Jump to content

Het "Schengen-verdrag"

Recommended Posts

Geplaatst:

Naar een simpele discussie gaande in het "Nederlandse vlag word wetgeving"-topic maar een apart topic.

Wat vind jij van het verdrag van Schengen welke ervoor zorgt dat er vrij vervoer tussen de Schengen-landen mogelijk maakt? Lijkt misschien onhandig zoiets, maar het houdt ook immigranten tegen, zodra iemand een aanvraag voor een visum doet in een Schengen-land en deze niet krijgt toegewezen mag hij/zij niet meer bij een ander Schengen-land aanvraag doen voor een visum.

Wat vind jij van het verdrag van Schengen? Goed of slecht? En vooral, waarom is het goed of slecht?

Geplaatst:

Het heeft zo zijn voordelen en nadelen. Als iemand ongemerkt binnenkomt met een lading drugs via - zeg maar - Tsjechië, dan kan die persoon zo verder reizen door bijna heel Europa zonder ergens nog door een grenscontrole te moeten.

Geplaatst:

Om de discussie hier even verder te gaan, post ik hier verder ;)

Ik woon ook zo'n 10km van de Duitse grens in Nijmegen waar er ook wel wat coffeeshops zijn. Maar zo'n ervaring heb ik nog nooit gehad

:$

Hmm, ik woon in Venlo, dat zegt ook al genoeg lijkt mij :schater:

Fout. Dat systeem werkt iets anders, zo heb ik geleerd van de pa van een oud klasgenoot (welke al tig jaar bewaker is) en hij zei dat je wanneer je drie keer duidelijk erom hebt gevraagd om je domein te verlaten dat je dan zelf middelen mag in zetten om hem uit je huis te weren. Maar het mooie is, mijn pa zou een inbreker gelijk een knal voor z'n kop geven. En dan komt de politie zelf er vaak nog mee of ie gevallen is of iets omdat de politie zich er ook machteloos bij voelt. Maar hier geef ik je wel gelijk in ja.

Dit moet ik onthouden, dit zal vast ook gelden als ze in je auto inbreken of proberen te jatten?

Ik vind dat wel meevallen, ik heb eens met Polen gewerkt voor 2 weken en die spraken onderling af en toe wel eens Pools als ze samen pauze hadden (waren een stel vrouwen), maar verder wel gewoon Engels, en als je vroeg waar het over ging vertelden ze het ook gewoon. Maar voordeel was dat er nog een Russisch/Nederlandse werkte die Pools verstond en kon dus met ze praten op die manier, want Russen kunnen Polen vaak wel verstaan maar niet andersom. Hier heb ik verder geen mening over omdat ik er geen ervaring verder mee heb.

Ik heb zelf bij een transport bedrijf stage gelopen voor zo'n 10 weken, heel wat Polen meegemaakt, waarvan een enkeleling zou zeggen, die is aardig.

Maar als je Duits praat, verstonden ze me niet altijd(kan ook door mijn gebrekkig Duits komen :$ ), Engels amper tot niet, en Nederlands ook niet of een paar woordjes.

Maar dan heb ik het over vrachtwagenchauffeurs, en dan is het wel handig als die op zijn minst fatsoenlijk Engels kunnen.

Moet wel zeggen, er waren ook Polen bij die wel Engels spraken, en dan deden die dat ook gelijk vrij goed.

Ik weet dat er uitzonderingen zijn bij speciale gelegenheden, zo was de Duitse grens vol met controle tijdens het WK in 2006, maar na uitvoerig overleg tussen de landen. En zo zal Denemarken denk ik gewoon veel steekproefsgewijs werken, want dan mag het wel, voor een bepaalde tijd per locatie.

Tja, maar alleen het verschil is, nu is de reden om criminelen te blokken, en dat is niet echt een speciale gelegenheid :clown:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...