Visser23 Geplaatst: 12 juli 2011 Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 (bewerkt) Tour de France 2011 Even serieus, niet eens een topic over de Tour de France 2011? Ik volg het vanaf het begin en heb gezien dat er al erg veel valpartijen zijn geweest. Zoals jullie weten natuurlijk die van Hoogerland. Op het moment zijn al twintig renners uit de tour, na negen dagen. Daarnaast hebben we al mooie tussensprintjes en massa sprintjes gezien. Onder andere Cavendish heeft al goed gepresteerd. Contador rijdt op een flinke afstand en Rabobank heeft ook al een ritzege te pakken. Uitvallers Tour de France Jurgen Van de Walle (Omega Pharma-Lotto) Janez Brajkovic (RadioShack) Christophe Kern (Europcar) Ivan Velasco (Euskaltel) Vasil Kiryienka (Movistar) Tom Boonen (Quick Step) Bradley Wiggins (Team Sky) Remi Pauriol (FDJ) Chris Horner (RadioShack) Juan Manuel Garate (Rabobank) Wout Poels (Vacansoleil) Amets Txurruka (Euskatel) Pavel Brutt (Katusha) Alexandre Vinokourov (Astana) Jurgen Van den Broeck (Omega Pharma-Lotto) Dave Zabriskie (Garmin Cervelo) Frederik Willems (Omega Pharma-Lotto) Kolobnev (Kathusha) Popovych (RadioShack) Benat Inxausti (Movistar) John Gadret (AG2R) Romain Feillu (Vacansoleil) Denis Galimzyanov (Katusha) Lars Boom (Rabobank) Andreas Klöden (Radioshack) Vladimir Isaichev (Katusha) Gert Steegmans (Quick-Step) [table=header]Datum|Van|Naar|Type|Lengte|Winnaar Za 2 jul|Passage du Gois La Barre-de-Monts|Mont des Alouettes Les Herbiers|Vlak|191km|Philippe Gilbert Zo 3 jul|Les Essarts|Les Essarts|Ploegentijdrit|23km|Garmin Ma 4 jul|Olonne-sur-Mer|Redon|Vlak|198km|Tyler Farrar Di 5 jul|Lorient|Mûr-de-Bretagne|Vlak|172km|Cadel Evans Wo 6 jul|Carhaix|Cap Fréhel|Vlak|158km|Mark Cavendish Do 7 jul|Dinan|Lisieux|Vlak|226km|Edvald Boasson Hagen Vr 8 jul|Le Mans|Châteauroux|Vlak|215km|Mark Cavendish Za 9 jul|Aigurande|Super-Besse Sancy|Medium Bergen|190km|Rui Alberto Costa Da Faria Zo 10 jul|Issoire|Saint-Flour|Medium Bergen|208km|Luis-Leon Sanchez Di 12 jul|Aurillac|Carmaux|Vlak|161km|André Greipel Wo 13 jul|Blaye-les-Mines|Lavaur|Vlak|168km|Mark Cavendish Do 14 jul|Cugnaux|Luz-Ardiden|Hoge Bergen|209km|Samuel Sanchez Vr 15 jul|Pau|Lourdes|Hoge Bergen|156km|Thor Hushovd Za 16 jul|Saint-Gaudens|Plateau de Beille|Hoge Bergen|168km| Zo 17 jul|Limoux|Montpellier|Vlak|187km| Di 19 jul|Saint-Paul-Trois-Châteaux|Gap|Medium Bergen|163km| Wo 20 jul|Gap|Pinerolo|Hoge Bergen|179km| Do 21 jul|Pinerolo|Galibier Serre-Chevalier|Hoge Bergen|189km| Vr 22 jul|Modane – Valfréjus|Alpe-d’Huez|Hoge Bergen|109km| Za 23 jul|Grenoble|Grenoble|Tijdrit|41km| Zo 24 jul|Créteil|Paris Champs-Élysées|Vlak|160km|[/table] Wie denken jullie dat de Tour gaat winnen? Bewerkt: 16 juli 2011 door Visser23 Reageren
NandroDavids Geplaatst: 12 juli 2011 Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Wie denken jullie dat de Tour gaat winnen? Op dit moment denk ik Andy Schleck. Simpelweg omdat hij vorig jaar enkel verloor door het kettingincident, en nu al anderhalve minuut op Contador heeft. Maar in deze Tour weet je het nooit, want wellicht valt Andy ook nog wel. Ook Fränk Schleck maakt op mij een hele sterke indruk tot nu toe, dus als iedereen op de fiets blijft zitten verwacht ik beide Schlecks wel op het podium, met Contador daarbij. Van Gesink verwacht ik op dit moment een klassering in de top-10, en wellicht meer als hij nog weet te herstellen voor donderdag. Want dan begint het echte klimwerk, en als hij dan niet top is gaat hij minuten verliezen. Overigens moet je de uitvallers even updaten: Kolobnev (Kathusha) en Popovych (RadioShack) stappen vandaag niet op, en Benat Inxausti (Movistar) zijn we al een tijde kwijt Reageren
Cabyon Geplaatst: 12 juli 2011 Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Op dit moment denk ik Andy Schleck. Simpelweg omdat hij vorig jaar enkel verloor door het kettingincident, en nu al anderhalve minuut op Contador heeft. Maar in deze Tour weet je het nooit, want wellicht valt Andy ook nog wel. Ook Fränk Schleck maakt op mij een hele sterke indruk tot nu toe, dus als iedereen op de fiets blijft zitten verwacht ik beide Schlecks wel op het podium, met Contador daarbij. Als de verhoudingen van Andy en Alberto onder de minuut waren gebleven, zou Andy het afleggen tegen Alberto in de afsluitende tijdrit, want Contador is met afstand de beste tijdrijder van de twee. Van Gesink verwacht ik op dit moment een klassering in de top-10, en wellicht meer als hij nog weet te herstellen voor donderdag. Want dan begint het echte klimwerk, en als hij dan niet top is gaat hij minuten verliezen. Idd. Als alles goed gaat, gewoon netjes in de top tien. Hij moet wel opletten dat hij niet betrokken raakt bij lullige valpartijen etc. etc. En hij moet zorgen dat hij het moraal goed houdt. Maar maak je klaar voor de Pyreneeën! Contador zit zich nu via de media in de underdog-rol te worstelen, en hij moet aanvallen in de Pyreneeën. Wordt zoooo gaaf! Reageren
NandroDavids Geplaatst: 12 juli 2011 Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Op dit moment denk ik Andy Schleck. Simpelweg omdat hij vorig jaar enkel verloor door het kettingincident, en nu al anderhalve minuut op Contador heeft. Maar in deze Tour weet je het nooit, want wellicht valt Andy ook nog wel. Ook Fränk Schleck maakt op mij een hele sterke indruk tot nu toe, dus als iedereen op de fiets blijft zitten verwacht ik beide Schlecks wel op het podium, met Contador daarbij. Als de verhoudingen van Andy en Alberto onder de minuut waren gebleven, zou Andy het afleggen tegen Alberto in de afsluitende tijdrit, want Contador is met afstand de beste tijdrijder van de twee. Nee hoor, dat valt tegenwoordig best mee: Andy's tijdrit wordt steeds beter. Bovendien is de afsluitende tijdrit dit jaar 10 kilometer korter dan vorig jaar, en vorig jaar pakte Contador 'slechts' 31 seconden op Andy. Als het verschil binnen de halve minuut blijft in het voordeel van Andy, kan het dus heel spannend gaan worden. Reageren
Visser23 Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Hoofdpost geüpdate. Bedankt Nandro voor de uitvallers Denken jullie dat Contador nog steeds in de top 3 kan eindigen? Hij heeft echt een grote achterstand. Frank Schleck heeft mij ook wel verrast tot nu toe. Ben benieuwd hoe hij het in de rest van de tour gaat maken. Gelukkig gaat Gesink ook wel lekker, hij was vandaag bijna gevallen toch? Had het niet gezien vandaag. Reageren
Svenie Geplaatst: 12 juli 2011 Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 De Schlecks zijn verplicht om aan te vallen. Ik zie ze niet met de voorsprong die ze nu hebben de Tour te winnen, zeker niet met de tijdrit op de voorlaatste dag. Als er iemand een goede indruk op mij heeft nagelaten is het Cadel Evans wel. Weinig tot geen pech gekend, en hij is in bloedvorm. Als hij zijn tijdverlies tegenover de Schlecks kan beperken tot 3 à 4 minuten zie ik hem de Tour wel eens winnen. En inderdaad schrijf Contador niet af! Reageren
MegaPilot Geplaatst: 12 juli 2011 Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Cadel Evans is niet meer de wieltjeszuiger van een paar jaar geleden, zoveel is duidelijk. Doodjammer van Jurgen vdb, hij stond net zo scherp en dan gebeurt er zoiets.. Ik denk dat het 1 van de Schlecks zal zijn die de Tour wint(ik hoop het alleszins). Erg jammer van Johnny Hoogerland, respect voor deze jongen aub! Ik denk dat z'n verwondingen hem gaan nekken de komende ritten..Hij is in ieder geval iemand die niet vies is om zoals we het hier in Vlaanderen zeggen 'koers te maken'! Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 12 juli 2011 Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Ik vroeg me ook al af waar het topic was voor TdF 2011 Ik kijk het vrijwel niet op TV, maar volg de uitslag wel. Echt klasse van Hoogerland Reageren
NandroDavids Geplaatst: 12 juli 2011 Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Als er iemand een goede indruk op mij heeft nagelaten is het Cadel Evans wel. Weinig tot geen pech gekend, en hij is in bloedvorm. Als hij zijn tijdverlies tegenover de Schlecks kan beperken tot 3 à 4 minuten zie ik hem de Tour wel eens winnen. En inderdaad schrijf Contador niet af! 3 á 4 minuten? Zoveel wordt er dus echt niet goedgemaakt in de tijdrit hè. Wat ik in m'n vorige post al zei: Andy verliest ongeveer een halve minuut in een tijdrit als deze, echt niet veel meer. Evans is qua tijdrit zo'n beetje van hetzelfde niveau als een Contador, dus voor hen beiden is het de opdracht de Schlecks binnen een marge van een halve minuut te houden. Overigens zie ik Evans dat niet doen. Die maakt zeker wel een goede indruk tot nu toe, maar als Andy en Contador aanzetten in de échte bergen gaat hij niet kunnen volgen denk ik. @ Visser23: Gesink was niet gevallen vandaag, ook niet bijna. Hij werd in het begin van de etappe enkel even opgehouden door een valpartij een stukje voor hem in het peloton. Hij kon er gewoonweg even niet langs. Ik kijk overigens echt alles. Sowieso alle live-uitzendingen van de etappes en veel van de praatprogramma's ook. Het is zelfs zo erg dat ik de live-ticker constant bekijk als er nog geen beelden van de koers zijn Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 12 juli 2011 Rapport Geplaatst: 12 juli 2011 Ik probeer zoveel mogelijk te zien, helaas is dat door mijn werk praktisch onmogelijk. Afgaande op de flitsen en verschenen artikelen denk ik dat een podium met de gebroeders Schleck en Contador zeker een goede kans maakt, en geef ik Gesink een goede kans op een top-5 klassering. Maar het is een aparte tour, waarin enkele potentiële top-10 rijders al uitvielen, dus we kunnen er met z'n allen ook flink naast zitten. En dat maakt de Tour dan weer iets heel spannends. Diep respect trouwens voor Hoogerland, hoe die zich er doorheen knokt. Reageren
Cabyon Geplaatst: 13 juli 2011 Rapport Geplaatst: 13 juli 2011 Ik tip Evans sowieso voor een top-5je. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 14 juli 2011 Rapport Geplaatst: 14 juli 2011 (bewerkt) Deze mag hier natuurlijk niet ontbreken. http://k002.kiwi6.com/hotlink/2z57zds5l4/tune_radio_tour_de_france_2.mp3 Bewerkt: 14 juli 2011 door Bierbuikje Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 14 juli 2011 Rapport Geplaatst: 14 juli 2011 Ik vrees dat we qua positieve resultaten zowel van Hoogerland als van Gesink afscheid moeten nemen Ze rijden nog wel natuurlijk en zullen ook wel op tijd binnenkomen maar truien en klassementen lijken verloren.... Reageren
Visser23 Geplaatst: 14 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juli 2011 Ik vrees dat we qua positieve resultaten zowel van Hoogerland als van Gesink afscheid moeten nemen Ze rijden nog wel natuurlijk en zullen ook wel op tijd binnenkomen maar truien en klassementen lijken verloren.... Ja, dat sowieso. Gesink heeft al meer dan 6 minuten achterstand op andere klassement renners. Hoogerland heeft Gesink alweer ingehaald, dus het wordt ook nog alles op alles zetten om op tijd binnen te komen voor Gesink. Moet wel zeggen dat Hoogerland wel redelijk goed weg kwam in het begin, mooie aanval. Knap voor iemand in deze toestand, maar ook niet erg slim lijkt me. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.