Jump to content

Blue Screen of Death Error code

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Onze computer geeft een BSOD. Het is een vista pc, we hebben W7 erop gezet en toen viel hij steeds uit of bevroor met bijv. de webpagina er nog voor of hij bevroor met zwart beeld. Toen hebben we er maar weer Vista erop gezet. Eerst deed hij het wel, maar toen begon hij hetzelfde te doen als hierboven. Maar op een gegeven moment begon hij ook BSOD's te geven en ik had ff ingesteld dat hij langer bleef staan. ( Anders kun je niet lezen wat erop staat)

Dus dit is de foutcode:

0x000000D1 (0x23788531, 0x00000002, 0x00000001, 0x86FFEA50)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

en onder aan waar normaal het bestand staat, staat nu:

Collecting data for crash dump ...

Initializing disk for crash dump ...

Beginning dump of physical memory.

Dumping physical memory to disk: 100.

Ik heb al op deze site gekeken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718455#0x000000D1

De code 0x0000001 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQAL staat in het lijstje, maar niet bij de oplossing. Ik heb al die links aangeklikt die bij de stopcode horen, maar niet een hoort bij deze code. ( Wel allemaal 0xD1 maar niet de lange code erachter)

Weet iemand waar ik nog kan zoeken om het probleem te achterhalen, en hopelijk ook op te lossen? Of weet iemand meer van deze foutcode? En kan het probleem uitleggen en/of oplossen?

Alvast bedankt voor het lezen,

Groeten,

Faex.

Bewerkt: door Faex
Geplaatst:

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ondanks de zoooveel reparaties blijft hij gewoon hetzelfde doen. Hij gaat volgende week woensdag geloof ik weer binnen bij de reparateur en ik zal je op de hoogte houden als het gelukt is en hoe hij het heeft gedaan en wat het probleem was etc. ;)

Geplaatst:

Hmmm zo te zien ben ik niet de enige, ik heb t ook al een tijdje, maar sinds ik het stof uit mn processor heb gehaald viel het weer een beetje mee, krijg nu 1 bluescreen per 3 dagen ofzo, eerst elke dag wel 2

Geplaatst:

Je driverts zijn verkakt.

Bij de volgende BSOD, als je weer opnieuw start, zou Windows moeten melden dat er een ernstig probleem is opgetreden en je kunt een foutenrapport versturen. In sommige gevallen staat er wel degelijk beruikbare informatie, welke driver wat veroorzaakt. :) Let daar de volgende keer eens op, misschien staat er iets bruikbaars.

Bij een bluescreen komt meestal ook te staan welk bestand het heeft veroorzaakt, staat dat er bij jou/jullie niet? Zoja, zeg dan even welk bestand :)

en onder aan waar normaal het bestand staat, staat nu:

Collecting data for crash dump ...

Initializing disk for crash dump ...

Beginning dump of physical memory.

Dumping physical memory to disk: 100.

Nee bij deze stopcode die ik heb staat geen bestand. ;)

@TekaLoca: Is goed. Ben benieuwd.

Geplaatst:

Je kan de logboeken eventueel wel bekijken. Het is mogelijk dat er wat uitleg staat bij de optie 'Kritieke Fouten'. Typ daarvoor eventvwr.msc in het zoekvak en druk op Enter.

Geplaatst:

Stuur anders ook even je minidump map mee (C:\Windows\Minidump). Even zippen en uploaden, kunnen wij ook makkelijk meekijken.

@Big Boss: Oja, is ook zo. Dat kan ook nog ja ;) Zal wel ff kijken.

@RoL0: Er kijkt al iemand erna ;)

Bedankt voor alle hulp jongens. Ik ga het nu even doen met de hulp die ik heb gekregen. ^_^:sigaar: Daarmee moet ik er wel uitkomen ;) Bedankt! 8)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...