Big Boss Geplaatst: 29 juli 2011 Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 Ok, ik heb een vrij raar en ernstig probleem met mijn Belkin router. Als ik in de adresbar van m'n browser een website adres typ waarin het woord 'router' voorkomt (bv www.sprouter.com) word ik altijd automatisch naar de setup pagina van de router gestuurd (192.168.2.1). Nog mensen die hier last van hebben of een oplossing voor het probleem weten? Reageren
BoerTijger Geplaatst: 29 juli 2011 Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 Hm, ik heb dat niet. Heb je er eerder wel altijd ingekunnen? Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 29 juli 2011 Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 Kijk eens in C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts. Dit is een bestand (zonder extensie) waarmee je kan bepalen of een bepaald domeinnaam naar een bepaald IP moet doorlinken. Open dat bestand eens met Kladblok o.i.d. en kijk of er iets staat wat met 'router' te maken heeft, waar links naast 192.168.2.1 staat. Verwijder die lijn en sla het bestand op. Reageren
Big Boss Geplaatst: 29 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 Hosts bestand had ik inderdaad al nagekeken, vergeten te zeggen. Er staat in ieder geval niks in. Ik kan waarschijnlijk de site wel bereiken als ik m'n pc rechtstreeks op de modem aansluit, maar dat is op lange termijn niet zo handig omdat andere personen in het huishouden dan geen internet hebben. Ik heb intussen ook al een support request ingediend bij Belkin zelf. Hun moeten het maar fixen. Reageren
Davedavy Geplaatst: 2 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 Welk browser gebruik je? Ik heb dit ook in Google Chrome, maar niet in Firefox of IE. Reageren
Big Boss Geplaatst: 2 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 Het is in alle browsers. Ik heb hun support al 2x gecontacteerd, maar ze zijn niet erg behulpzaam en het lijkt er op dat ze gewoon standaard antwoorden geven. Ik moest volgens hun eerst wat software downloaden; dat heeft natuurlijk geen zier geholpen en alleen maar voor meer problemen gezorgd. Dan zeiden ze dat ik het LAN ip moest veranderen in 192.168.5.1. Dat heb ik gedaan maar heeft ook niet geholpen. Als ik ooit een nieuwe router koop zal het zeker geen Belkin meer zijn. Onze vorige was ook een Belkin en die ging ook random kapot. Reageren
Davedavy Geplaatst: 3 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2011 Het lijkt er dus op dat het aan het merk licht, heb je dit dan ook op andere pc's? Reageren
Hayte Geplaatst: 3 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2011 Gebeurde dit probleem opeens pats boem uit het niks, of had je een vaag bestandje gedownload en toen deed hij dat, of je had iets geupdate? Vertel ons eens meer over de achtergrond situatie. Als het alleen maar op jouw pc is, zegt mijn hoofd meteen virus. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.