasten, eentje voor in de woonkamer en de andere voor als de ene in brand vliegt, dan moet je dat boek kopiëren en in die twee boekenkasten leggen. Dat is raid 1. Ik zou het gewoon zo laten zoals het is, en alleen de echt super belangrijke dingen die echt niet weg mogen gewoon op je pc laten staan. Voor het geval dat. Reageren
RoL0 Geplaatst: 1 juli 2011 Rapport Geplaatst: 1 juli 2011 (bewerkt) RAID1 is wel normaal bij externe schijven, maar dan is het niet één simpel harde schijfje, maar een RAID array (zoals die tegenwoordig met Thunderbolt aan de nieuwe Macbook Pro en de iMac gekoppeld kunnen worden, kijk hier maar eens naar) RAID1 op partities lijkt me niet mogelijk (als je hardwarematig RAID doet kun je alleen fysieke schijven selecteren) maar ook niet handig. Als je HDD crashed ben je alsnog alles kwijt. Bewerkt: 1 juli 2011 door RoL0 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.