Jump to content

CPU koeler

Recommended Posts

Geplaatst:

heej allemaal,

Ik zoek een een koeler voor de processor die ik binnenkort ga nemen.

Ik neem de 1090t.

En nu is mijn vraag welke koeler het meeste geschikt is om deze te overclocken van 3,2 naar 4 Ghz.

Ik ga em bij mycom laten instaleren dus welke van de koeler is daar goed genoeg voor?

Alvast bedankt.

mvg,

mistery

graag snel hulp ik ga morgen mijn PC bestellen

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, iets meer geduld mag je wel hebben, zeker in de vakantieperiode.<<<

Geplaatst: (bewerkt)

bij meeste cpu zit al een standaard koeler bij maar voor overclocken is beste dat je liquid cooling pakt.

hier kun je dat kopen

Bewerkt: door danny24
Geplaatst:

bij meeste cpu zit altijd een standaard koeler bij maar voor overclocken is beste dat je liquid cooling pakt.

hier kun je dat kopen

ok mooi die Hydro series hebben ze ook bij mycom. Ik denk da ik 1 van die ga nemen. Iemand nog een suggestie voor luchtkoeling??

wil graag zoveel mogelijk antwoorden zodat ik de prestaties kan vergelijken en dan een keuze kan maken.

Geplaatst:

Het antwoord van Danny waarin gesproken word over liquid koeling (Zoals LN2) is denk ik een tikkeltje overdreven voor jou. Ik bedoel dit niet aanvallend, maar als je een PC moet laten assembleren omdat je dat zelf niet kan, of wilt, is liquid koeling voor jou echt nog een paar stappen te ver en bovendien is dat voor jou ook helemaal niet nodig.

Ik heb de CPU koeler ontwikkelingen de laatste tijd niet echt gevolgd, maar volgens mij is de Scythe Mugen 2 rev. B nog altijd één van de beste CPU koelers waarmee je jouw processor prima wat kan overclocken. De koelprestaties van die koeler zijn erg goed, dus je zou hem zeker moeten overwegen.

Geplaatst:

PC aanschaffen uitgesteld omdat me ouders een lastminute vakantie hebben. (is zonde als die nieuw is en er word niets mee gedaan)

maar als ik een tweede fan zet op de Zalman Koeling CNPS10X Performa is dit dan ook goed genoeg om te overclocken naar 4Ghz??

zalman_cnps10x_performa_021.jpg

Kun je ongeveer zien wat de betere CPU coolers zijn, weliswaar op een Intel CPU, maar zoals je ziet, zijn de H50 setjes niet zo heel goed.

Cooler die jij noemde doet het best goed ;)

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

dan neem ik de door mij genoemde koeler. Want aan dat schema te zien heeft die nog nie eens een 2e fan.

stel maar eens voor met die 2e dan _O_:*D

Geplaatst:

De hydro serie is wel redelijk luid staat er in reviews, en zijn relatief prijzig voor de prestaties die ze leveren, wel is het leuk om waterkoeling te hebben.

Buiten dat is de scythe mugen 2 (rev b) een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding koeler.

Geplaatst:

De hydro serie is wel redelijk luid staat er in reviews, en zijn relatief prijzig voor de prestaties die ze leveren, wel is het leuk om waterkoeling te hebben.

Buiten dat is de scythe mugen 2 (rev b) een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding koeler.

Daarbij komt wel dat de Mugen een hel is om te installeren in een wat kleinere kast. Zeker met 2 fans.

Geplaatst:

Daarbij komt wel dat de Mugen een hel is om te installeren in een wat kleinere kast. Zeker met 2 fans.

dan is die cooler idd niets ik heb namelijk een miditower met de voeding bovenin de kast

dan is die cooler idd niets ik heb namelijk een miditower met de voeding bovenin de kast

Heb ik ook gehad, gewoon het moederbord eruit halen en rustig die mugen 2 installeren, dan is het goed te doen.

Het is trouwens al veel makkelijker als je even iemand om hulp vraagt die het moederbord dan voor je vasthoudt, zodat je de mugen makkelijker kunt vastschroeven ;)

Bewerkt: door Limbolander

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...