007 Harings Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 Hallo ik windows 7 64b met 2 Gb ram maar ik zou graag naar 4Gb willen gaan voor later BF3 te spelen maar ik weet niet van waar ik het moet halen, ik zou ergens dat graag bestellen in een goede onlineshop ofzo. Die ook in Belgie levert of in belgie is (is misschien handiger) Maar ik weet niet wat ik dan moet bestellen. Ik heb nu: (via flitskikker) Geheugen|Grootte:|2047 MB RAM |Type(s):|1024 MB RAM (DDR2-333 PC2-2700 166 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-333 PC2-2700 166 MHz, DIMM) Reageren
007 Harings Geplaatst: 1 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 (bewerkt) Link: Klik Ik ben nu wat aan het rondkijken en ik denk als ik bv 4 gig toevoeg (ik heb plaats voor 2 kaarten) met een van mijn kaarten heb ik rond 5 gig en zeker genoeg ervoor kan ik dan mischien deze toevoegen aan me pc? Bewerkt: 1 augustus 2011 door 007 Harings Reageren
Sprunk Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 (bewerkt) Nee, dat geheugen gaat zeker niet passen omdat het DDR3 geheugen is en in jouw computer moet DDR2 geheugen. Zowieso heb je wel erg langzaam geheugen, DDR2 333 is al niet eens meer te krijgen. Dus je hebt óf een hele oude laptop of Flitskikker InfoTool maakt een leesfout. Kun je in je computer kijken of je nog sloten vrij hebt voor extra geheugen. Dan kun je namelijk geheugen erbij zetten. Als je maar twee sloten hebt en als die alle twee al vol zijn, zal je die eruit moeten halen en geheel nieuw geheugen in je PC moeten zetten. Dus 2x2 GB. Zou je ook meteen via Flitskikker Tool de specificaties van je moederbord willen geven? Dan kan ik opzoeken wat de maximale capaciteit en snelheid van je moederbord is m.b.t het RAM geheugen. Bewerkt: 1 augustus 2011 door Sprunk Reageren
Woody268 Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 (bewerkt) Probeer he anders een met deze tool: Klik Dan ben je zeker dat het juist of fout is. Bewerkt: 1 augustus 2011 door woody268 Reageren
007 Harings Geplaatst: 1 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 Nee, dat geheugen gaat zeker niet passen omdat het DDR3 geheugen is en in jouw computer moet DDR2 geheugen. Zowieso heb je wel erg langzaam geheugen, DDR2 333 is al niet eens meer te krijgen. Dus je hebt óf een hele oude laptop of Flitskikker InfoTool maakt een leesfout. Kun je in je computer kijken of je nog sloten vrij hebt voor extra geheugen. Dan kun je namelijk geheugen erbij zetten. Als je maar twee sloten hebt en als die alle twee al vol zijn, zal je die eruit moeten halen en geheel nieuw geheugen in je PC moeten zetten. Dus 2x2 GB. Zou je ook meteen via Flitskikker Tool de specificaties van je moederbord willen geven? Dan kan ik opzoeken wat de maximale capaciteit en snelheid van je moederbord is m.b.t het RAM geheugen. Ik heb gekeken en ze zien er zo uit. het is ook een DDR2 Reageren
Woody268 Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 (bewerkt) Nee, dat geheugen gaat zeker niet passen omdat het DDR3 geheugen is en in jouw computer moet DDR2 geheugen. Zowieso heb je wel erg langzaam geheugen, DDR2 333 is al niet eens meer te krijgen. Dus je hebt óf een hele oude laptop of Flitskikker InfoTool maakt een leesfout. Kun je in je computer kijken of je nog sloten vrij hebt voor extra geheugen. Dan kun je namelijk geheugen erbij zetten. Als je maar twee sloten hebt en als die alle twee al vol zijn, zal je die eruit moeten halen en geheel nieuw geheugen in je PC moeten zetten. Dus 2x2 GB. Zou je ook meteen via Flitskikker Tool de specificaties van je moederbord willen geven? Dan kan ik opzoeken wat de maximale capaciteit en snelheid van je moederbord is m.b.t het RAM geheugen. Ik heb gekeken en ze zien er zo uit. het is ook een DDR2 Sprunk vroeg de specs van je moederbord, met die foto zijn we niet veel. Bewerkt: 1 augustus 2011 door woody268 Reageren
Zombiespeed Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 Link Je hebt nu al DDR2 erin zitten, en dual channel, wat ook sneller is dan Single channel. (Als ik dit fout heb moet je bij Kryziek aanklopppen) Wat ik zelf heb, ik had een single channel 2 gb, en had een dual channel 2x1gb gekocht, alleen dat werkte niet en moest je in de BIOS iets aanpassen. Maar jij hebt nu dual channel, dus als je nog een Dual channel erbij koopt moet dat volgens mij wel werken. Tweakers zegt trouwens ook dat de bovenstaande link het goedkoopste Dual channel 2gb is wat ie kan vinden Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 Volgens mij mis je het punt. Of dual channel echt sneller is dan single channel is een leuk discussiepunt (bij mij is dat namelijk niet zo), maar in dit geval nogal offtopic. Hoe dan ook: @topicstarter: kan jij voor alle duidelijkheid CPU-Z downloaden, starten en van iedere tab een printscreen maken? Dan hebben we echt alle intel die we mogelijk nodig kunnen hebben, namelijk. Reageren
Sprunk Geplaatst: 2 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 Als de topic starter Dual Channel wilt draaien moet hij eerst bekijken of zijn moederbord dat kan aan. De gevraagde screenshots van CPU-z geven inderdaad een beste bron van informatie of hij dat überhaupt wel aan kan. Als hij dat wilt blijven draaien moet hij sowieso zijn gehele geheugen vervangen, Dual Channel kun je allen uitvoeren met identieke chips. Reageren
Zombiespeed Geplaatst: 2 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 Als de topic starter Dual Channel wilt draaien moet hij eerst bekijken of zijn moederbord dat kan aan. De gevraagde screenshots van CPU-z geven inderdaad een beste bron van informatie of hij dat überhaupt wel aan kan. Als hij dat wilt blijven draaien moet hij sowieso zijn gehele geheugen vervangen, Dual Channel kun je allen uitvoeren met identieke chips. Hieraan : |Type(s):|1024 MB RAM (DDR2-333 PC2-2700 166 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-333 PC2-2700 166 MHz, DIMM) van de hoofdpost kan je al zien dat het om Dual channel gaat, want er staat dat er 2x 1024mb in zit. Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 2 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 Als de topic starter Dual Channel wilt draaien moet hij eerst bekijken of zijn moederbord dat kan aan. De gevraagde screenshots van CPU-z geven inderdaad een beste bron van informatie of hij dat überhaupt wel aan kan. Als hij dat wilt blijven draaien moet hij sowieso zijn gehele geheugen vervangen, Dual Channel kun je allen uitvoeren met identieke chips. Hieraan : |Type(s):|1024 MB RAM (DDR2-333 PC2-2700 166 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-333 PC2-2700 166 MHz, DIMM) van de hoofdpost kan je al zien dat het om Dual channel gaat, want er staat dat er 2x 1024mb in zit. Nee. Een moederbord heeft meestal 4 sloten voor RAM. 2 Sloten bv rood en 2 blauw. Als er dat een strip in rood zit en 1 in blauw, staat hij niet in dual channel. Maar geeft wel aan dat er 2x1024 RAM in zit. Maar als dit het geval is, is je pc door iemand in elkaar gezet die er geen verstand van heeft Reageren
007 Harings Geplaatst: 3 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 3 augustus 2011 Als de topic starter Dual Channel wilt draaien moet hij eerst bekijken of zijn moederbord dat kan aan. De gevraagde screenshots van CPU-z geven inderdaad een beste bron van informatie of hij dat überhaupt wel aan kan. Als hij dat wilt blijven draaien moet hij sowieso zijn gehele geheugen vervangen, Dual Channel kun je allen uitvoeren met identieke chips. Hieraan : |Type(s):|1024 MB RAM (DDR2-333 PC2-2700 166 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-333 PC2-2700 166 MHz, DIMM) van de hoofdpost kan je al zien dat het om Dual channel gaat, want er staat dat er 2x 1024mb in zit. Nee. Een moederbord heeft meestal 4 sloten voor RAM. 2 Sloten bv rood en 2 blauw. Als er dat een strip in rood zit en 1 in blauw, staat hij niet in dual channel. Maar geeft wel aan dat er 2x1024 RAM in zit. Maar als dit het geval is, is je pc door iemand in elkaar gezet die er geen verstand van heeft Die 2 zitten in oranje sloten, maar ik zal nog zien wat ik ermee ga doen want ik ben nu wat druk bezig met me vakantiewerk dus heb ik niet veel tijd om online te gaan Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.