-TonyStark- Geplaatst: 5 juli 2011 Rapport Geplaatst: 5 juli 2011 (bewerkt) Yuuu, ik zit weer met een probleem. Thuis hebben we een Sony handycam,DCR-HC16e. Het apparaat zelf werkt perfect. Nu gisteren had ik ook een paar problemen met de drivers in W7,nu dat is opgelost want ik doe het nu gewoon op een pc met windows xp. Maar nu is mij probleem, op de cd die ik gekregen heb bij de camera zit ook een programma genaamd 'Picture Package VCD Maker '. VCD omdat dit type nog met van die kleine kassetjes werkt. Dat leek me wel een leuk programma dus ik de instructies volgen ' verbind het apparaat via de usb-kabel/firewire met de pc', ik verbind hem met de USB omdat ik geen firewire heb maar normaal mag dat geen probleem zijn. Hij begint te werken,en dan vraagt hij naar een CD-R dus ik steek er een CD-R in, en hij begint de tape die in het apparaat zit zelf terug te spoelen naar het begin,en als hij eenmaal in het begin zit begint hij te converteren zeg maar. Nu dat ging allemaal goed en wel ( al duurde het 3 uur) maar toen het gedaan was vroeg hij of ik een kopie wou maken op een ander cd en ik klikte 'Nee.' Dus ik gans blij haal de CD eruit steek hem in mijn andere PC... niks. Dus ik minder blij haal de CD eruit en steek hem in mijn andere PC... niks. Dus ik helemaal niet blij op zoek op de PC ,waar het kassetje werd geconverteerd, naar een filmpje ... niks. Ik heb gekeken in de standaardmap voor het opslaan ,maar ook daar zit hij niet en ook niet op mijn PC. Nu nog een klein vraagje: Kan ik met een programma hem eerst naar mijn PC converteren en dan pas op CD zetten? Dus wie o wie zou weten waar mijn video naar toe is zou ik het erg op prijs stellen. Bedankt !! Bewerkt: 5 juli 2011 door -TonyStark- Reageren
RoL0 Geplaatst: 10 juli 2011 Rapport Geplaatst: 10 juli 2011 Over het algemeen wordt de firewire gebruikt voor de beeldoverdracht van de films, en een eventuele usb-poort voor configuraties, foto's een andere bestanden van een geheugenkaart. Daar zou de fout ik kunnen zitten. Vind het dan wel weer raar dat je wel je camera kunt besturen (door te spoelen) Heb je al een ander videoimportprogramma (desnoods Windows Movie Maker) geprobeerd? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.