Jump to content

Hardware upgrade, wat moet vervangen worden?


mistery

Recommended Posts

Van welk merk is je voeding?

srry da ik zo laat reageer. Ik moest wat doen.

Ik heb de OCZ 600 watt voeding.

Modelnr: OCZ600MXSP

Hoop dat dit genoeg is.

Btw ik heb ook windows 7 64 bit nodig. Is t mogelijk da als ik al 32 bit heb da ik dan kroting krijg op 64????

Bewerkt: door mistery
Link to comment
Delen op andere websites

OCZ is een degelijk merk, dus je voeding zou normaal nog moeten volstaan. Als dat niet het geval is, zal je het wel snel genoeg merken. :puh:

Een upgrade van 32 naar 64 bit bestaat helaas niet. Je zal dus voor de volledige prijs een nieuwe Windows licentie moeten kopen.

Bewerkt: door .Senne
Link to comment
Delen op andere websites

OCZ is een degelijk merk, dus je voeding zou normaal nog moeten volstaan. Als dat niet het geval is, zal je het wel snel genoeg merken. :puh:

Een upgrade van 32 naar 64 bit bestaat helaas niet. Je zal dus voor de volledige prijs een nieuwe Windows licentie moeten kopen.

Ow das jammer. Naja dan moet ik maar honderd euro derbij sparen :/

Link to comment
Delen op andere websites

Kan ik ook in plaats van 1 Ati Radeon HD 6970 ook 2 andere videokaarten erin zetten? Zo ja, welke zal ik dan moeten nemen om minstens dezelfde prestaties te krijgen. En is dit dan goedkoper??

Link to comment
Delen op andere websites

oeps foutje xD

foutje? Maar welke videokaart is als je er 2 in doet beter en goedkoper in totaal als de HD 6970??

---

Ok ik heb een videokaart gevonden:

http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Videokaart/Sapphire-Radeon-HD6770,512MB/1167294

(als de link niet werkt het is de Sapphire Radeon HD6770, 512mb)

Als ik er hier 2 van in zet is dit dan beter dan de HD 6970???

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

In een eerder topic heb ik gevraagt naar een upgrade.

En daar kwam uit da een ATI Radeon HD6970 een goede kaart was voor mijn PC.

Maar nu heb ik een Sapphire Radeon HD 6770 512mb gezien en vroeg mij af als ik 2 van die kaarten in mijn PC zet leverd dit dan betere prestaties op dan de HD 6970??

Want het scheelt een hoop geld want de 6770 zijn 100 p. stuk en de 6970 is 300.

Graag hoop ik snel een antwoord te ontvangen.

mvg,

mistery

Bewerkt: door mistery
Link to comment
Delen op andere websites

Crossfire wordt sowieso afgeraden omdat het vaak minder performance levert dan 1 sterke kaart. Nu dus ook, de HD6970 zal hoogstwaarschijnlijk sneller zijn.

Maar wat maakt het dan dat het minder prefromance levert?

Want wat maakt het dan sterker als je er 2 kaarten erin heb zitten. Zorgt het alleen maar voor meer fps ofzo?

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wat maakt het dan dat het minder prefromance levert?

Want wat maakt het dan sterker als je er 2 kaarten erin heb zitten. Zorgt het alleen maar voor meer fps ofzo?

Tja, minder performance is gewoon minder goed, minder snel, minder vloeiend, minder zwaar. De videokaart kan minder beeldjes per seconde (fps) produceren waardoor het beeld vloeiender wordt. Om dit te compenseren kun je de grafische kwaliteit lager zetten, maar dan ziet het er minder mooi uit.

Als je 2 kaarten hebt die samen sterker zijn dan een andere kaart kun je dus inderdaad meer fps halen. Als er meer fps gehaald kan worden dan jij nodig vindt, kun je de kwaliteit opschroeven waardoor het er mooier uit ziet.

Dit is toch eigenlijk het doel van het hele systeem? Zo hoog mogelijke kwaliteit met zoveel mogelijk fps.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...