Jump to content

[1000€]Laptop voor Megadreams


Megadreams

Recommended Posts

Ik zal omdat jullie er waarschijnlijk nog net iets meer van kennen dan mij hier om voorstellen komen vragen voor een nieuwe laptop.

Budget: Ongeveer 1000 euro.

Doel: Gaming, programmering & web dev/design (beide)

Desktop of laptop: Laptop

Merk pc of samengesteld: Merk

Benodigde randapparatuur: /

Besturingssysteem: Windows 7

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Eventueel muis

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Bedrijf

Extra koeling (voor overklokken)? /

Link to comment
Delen op andere websites

ASUS N53SN-SZ129V [15.6 Inch]

  • Intel core i7-2630Qm 2de generatie (Quad core, 2.0 Ghz)
  • 6 GB DDR3-1333
  • 640 GB HDD
  • NVIDIA GeForce GT 550M 2 GB

ACER ASPIRE 7750G-2638G1.28MN [17.3 Inch]

  • Intel core i7-2630Qm 2de generatie (Quad core, 2.0 Ghz)
  • 8 GB DDR3
  • 1,28 TB HDD shiny.gif
  • AMD Mobility Radeon HD 6650M 2 GB

Je moet zelf nog kiezen wat je het makkelijkste vindt een 15.6 Inch of 17.3 Inch beeldscherm. puh2.gif

Maar ik moet er wel zeggen dat de videokaart van de Asus en de Acer gewaagd zijn aan elkaar en dus bijna even goed zijn.

Mvg,

Woodyzwaaien.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom in godsnaam 8GB/6GB RAM? Alleen met een 64bits Windows 7 heeft ie daar wat aan, anders helemaal niet. En in combinatie met 2.0Ghz processor lijkt mij dat een pure bottleneck... Ik zou een laptop nemen die nou net een krachtiger processor heeft, 4GB Ram (meer dan zat), en een redelijke videokaart..

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom in godsnaam 8GB/6GB RAM? Alleen met een 64bits Windows 7 heeft ie daar wat aan, anders helemaal niet. En in combinatie met 2.0Ghz processor lijkt mij dat een pure bottleneck... Ik zou een laptop nemen die nou net een krachtiger processor heeft, 4GB Ram (meer dan zat), en een redelijke videokaart..

  1. Ze hebben beiden W7 64Bit
  2. De processors hebben beiden turbo boost technologie d.w.z. dat ze van 2.0 Ghz tot 2.9 Ghz gaan wanneer de processor het nodig heeft
  3. Dat is een krachtige processor
  4. Ik heb maar 1 andere laptop gevonden met een krachtige videokaart en die vindt ik persoonlijk er super lelijk uitzien bloos.gif

Afbeelding in spoiler

e734844_06.jpg

e734844_02.jpg

msi-megabook-gx660.jpg

Als jij deze laptop met I7 en AMD Mobility Radeon HD 5870 met 4 GB en 500 GB HDD mooi vindt clown.gif

Ik dus niet puh2.gif

@ MD als je deze toch mooi vindt zeg het dan en ik geef je de link :puh:

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou toch voor die MSI gaan. Het plaatje ziet er lelijk uit. Maar kijk

youtube filmpje is ? Ziet er toch niet verkeert uit. En een heel goede videokaart ! Klik

De processor staat geklokt op 1.73 Ghz (Quad). Maar met Intel Turboboost haal je 2.93 Ghz ! Dus vergelijkbaar met de CPU die woody gaf.

Link to comment
Delen op andere websites

Specs zijn zeker goed... yep.gif

Maar ik blijf de laptop persoonlijk niet mooi vinden, maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen mening. puh2.gif

Edit: hier is eventueel de link van de laptop waar je hem kan kopen: Klik icon_mrgreen.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom in godsnaam 8GB/6GB RAM? Alleen met een 64bits Windows 7 heeft ie daar wat aan, anders helemaal niet. En in combinatie met 2.0Ghz processor lijkt mij dat een pure bottleneck... Ik zou een laptop nemen die nou net een krachtiger processor heeft, 4GB Ram (meer dan zat), en een redelijke videokaart..

:schater:

i7 schat! :puh: Sowieso geen Acer nemen als je geen cheapass laptop koopt. Asus, Toshiba en Sony zijn de meest kwalitatieve merken. Die Asus die Woody postte is perfect. Tenzij MD een 17 inch scherm wilt: http://www.laptopshop.be/product/124732/toshiba-satellite-l670-1jq-azerty.html

Ik ben er vast van overtuigd dat er wel wat beters te vinden valt voor 17 inch, maar laten we maar eerst afwachten welke schermresolutie MD verlangt.

Link to comment
Delen op andere websites

Owja , vergeten MD ik zou geen enkele van die 3 laptops nemen die ik heb voorgesteld want ik was vergeten dat je van België was en die laptops hebben een qwerty Lay-out... crazy.gif Ik zal zo kijken voor een laptop met azerty lay-out. puh2.gif

Excuses hiervoor bloos.gif

Edit: ik heb terug een 15 inch een een 17 inch gevonden en ja ik weet dat de 15 inch iets duurder is... clown.gif

TOSHIBA SATELLITE A665-14C [15.6 Inch]

  • Intel core i7-740Qm 1ste generatie (Quad core, 1,73 Ghz)
  • 8 GB DDR3-1066
  • 750 GB HDD
  • NVIDIA GeForce GTS 350M 1 GB

Dell XPS 17 [17.3 Inch]

  • Intel core i7-2630Qm 2de generatie (Quad core, 2.0 Ghz)
  • 6 GB DDR3
  • 500 GB HDD
  • NVIDIA GeForce GT 555M 3 GB

Moest je de HDD te klein vinden van de Dell laptop kan je de HDD vergroten dmv op de groende knop 'aanpassen' te klikken, wat naar benden scrollen, dan zie je HDD en kan je een HDD kiezen van 750 Gb of 1 TB, maar dan ga je natuurlijk over de € 1000... :puh:

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Een handige tip als je wilt gaan gamen op je laptop:

Check altijd de GPU op Notebookcheck. Hier kan je benchmarks, framerate's en vergelijkingen uitvoeren. Dan krijg je een goed idee hoe goed de videokaart nou eigenlijk is.

En ik moet zeggen dat ik 6 / 8 gig op je laptop best handig is. Vooral bij het designen van websites, ik gebruik namenlijk meerdere photoshop programma's, apache en firefox en nog wat andere shizzle, en met Windows 7 kom ik al snel aan de 5 gig..

En als laatste, als je laptop de tweede generatie CPU's heeft, geeft dat zon 10-20% snellere CPU voor minder stroom.. Maarja, bij laptops zijn de i7 natuurlijk wel veel slomer dan in echte desktop PC's

En even ter zijde, waarom zal je 3 Gb nodig hebben in je videokaart?

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Een handige tip als je wilt gaan gamen op je laptop:

Check altijd de GPU op Notebookcheck. Hier kan je benchmarks, framerate's en vergelijkingen uitvoeren. Dan krijg je een goed idee hoe goed de videokaart nou eigenlijk is.

En even ter zijde, waarom zal je 3 Gb nodig hebben in je videokaart?

Thanks voor de tip maar ik heb gebruikte die site al en had ik nu ook gedaan :puh:

en op de vraag: kan ik er aan doen dat die laptop standaard 3 GB is voor de videokaart puh2.gifcrazy.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

en op de vraag: kan ik er aan doen dat die laptop standaard 3 GB is voor de videokaart puh2.gifcrazy.gif

Ik zat net hetzelfde te denken..:7

@ Maikle: Zowat niemand gebruikt meerdere photoshopprogramma's door elkaar samen met al die andere shizzle..Lijkt me zeer sterk dat jij aan 5 GB komt, maar al je zware programma's aanzetten is nou ook niet echt nodig hé..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

en op de vraag: kan ik er aan doen dat die laptop standaard 3 GB is voor de videokaart puh2.gifcrazy.gif

Ik zat net hetzelfde te denken..:7

@ Maikle: Zowat niemand gebruikt meerdere photoshopprogramma's door elkaar samen met al die andere shizzle..Lijkt me zeer sterk dat jij aan 5 GB komt, maar al je zware programma's aanzetten is nou ook niet echt nodig hé..

Welja, 2,5 gig voor windows 7 en alle rotzooi services die ik draai (en gadgets). 250Mb voor firefox, Vuze 100mb, Itunes - Winamp - Mail 3 x 50mb. Naja, dan die Adobe photoshop nog, dameware, corel photoshop.. Crashende drivers van Nvidea, Nod32, Minecraft, meestal ander spel der tussen door :puh: Achja, je hebt gelijk. Je kan met 4 gig ook nog wel aan de gang. heb gewoon nooit zin om shit af te sluiten :puh:

En at wooddy, ja dat snap ik. Maar waarom zouden ze er 3 gig in stoppen? Betere verkooppraatjes? Of zou het echt nut hebben?

Ipv off-topic te gaan, zal ik ook nog even helpen ;)

HP Pavilion dv6-6008e - 15,6 - ~€800 euro

Voordelen:

  • i7-2630QM (Snel voor een laptop)
  • AMD Radeon HD 6770M (Klasse 1, en sneller dan bovengenoemde GPU's) (klik)
  • 500 Gb 7200rpm harde schijf (10-20% snelheidswinst)
  • HD Ready (1366 x 768)

Nadelen:

  • 8 Gb geheugen (veels te veel, maar nooit verkeerd toch? :D)
  • Heb snel gezocht naar prijzen, maar kon zo snel niets vinden.

=======================================================================================

Asus G51JX-SX310V - 15,6 - ~€1000 euro

Voordelen:

  • i5 450M (Niet zo geweldig als een i7, maar nog steeds bruut in vergelijking met GPUs)
  • NVIDIA GeForce GTS 360M (Klasse 2 (bovenaan), en sneller dan bovengenoemde GPU's (op de HP hierboven na) (klik)
  • 500 Gb
  • HD Ready (1366 x 768)
  • 4 Gb geheugen
  • Geweldig scherm (vooral de helderheid)

Nadelen:

  • Geen usb 3.0
  • Tjah, specs toch niet zo geweldig..

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

en op de vraag: kan ik er aan doen dat die laptop standaard 3 GB is voor de videokaart puh2.gifcrazy.gif

Ik zat net hetzelfde te denken..:7

@ Maikle: Zowat niemand gebruikt meerdere photoshopprogramma's door elkaar samen met al die andere shizzle..Lijkt me zeer sterk dat jij aan 5 GB komt, maar al je zware programma's aanzetten is nou ook niet echt nodig hé..

En at wooddy, ja dat snap ik. Maar waarom zouden ze er 3 gig in stoppen? Betere verkooppraatjes? Of zou het echt nut hebben?

Ik had zelf geen idee dus heb even rondgekeken en dat is vooral om hogere resoluties bij het gamen aan te kunnen.

Meer heb ik er niet over gevonden. :puh:

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor al deze mooie voorstellen, ik ben nog wel aan het twijfelen welke ik zou nemen en of ik nog een andere zou zoeken. Al zeker bedankt voor deze voorstellen. _O_

EDIT: Bijna vergeten, liefst niet te groot natuurlijk aangezien ik deze laptop ook makkelijk zou moeten kunnen meenemen.

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...