Jump to content

€250 upgrade kitje


DennOOOtje

Recommended Posts

Hey,

Ik was dus aan het rondneuzen voor een upgrade kitje.

Ik heb nu:

Intel Pentium Dual core e5200 @ 2.5 GHz (JOEPIE :klap: )

3072 MB (3 GB) Ram (DDR2 van ik geloof zo uit mn hoofd gezegd 400 MHz :klap: )

ATI Radeon HD 5570 1GB DDR3 die ik nog niet zo heel lang geleden heb aangeschaft, die ik gewoon wil houden. Speel geen zware games enzo, dus is wel goed.

Ik had zelf dit gezien:

http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_1155/ALTERNATE/Upgrade_Kit_MSI_H61M-E33_(B3)-i5_2300-4GB/541785/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel

http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_1155/ALTERNATE/Upgrade_Kit_MSI_H61M-E33_(B3)-i3_2100-4GB/541783/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel

http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_AM3/ALTERNATE/Upgrade_Kit_870_Extreme3-X4_955-4GB/546562/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD

http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_AM3/ALTERNATE/Upgrade_Kit_Asus_M4A78LT-M-X6_1055T-4GB/543831/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD

http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_AM3/ALTERNATE/Upgrade_Kit_MSI_880GM-E41_-_X4_645_-_4GB/566222/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD

Die laatste trekt me vooral vanwege de prijs (A), en de i5 2300 (de eerste) trok me ook maar dan vooral om de prestaties.

Hier staat duidelijk de i5 2300 hoger... dus dan denk ik zelf dat de i5 2300 voor mij het beste is?

maar dan heb ik nog wat.

Gaat dat passen in één van de 3 kasten die ik heb staan?

Ik heb een kast staan van m'n huidige pc, een klein ding, Acer Aspire x1700 (een Flex Atx?), een wat grotere Acer Aspire E500 kast (Tower?) van mn oude pc en de oude pc van m'n opa en oma, ik weet mijn god niet wat dat voor ding is, ik zal zo ff kijken. Het is gewoon een kast zonder merk. :puh:

En, nog wat, de laatste vraag,

Ik heb een voeding liggen van 220 watt, van mn huidige pc (lolwut, beetje weinig) en van mn oude pc 300 watt, en van de pc van mn opa en oma 350 watt. Heb ik daar

ook genoeg aan? Of moet ik er een andere bij zoeken?

Zo, dat was mijn verhaal wel.

Alvast bedankt! _O_:tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een voeding van minimaal 500 watt is denk ik wel genoeg: http://www.alternate.nl/html/product/Voedingen_tot_600_Watt/SilverStone/ST50F-ES/396219/?tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=tot+600+Watt

De eerste kast die jij noemde is denk ik wel goed.

De intel i5 is een goede keus als je idd geen zware games speelt, als je wel games speelt zal ik voor die x6 van AMD gaan.

Bewerkt: door kelwin
Link to comment
Delen op andere websites

Een voeding van minimaal 500 watt is denk ik wel genoeg: http://www.alternate.nl/html/product/Voedingen_tot_600_Watt/SilverStone/ST50F-ES/396219/?tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=tot+600+Watt

De eerste kast die jij noemde is denk ik wel goed.

De intel i5 is een goede keus als je idd geen zware games speelt, als je wel games speelt zal ik voor die x6 van AMD gaan.

mwa, ik wil zoiezo GTA SA max (maar dat kan ik nu ook al), en t liefst ook GTA 4 en MW2 enzo op High, das wel genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Speel jij met een HD5570 gta iv op high? Op welke resolutie?

Ja, 1600x900, k zal zo ff kijke welke settings precies.

En volgensmij bottleneckt cpu,

k heb rond de 25 fps, maar als ik m op lowest zet heb ik nogsteeds rond dat aantal :puh: (of ramgeheuge kan ook idk) k zal zo ff benchmarken

-

oh, en, mn pa dacht dat een acer oem kast dinges weetjewel dat die zijn eigen moederborden heeft. Ik weet niet of het waar is, dus weet je zeker dat dat past, niet dat ik dat ding aanschaf en dat t niet past ofzo? :$

Ik ben hier totaal nieuw in enzo, en, is dit moeilijk om in elkaar te zetten?

Bewerkt: door DennOOOtje
Link to comment
Delen op andere websites

Speel jij met een HD5570 gta iv op high? Op welke resolutie?

Ja, 1600x900, k zal zo ff kijke welke settings precies.

En volgensmij bottleneckt cpu,

k heb rond de 25 fps, maar als ik m op lowest zet heb ik nogsteeds rond dat aantal :puh: (of ramgeheuge kan ook idk) k zal zo ff benchmarken

-

oh, en, mn pa dacht dat een acer oem kast dinges weetjewel dat die zijn eigen moederborden heeft. Ik weet niet of het waar is, dus weet je zeker dat dat past, niet dat ik dat ding aanschaf en dat t niet past ofzo? :$

Ik ben hier totaal nieuw in enzo, en, is dit moeilijk om in elkaar te zetten?

Dat kan, Veel bedrijven zoals Acer en Dell maken hun eigen moederborden, het is best moelijk om een pc inelkaar te zetten als je dat nog nooit hebt gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Speel jij met een HD5570 gta iv op high? Op welke resolutie?

Ja, 1600x900, k zal zo ff kijke welke settings precies.

En volgensmij bottleneckt cpu,

k heb rond de 25 fps, maar als ik m op lowest zet heb ik nogsteeds rond dat aantal :puh: (of ramgeheuge kan ook idk) k zal zo ff benchmarken

-

oh, en, mn pa dacht dat een acer oem kast dinges weetjewel dat die zijn eigen moederborden heeft. Ik weet niet of het waar is, dus weet je zeker dat dat past, niet dat ik dat ding aanschaf en dat t niet past ofzo? :$

Ik ben hier totaal nieuw in enzo, en, is dit moeilijk om in elkaar te zetten?

Dat kan, Veel bedrijven zoals Acer en Dell maken hun eigen moederborden, het is best moelijk om een pc inelkaar te zetten als je dat nog nooit hebt gedaan.

Het is wel een Acer moederbord, maar kan dat dus of niet? :$ is wel belangrijk om te weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Acer maakt die moederborden vaak niet zelf, maar laten andere bedrijven dat doen. Zo zat in mijn oude Acer PC een bordje van Foxconn.

Het kan zijn, dat het moederbord een ander formaat heeft dat het bebruikelijke ATX of microATX. Dat is wel handig om goed naar te kijken, omdat anders je nieuwe moederbord niet past. Acer heeft trouwens ook vaak erg korte kabels van het front panel die naar het moederbord lopen. Er is dus een kans dat je het front panel niet kan aansluiten, en dat zou erg vervelend zijn want dan kan je PC niet aan. Kijk die zaken dus eerst even goed na.

Indien je zelf verder geen geschikte kast hebt, kun je die vanaf 30 euro (budget) of 50 euro (redelijk degelijk) bij kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Acer maakt die moederborden vaak niet zelf, maar laten andere bedrijven dat doen. Zo zat in mijn oude Acer PC een bordje van Foxconn.

Het kan zijn, dat het moederbord een ander formaat heeft dat het bebruikelijke ATX of microATX. Dat is wel handig om goed naar te kijken, omdat anders je nieuwe moederbord niet past. Acer heeft trouwens ook vaak erg korte kabels van het front panel die naar het moederbord lopen. Er is dus een kans dat je het front panel niet kan aansluiten, en dat zou erg vervelend zijn want dan kan je PC niet aan. Kijk die zaken dus eerst even goed na.

Indien je zelf verder geen geschikte kast hebt, kun je die vanaf 30 euro (budget) of 50 euro (redelijk degelijk) bij kopen.

Bedankt voor de uitleg. :Y

Euhm, hoe controleer ik dan of mijn kabels lang genoeg zijn? :$

Ik kijk morgen even naar een andere kast die ik nog heb staan.

Oh, en @ kelwin: het huidige moederbord is een acer. :puh:

Bewerkt: door DennOOOtje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...