Jump to content

2 routers in 1 huis?


MJ_Forever

Recommended Posts

Hey,

thuis hebben wij draadloos internet met een router. Jammergenoeg zijn de signalen niet altijd even sterk in elke kamer, dus ik zou graag een nieuwe router bijkopen voor in mijn kamer, zodat ik altijd maximaal ontvangst krijg. Toevallig kan je bij een jaarabonnement van Clickx eentje krijgen voor niets, komt nog goed uit, want regelmatig koop ik dat magazine en blijft me steeds interesseren.

Het gaat om de "Sitecom Wireless Router 341'

Zou het mogelijk om deze router meteen te gebruiken? Daarmee bedoel ik: doos open, router eruit en in stopcontact.

Zal ik niets moeten laten veranderen door de internetprovider omdat we al een router hebben, of is hij al gebruiksklaar als ik al een router heb?

Alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt er natuurlijk aan. Hij moet wel op het modem of het andere router aangesloten worden. Via de andere router kun je hem gewoon met een internet kabel aansluiten.

Dus tzal niet gaan als ik hem gewoon in het stopcontact steek?

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt er natuurlijk aan. Hij moet wel op het modem of het andere router aangesloten worden. Via de andere router kun je hem gewoon met een internet kabel aansluiten.

Dus tzal niet gaan als ik hem gewoon in het stopcontact steek?

Nee. Wel als je hem aan die router aansluit of aan het modem.

Link to comment
Delen op andere websites

Je wilt het als een soort ontvanger gebruiken? Zijn daar dan niet aparte, en niet beter geschikte dingen daarvoor?

En kan je die router als een soort 'repeater' gebruiken, dat als het ware het signaal versterkt.

Ik weet niet precies hoe het werkt dus dat zal je moeten opzoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus tzal niet gaan als ik hem gewoon in het stopcontact steek?

Nee. Als je zelf even logisch nadenkt zal je ook wel kunnen bedenken dat die router zelf ook ergens met het internet verbonden moet zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Je wilt het als een soort ontvanger gebruiken? Zijn daar dan niet aparte, en niet beter geschikte dingen daarvoor?

En kan je die router als een soort 'repeater' gebruiken, dat als het ware het signaal versterkt.

Ik weet niet precies hoe het werkt dus dat zal je moeten opzoeken.

Maar de router die je nu hebt is toch ook aangesloten aan het modem? Het is precies hetzelfde als een lamp in het stopcontact doen en dan geeft hij licht. Nou heeft een router dus internet nodig om internet te geven.

Link to comment
Delen op andere websites

Je wilt het als een soort ontvanger gebruiken? Zijn daar dan niet aparte, en niet beter geschikte dingen daarvoor?

En kan je die router als een soort 'repeater' gebruiken, dat als het ware het signaal versterkt.

Ik weet niet precies hoe het werkt dus dat zal je moeten opzoeken.

Maar de router die je nu hebt is toch ook aangesloten aan het modem? Het is precies hetzelfde als een lamp in het stopcontact doen en dan geeft hij licht. Nou heeft een router dus internet nodig om internet te geven.

Snap je het niet?

Je kan sommige routers als 'versterker' gebruiken, die vangt de draadloze signalen op, en versterkt ze verder voor een groter bereik(WDS/Repeaten).

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...