Dutchy3010 Geplaatst: 17 juli 2011 Rapport Geplaatst: 17 juli 2011 Het laatste deel van de Harry Potter serie is in de bios en we hebben er niet eens een topic over? Daar moet maar verandering in komen... Ik ben altijd al een fan geweest van deze serie. De boeken vind ik echt fantastisch, maar de films vallen vaak wat tegen. Er wordt namelijk altijd veel weggelaten of veranderd, wat ik erg jammer vind. Is natuurlijk ook logisch, want zoveel en zo gedetailleerd als in de boeken kan nooit. Daarnaast heb ik altijd overal een eigen idee van en als je dan de film ziet is het ineens toch weer anders. Maar dit vond ik niet bij HP7. Vrijwel alles kwam erin terug en er was weinig veranderd. Wel een paar onbelangrijke dingen, maar goed, dat kan ook gewoon niet anders. Ben donderdag naar deel 2 geweest en vond het echt een goede film. Vond wel twee dingen jammer: bijna de hele side-storyline van Dumbledore was eruit gehaald en ik had het leuker gevonden als Lestrange/Voldemort uiteindelijk gewoon in lichaam dood gaan. We zien wel de lichamen van de "good guys", maar de "bad guys" versplinteren, in 10.000 stukjes. Het was gewoon leuker geweest als je ze dood ziet gaan op een iets realistischere manier (zoals in het boek). Maar vond het een topfilm. Je hebt natuurlijk ook veel meer mogelijkheden als een kleiner boek in 2 films wordt gefilmd. Helaas wel een einde van een tijdperk. Reageren
BoerTijger Geplaatst: 17 juli 2011 Rapport Geplaatst: 17 juli 2011 Harry Potter ! ! Ik ben naar de nacht première geweest. Wat mooi, wel 2D maar goed. Deze film is gewoon prachtig in elkaar gezet. Echt jammer dat hij inderdaad stopt . Misschien krijgen wij nu Albert Severus Potter En de Steen der Wijzen . Maar de film is zeker aan te raden voor film fans . Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 17 juli 2011 Rapport Geplaatst: 17 juli 2011 ik wil dolgraag naar de laatste film!!! Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juli 2011 Wat mooi, wel 2D maar goed. Ik heb hem 3D gezien, maar ik vind dat echt niet spectaculair. Het is maar dat je niet anders kan, omdat het een beetje wazig/dubbel is, anders had ik hem gewoon zonder bril bekeken. Vind dat zo over de top... Ik hoop ook dat er niets meer van HP komt, geen boek en geen film. Niet omdat ik niet graag meer zou zien, natuurlijk wel, maar omdat ik dan bang ben dat het afgezaagd wordt. Uitgemolken. Reageren
MidnightMayhem Geplaatst: 17 juli 2011 Rapport Geplaatst: 17 juli 2011 Ik ben net terug, en ik vond het wel een goede film. Jammer is dat het een tweede deel is, zo lijkt het alsof het begin van de film direct in het midden begint, dat voelde wel wat raar aan. Ik vond inderdaad ook dat Voldemort dood mocht gaan zoals de good guys. Marcel is echt super awesome in de film En ik had het niet verwacht van Snape dat hij ook wel 'n good guy is, maarja, expect the unexpected. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juli 2011 Dat Sneep eigenlijk een goede was, verwachtte ik al voordat het boek uitkwam. Het wilde er bij mij niet in dat Dumbledore zo mis zat wat betreft Sneep. Bij mij viel het wel mee, die overgang tussen de delen, want ik had woensdagavond HP 7 deel 1 gekeken en donderdagavond deel 2. Reageren
commando Geplaatst: 18 juli 2011 Rapport Geplaatst: 18 juli 2011 ik heb hem in het IMAX 3D gezien... ik vond het een erg mooi einde van de serie. Reageren
Nouveau_Riche Geplaatst: 18 juli 2011 Rapport Geplaatst: 18 juli 2011 (bewerkt) k ben naar nacht premirie in 3d geweest,maar eerst draaide ze deel 1 ook dus daar ook nog naartoe geweest,was echt vet!! Bewerkt: 18 juli 2011 door marijnajax12 Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 18 juli 2011 Rapport Geplaatst: 18 juli 2011 waar was dat? (welke bioscoop) Reageren
MegaPilot Geplaatst: 21 juli 2011 Rapport Geplaatst: 21 juli 2011 ...en ik had het leuker gevonden als Lestrange/Voldemort uiteindelijk gewoon in lichaam dood gaan. We zien wel de lichamen van de "good guys", maar de "bad guys" versplinteren, in 10.000 stukjes. Het was gewoon leuker geweest als je ze dood ziet gaan op een iets realistischere manier (zoals in het boek). Helemaal mee akkoord! Ik heb de film vandaag bekeken(op een illigale manier, hihi :$), en ik vind 'm echt GE-WEL-DIG! Prachtige film, deze moet je gewoon gezien hebben! Reageren
Venzio Geplaatst: 22 juli 2011 Rapport Geplaatst: 22 juli 2011 Vond het hele eind gevecht een beetje slapper als in het boek, ben naar de nachtpremiere geweest in die bios 3D helaas, vond het geen 3D waar (effecten en alles dan) vind het toch altijd rot om überhaupt een bril op te hebben. Had veel verwacht van gevecht tussen Bellatrix van Detta en Molly maar dat viel ook mee. Maar het was een GEWELDIGE FILM! Zeker de moeite waard. Het is gewoon raar dat alles is afgelopen.. Er is nu niks meer hierna. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 22 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2011 Ik vond het ook jammer dat ze Harry en Voldemort niet, zoals in het boek, eerst om elkaar heen gaan draaien. Dat ze niet in de grote zaal stonden waar alle strijders omheen staan. Dat de "good guys" heel duidelijk de overhand hadden, dat ze daarna op gegeven moment gaan staan kijken aan de kant om het gevecht te zien. Het had iets meer zoals het boek mogen zijn op het einde, dat had ik eigenlijk leuker gevonden. Neemt niet weg dat het op zich een topfilm was, overigens, en ook een super verfilming van een boek (normaal vind ik die slecht), maar dan ga je toch op de kleine dingen letten Reageren
Die Hard Geplaatst: 5 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2011 Ik heb helaas nooit de boeken gelezen (ik weet het, ik moet me schamen), maar de films heb ik allemaal gezien en vond ik stuk voor stuk geweldig. Ik ben vanwege vakanties pas eergisteravond naar de film geweest, en oh wat vond ik hem super. Het stuk waarop Harry Snape confronteert met het feit dat hij Dumbledore omlegde vind ik zo fantastisch geacteerd ("How dare you stand where he stood") en emotioneerde me zelfs wel een beetje. Ook had ik bij de hele film zo'n gevoel van: dit is het dan, al de boeken en de films draaiden om dit allerlaatste gevecht. De verhaallijn rondom Snape, dat hij eigenlijk toch wel bij de good guys hoort, is echt heel mooi geschreven door J.K. Rowling. Zoals iemand op YouTube zei, in deel 1 t/m 6 denk je "Wat een eikel..." en in het zevende deel blijkt hij al die tijd een held te zijn geweest. Dit is duidelijk een van de allerbeste films die ik ooit heb gezien, binnenkort ga ik waarschijnlijk nog een keer en na de zomervakantie nog een keer, zo geweldig vond ik hem. Dit allerlaatste gevecht is prachtig neergezet door zowel J.K. Rowling die het verhaal bedacht, en de producenten die de film hebben gemaakt. Reageren
NickOwnage Geplaatst: 11 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2011 Ik ga aanstaande zondag middag heen! Ik heb er zin in! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.