Jump to content

Stroomlucht


RS-modder

Recommended Posts

Hmm het werd net wel een hele erge lucht, ik wou hem toen uitzetten en toen begon hij opeens te roken!!

Toen hij was afgesloten snel alles losgemaakt en de kast open gemaakt.

De voeding was echt gloeiend heet!

Iemand een idee hoe dit kon gebeuren??

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm is raar want de voeding is nog niet zo oud en is meer dan genoeg voor jou specs ik zou gewoon eens controleren of je inderdaad nog garantie hebt en anders zou je een nieuw voeding moeten kopen.

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Het kan meerdere redenen maar de voornaamste zou kunnen zijn dat er een component in de voeding is gaan smelten en zo rook veroorzaakt of dat één van de onderdelen in je pc teveel stroom trekt.

Link to comment
Delen op andere websites

volgens mij kan een onderdeel niet te veel stroom trekken, want als je voeding niet genoeg Watt geeft, start je pc niet op.

Oh jawel, je pc zal wel opstarten, totdat ie zoveel stroom trekt wat je voeding niet kan geven, en dan valt ie uit.

Kans dat ie niet opstart door een zwakke voeding is vrij klein, tenzij je een 200watt voeding op een 500watt systeem aansluit.

Daarnaast zal hij met zijn setup lang niet bij de 700w zitten, dus de voeding kan de pc wel voorzien.

Enkele mogelijkheden:

Voeding te warm, fan draait niet snel genoeg, te veel stof, te weinig toevoer of afvoer van lucht.

Onderdeel gaat langzaam stuk/kortsluiting, gaat veel ampères trekken van de voeding, bedrading wordt warm en gaat smelten/fikken.

Met wat ik bedoel met een onderdeel gaat stuk, denk maar aan een koelkast/diepvriezer die stuk gaat, die gaan elektriciteit slurpen als een gek.

Kan door een interne kortsluiting of lekstroom.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm de fan maakte de laatste tijd wel veel lawaai dus dat zou kunnen.

Ik heb net even geprobeerd langs de fan erin te kijken, en ik zag in de hoek een soort grote batterij waar wit spul uit kwam, het leek net op kauwgom!

Ik heb verder geen idee hoe dit eruit hoort te zien, dus misschien is het wel normaal maar het zag er raar uit vond ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...