NickyHendriks Geplaatst: 10 juli 2011 Rapport Geplaatst: 10 juli 2011 Hallo, Sinds deze week loop ik maar een raar probleem, ik weet niet hoe het komt maar ik kan met Thunderbird geen emails meer versturen met andere adressen dan mijn Gmail account Ik krijg dan de volgende foutmelding (bij elke email die ik dus stuur) Mijn instellingen kloppen wel gewoon dat ik weet want de error kwam eigenlijk uit het niets, en ik kan wel gewoon emails ontvangen... Het betreft geen mailserver van Hotmail of UPC of iets, het gaat om een mail-server die via de webhost loopt, maar ik heb zelf het gevoel dat er in Thunderbird gewoon iets fout zit. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Reageren
linux-or-unix Geplaatst: 10 juli 2011 Rapport Geplaatst: 10 juli 2011 Hallo Zamg0d1, Je kan misschien updaten naar de allernieuwste versie van Thunderbird, die kan je hier downloaden, misschien werkt het dan allemaal wel weer. MVG, linux-or-unix Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 10 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2011 Ik heb ooit eens die nieuwe Thunderbird gehad (die ik nu heb is een Portable op mijn USB), maar het probleem met die is dat ik dan helemaal geen verbinding krijg met de server of iets, of ik kan gewoon niet overweg met 3.0, toch maar eens proberen anders. Reageren
linux-or-unix Geplaatst: 10 juli 2011 Rapport Geplaatst: 10 juli 2011 Ik heb ooit eens die nieuwe Thunderbird gehad (die ik nu heb is een Portable op mijn USB), maar het probleem met die is dat ik dan helemaal geen verbinding krijg met de server of iets, of ik kan gewoon niet overweg met 3.0, toch maar eens proberen anders. Succes Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 10 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2011 Neeeuuuwhwhhh... Ook in Thunderbird 5.0 kan ik geen emails sturen Reageren
linux-or-unix Geplaatst: 10 juli 2011 Rapport Geplaatst: 10 juli 2011 Neeeuuuwhwhhh... Ook in Thunderbird 5.0 kan ik geen emails sturen Dat is balen, als dit niet heeft gewerkt weet ik helaas ook niet wat je verder kan doen. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 (bewerkt) Iemand die misschien weet waar dit probleem kan liggen? Ik kan namelijk wel via Roundcube (mijn webmail) emails sturen, dus dit probleem ligt echt ergens in Thunderbird. Tijd om Outlook eens te proberen. Bewerkt: 12 juli 2011 door Zamg0d1 Reageren
BV_1993 Geplaatst: 12 juli 2011 Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Iemand die misschien weet waar dit probleem kan liggen? Ik kan namelijk wel via Roundcube (mijn webmail) emails sturen, dus dit probleem ligt echt ergens in Thunderbird. Tijd om Outlook eens te proberen. Het zou handig zijn mocht je de instellingen voor de uitgaande mail eens toont Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Iemand die misschien weet waar dit probleem kan liggen? Ik kan namelijk wel via Roundcube (mijn webmail) emails sturen, dus dit probleem ligt echt ergens in Thunderbird. Tijd om Outlook eens te proberen. Het zou handig zijn mocht je de instellingen voor de uitgaande mail eens toont Deze? Reageren
BV_1993 Geplaatst: 12 juli 2011 Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Nee, in de linkse balk onderaan op Outgooing Server klikken en daarna de server kiezen die bij dat emailadres hoort, ook kan het geen kwaad om eens op je emailadres te klikken in de linkse balk en eens te kijken of de outgoing server wel juist staat Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Nee, in de linkse balk onderaan op Outgooing Server klikken en daarna de server kiezen die bij dat emailadres hoort, ook kan het geen kwaad om eens op je emailadres te klikken in de linkse balk en eens te kijken of de outgoing server wel juist staat Ik zie niks raars, op deze manier heeft ie altijd gewerkt, en verder zelf ook niks waar ik een fout zie.. Reageren
BV_1993 Geplaatst: 13 juli 2011 Rapport Geplaatst: 13 juli 2011 Ik vind het vreemd dat het al werkt, je pop en smtp server horen niet hetzelfde te zijn. Ik zou net zoals de foutmelding aangeeft de instellingen van de smtp verbinding aanpassen zodat hij zich wel aanmeld met je gebruikersnaam en wachtwoord. Als dit niet werkt kan je altijd nog proberen om berichten via de smtp van je internetprovider te verzenden, dat moet ook werken Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 14 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juli 2011 REGEDIT4 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager\Accounts\n.hendriks@gaming-freak.nl] "Account Name"="n.hendriks@gaming-freak.nl" "Connection Type"=dword:00000003 "POP3 Server"="mail.gaming-freak.nl" "SMTP Server"="mail.gaming-freak.nl" "POP3 User Name"="n.hendriks@gaming-freak.nl" "SMTP User Name"="" "POP3 Prompt for Password"=dword:00000000 "SMTP Prompt for Password"=dword:00000000 "SMTP Display Name"="n.hendriks@gaming-freak.nl" "SMTP Email Address"="n.hendriks@gaming-freak.nl" "POP3 Skip Account"=dword:00000000 "SMTP Use Sicily"=dword:00000002 "POP3 Timeout"=dword:0000003c "SMTP Timeout"=dword:0000003c "SMTP Secure Connection"=dword:00000000 "SMTP Split Messages"=dword:00000000 "POP3 Port"=dword:0000006e "SMTP Port"=dword:0000024b Dit zijn de Office-gegevens welke ik altijd heb gebruikt in Thunderbird en wat altijd heeft gewerkt.. En ik zou niet weten welke gebruikersnaam ik zou moeten invullen aangezien ik dezelfde server gebruik voor 3 mail-adressen. En de vraag is al helemaal wat de SMTP is van mijn host dan.. Reageren
BV_1993 Geplaatst: 14 juli 2011 Rapport Geplaatst: 14 juli 2011 Dat zal dan wel hetzelfde zijn als waarmee je op die server mails afhaalt. Om te weten wat de smtp van je provider is zul je toch eens op hun site moeten kijken hoor. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.