Jump to content

Laptop adapter voor in de auto.


Sublime

Recommended Posts

Ik wil graag mijn laptop kunnen opladen in de auto. In de auto zit zon 12V (volgens mij) stekker-ding (zon ingang waar je ook een sigaretten aansteker in kan doen, of je TomTom mee kan opladen).

De adapter van mijn laptop zegt het volgende:

In: 100-240V ~2,0 A

Output: 19,5V 7,7A

Nu heb ik zelf al een beetje rond gekeken, maar ik kan niet erg veel vinden (waar ik het in nederland kan kopen). Dus kan iemand mij misschien een link geven naar een webshop waar ik een (universele) laptop adapter voor de auto kan kopen?

De laptop is een Asus G73SW ter informatie

Link to comment
Delen op andere websites

TRUST UNIVERSELE LAPTOP AUTOLADER 90W + USB PORT

TRUST UNIVERSELE AUTOLADER MET STOPCONTACT 230V

Je moet wel zelf weten wat je neemt maar ze zouden beiden moeten werken. static.gif

Het enigste grote verschil is dat je bij de eerste rechtstreeks van uit de 12 V stopcontact naar je laptop gaat en de andere dat het die 12 V omzet in 230 V (zoals bij je thuis) maar moet je wel de normale accuoplader van je laptop ook gebruiken. Hou er wel rekening mee dat bij de 2de je een lang snoer zal hebben omdat je dan het snoer van die autolader hebt en dan nog het snoer van die accuoplader van je laptop. puh2.gif

Mvg,

woody zwaaien.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Een omvormer van de action werkt bij mijn laptop al :7

Hoeveel kost die omvormer dan? Is die nog steeds te koop?

Want 50 euro is wel een beetje prijzig :(

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Weet niet meer precies, ik dacht tussen de 10-20 euro. Is al weer 2 jaartjes geleden :puh:

Edit:

Ik vergiste me, niet de action , maar de Aldi :D ( Of lidl ).

Edit 2:

Website lidl: http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/SID-A39168F1-794DD000/lidl_nl/hs.xsl/index_12825.htm?offerdate=&ar2=&ERR=noservice

Is wel voor kleine stekkers, wat laptops meestal niet hebben..

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

TRUST UNIVERSELE LAPTOP AUTOLADER 90W + USB PORT

TRUST UNIVERSELE AUTOLADER MET STOPCONTACT 230V

Je moet wel zelf weten wat je neemt maar ze zouden beiden moeten werken. static.gif

Het enigste grote verschil is dat je bij de eerste rechtstreeks van uit de 12 V stopcontact naar je laptop gaat en de andere dat het die 12 V omzet in 230 V (zoals bij je thuis) maar moet je wel de normale accuoplader van je laptop ook gebruiken. Hou er wel rekening mee dat bij de 2de je een lang snoer zal hebben omdat je dan het snoer van die autolader hebt en dan nog het snoer van die accuoplader van je laptop. puh2.gif

Mvg,

woody zwaaien.gif

Trek je daar de hele accu niet mee leeg?

Link to comment
Delen op andere websites

Het opladen van die laptop gebruikt waarschijnlijk stukken minder dan de airco, dus ik denk dat het niet zo is dat je ermee stil komt te staan langs de snelweg. Dan zouden die dingen denk ik ook niet gemaakt worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Het opladen van die laptop gebruikt waarschijnlijk stukken minder dan de airco, dus ik denk dat het niet zo is dat je ermee stil komt te staan langs de snelweg. Dan zouden die dingen denk ik ook niet gemaakt worden.

Airco slurpt geen batterij leeg, werkt niet elektrisch.

En over batterij leegtrekken gesproken, moet je ook geen stroom verbruiken als de motor uitstaat, dan wordt niks bijgeladen en kun je gaan duwen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een Airco gebruikt geen stroom? Goh, vraag me dan toch af waarom die van mij een stekker heeft en het vooral niet doet als die niet in het stopcontact zit. Ook een airco in een auto heeft stroom nodig, maar het meeste word wel weer terug gewonnen doordat de accu oplaad als de auto rijd. Maar hij heeft wel degelijk stroom nodig om te koelen en voor de lucht circulatie te zorgen. Maar dat is verder off topic.

Met je andere opmerking ben ik het wel eens. Alleen laden als je rijdt, anders gaat je accu leeg en moet je gaan duwen, net als dat je je lampen uit moet doen, geld dat ook voor je lader.

Link to comment
Delen op andere websites

Een Airco gebruikt geen stroom? Goh, vraag me dan toch af waarom die van mij een stekker heeft en het vooral niet doet als die niet in het stopcontact zit. Ook een airco in een auto heeft stroom nodig, maar het meeste word wel weer terug gewonnen doordat de accu oplaad als de auto rijd. Maar hij heeft wel degelijk stroom nodig om te koelen en voor de lucht circulatie te zorgen. Maar dat is verder off topic.

Met je andere opmerking ben ik het wel eens. Alleen laden als je rijdt, anders gaat je accu leeg en moet je gaan duwen, net als dat je je lampen uit moet doen, geld dat ook voor je lader.

Een airco in een auto heeft een pomp die wordt aangedreven door de motor, de motor wordt in huis door een elektromotor aangedreven, die juist ja, wel op stroom werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

*zucht*... Met pompen alleen ben je er nog niet hoor. Een airco zorgt voor koude lucht. Lucht word niet spontaal koel en daar kan ook de motor niks aan doen, want die is immers gloedje heet. Daar heb je allerlei ingewikkelde systemen voor en ja, die gebruiken stroom. Maar ik ga hier verder geen duscussie voeren over een auto airco want dat past niet in het topic.

Link to comment
Delen op andere websites

*zucht*... Met pompen alleen ben je er nog niet hoor. Een airco zorgt voor koude lucht. Lucht word niet spontaal koel en daar kan ook de motor niks aan doen, want die is immers gloedje heet. Daar heb je allerlei ingewikkelde systemen voor en ja, die gebruiken stroom. Maar ik ga hier verder geen duscussie voeren over een auto airco want dat past niet in het topic.

Nee, want daar is een verdamper voor, een soort van radiateur voor de gassen en lucht te koelen.

Je mag praten wat je wilt, ik leer ervoor en ik weet echt wel wat een airco doet en hoe ie het doet ;) Just saying.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is mechanisch ja, als je de airco aanzet gebruik je meer brandstof omdat de motor ook de pomp moet gebruiken. waarschijnlijk kost het knopje wel electriciteit :D

Maarja, Ik heb idd niet zon kleine stekker zonder aarde. Ik denk dat ik toch maar voor de Univ. adapter moet gaan. Mijn vader zegt dat de stroom uit de omvormers ook niet altijd gelijkvormig is, en dus niet zo goed voor mijn adapter.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is mechanisch ja, als je de airco aanzet gebruik je meer brandstof omdat de motor ook de pomp moet gebruiken. waarschijnlijk kost het knopje wel electriciteit :D

Maarja, Ik heb idd niet zon kleine stekker zonder aarde. Ik denk dat ik toch maar voor de Univ. adapter moet gaan. Mijn vader zegt dat de stroom uit de omvormers ook niet altijd gelijkvormig is, en dus niet zo goed voor mijn adapter.

Denk je dat bij je Thuis de Stroom of spanning altijd 230 V is? icon_cab.gif

Neen dus. puh2.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...