Jump to content

Blauwscherm


Venzio

Recommended Posts

Ik blijf continue blauwe schermen krijgen steeds wat verschillend, PC net opnieuw geïnstalleerd niks er op geïnstalleerd behalve drivers en krijg deze (die ik kan onthouden): DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUEL (ofzoeits) en BAD_HEADER zoiets. Hoe los ik dit op?

Link to comment
Delen op andere websites

We moeten eerst weten wat precies de oorzaak is van het probleem.

Je kan ons hier mee helpen door alle bestanden in de volgende folder in te zippen:

C:\Windows\minidump\

In deze bestanden staat vaak de fout en aangeven welk bestand het veroorzaakt.

Wanneer we weten welk bestand het is, is het een kwestie van her- of deïnstalleren.

Bewerkt: door ZaroX
Link to comment
Delen op andere websites

Die eerste error die je zegt heb ik ook heel vaak gehad, maar er zat ook veel stof in mijn processor, die bluescreen kreeg ik elke dag wel 1 of 2 keer.

Maar sinds ik de stof uit mijn proccessor heb gehaald krijg ik m nog maar 1x in de 2 weken ofzoiets.

Link to comment
Delen op andere websites

We moeten eerst weten wat precies de oorzaak is van het probleem.

Je kan ons hier mee helpen door alle bestanden in de volgende folder in te zippen:

C:\Windows\minidump\

In deze bestanden staat vaak de fout en aangeven welk bestand het veroorzaakt.

Wanneer we weten welk bestand het is, is het een kwestie van her- of deïnstalleren.

Hopen dat het lukt om op de PC te komen. Maar die bestanden moet ik die ergens op internet uploaden?

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt ook in veilige modus starten (bij opstarten herhaaldelijk op F8 tikken) en dan BlueScreenView gebruiken om de foutinformatie te lezen.

Belangrijk is het .sys bestand dat de BSoD heeft veroorzaakt.

Daarnaast is het slim om die map te uploaden zodat wij meer informatie krijgen.

Gewoon even uploaden naar zippyshare/speedyshare ofzo

Link to comment
Delen op andere websites

Minidump staat er goed op :bier:

Ben zelf niet zo'n expert op minidumps, maar ik zie dat de BSoDs door verschillende bestanden veroorzaakt zijn:

cdd.dll

ntoskrnl.exe (2X)

usbhub.sys

Allereerst zou ik je adviseren om al je drivers te updaten (denk vooral aan videokaart cdd.dll is namelijk de Canonical Display Driver van Windows)

Daarnaast is er een kans dat je RAM slecht is (omdat er meerdere drivers problemen geven), daarom adviseer ik je om memtest86 te draaien (minstends 3 passes, beter een hele nacht).

Kan gewoon op een usb stick gezet worden (wel bootable maken)

ntoskrnl.exe kan beschadigd zijn, ik vond dit om het te herstellen:

1- Insert the Microsoft Windows XP CD. Note: If you have a recovery CD or a restore CD and not a Microsoft Windows XP CD it is likely the below steps will not resolve your issue.

2 - Reboot the computer, as the computer is starting you should see a message to press any key to boot from the CD. When you see this message press any key.

3 - In the Microsoft Windows XP setup menu press the R key to enter the recovery console.

4 - Select the operating system you wish to fix, and then enter the administrator password.

5 - Type expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32

6 - You will then be prompted if you wish to overwrite the file type Y and press enter to overwrite the file.

7 - Type exit to reboot the computer.

Dit is ook te overwegen: http://support.microsoft.com/?kbid=314477

De BSoD van usbhub.sys kan worden veroorzaakt door een USB hub. Gebruik je die? Haal die er eens tussenweg en kijk of die BSoD nog eens langkomt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Dan zou ik memtest even op een schijfje branden (andere pc?) en die een aantal keren laten draaien.

Ik heb Windows 7 trouwens.

Sorry voor de dubbelpost heb memtest gedraaid en daar kwam niks uit? Geen errors, heb me pc alweer opnieuw geïnstalleerd en het is niet weg. Ik heb een acer aspire m3641 en draai w7 maar standaard stond er Vista op toen werkte alles prima!

Link to comment
Delen op andere websites

Even compleet opnieuw beginnen.

Ten eerste, je zip file doet het niet meer. Ten tweede, waarom moeilijk doen met dumps en weet ik het wat als het ook makkelijk kan?

De volgende keer dat je je pc opstart, druk op F8 meteen na het BIOS scherm (in jouw geval waarschijnlijk een Acer scherm). Kies dan "Automatische opnieuw opstarten na systeemfout (of iets in die trend) uitschakelen". De volgende keer dat je de BSOD krijgt heb je dus gewoon genoeg tijd om hem rustig te kopiëren, er een foto van te maken, of whatever. Wat ik wil weten is wat voor code je hebt (een hele reeks met 0x00000......), en als er iets van een bestand bij staat, kopieer dat stukje ook even. Maar het handigst is gewoon een fotootje.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...