minkema Geplaatst: 2 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 (bewerkt) Hee,, Ik ben bezig met het maken van een Dialogje als /vehicle menu.. Ik heb gewoon onder OnPlayerCommandText een GOED werkende ShowPlayerDialog, met soorten voertuigen. Alleen nu ik onder dialogresponse een functie wil maken dat als je bijv bij het EERSTE menu(door /vehicle) op Bikes drukt, dat je dan een volgende dialog krijgt, met alle soorten bikes. En zo natuurlijk ook bij alle andere lines. (2door, 4door etc.) Ik heb het gedaan op de volgende manier: public OnDialogResponse { if(dialogid == 1) { if(response) { switch(listitem) { case 0: { ShowPlayerDialog(....... } case 1: (en zo verder tot case 16..} En ik sluit af op de volgende manier: case 16: { ShowPlayerDialog(playerid,..... etc... } } } return 0; } Nu krijg ik de volgende errors: C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(281) : error 027: invalid character constant C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(281) : error 027: invalid character constant C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(302) : warning 217: loose indentation C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(305) : warning 217: loose indentation C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(305) : error 029: invalid expression, assumed zero C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(305) : error 004: function "OnPlayerClickPlayer" is not implemented C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(309) : error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 225) Line 281: ShowPlayerDialog(playerid, 14, DIALOG_STYLE_LIST, "Commercial & Government", "Firetruck\r\nAmbulance\r\n\Rhino\r\nBarracks\r\nPatriot\r\nFBI-rancher\r\nHPV-1000\r\nFBI-truck\r\nFiretruck2\r\nLS-PD\r\nSF-PD\r\nLV-PD\r\nPolice Ranger\r\nSWAT tank", "shit", "shiet"); Line 305: Is gewoon if OnPlayerClickPlayer Line 309: Bestaat niet:p Ik denk zelf dat het probleem bij de afsluiting ligt, en line 281 vind ik zelf een beetje raar dat daar een error gegeven word. Alvast bedankt!! Minkema Bewerkt: 2 augustus 2011 door minkema Reageren
Megadreams Geplaatst: 2 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 (bewerkt) Kan je het stukje code uit je script geven (tussen de tags)? Dat maakt het net iets makkelijker om de fouten voor je op te lossen. Ik heb trouwens even voor je de errors/warnings uitgelegd:C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(281) : error 027: invalid character constant [b][color=#FF0000]Foutieve constante karakter, dus iets dat je meegeeft dat van het verkeerde type is of helemaal er niet thuis hoort.[/color][/b]C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(281) : error 027: invalid character constant [b][color=#FF0000]Zie hierboven.[/color][/b]C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(302) : warning 217: loose indentation [b][color=#FF0000]Verkeerd tabgebruik, doe altijd een "tab" via de tab knop (die 2 pijlen ergens links boven op je toetsenbord) na een bracket ("{"}) en ga een tab terug na een omgekeerde brackter ("}").[/color][/b]C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(305) : warning 217: loose indentation [b][color=#FF0000]Zie hoerboven.[/color][/b]C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(305) : error 029: invalid expression, assumed zero [b][color=#FF0000]Vekeerde expressie, je doet iets dat niet echt kan.[/color][/b]C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(305) : error 004: function "OnPlayerClickPlayer" is not implemented [b][color=#FF0000]Probeer je OnPlayerClickPlayer als functie aan te roepen? Zoja dan moet je wel eerst nog de callback in je script zetten.[/color][/b]C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(309) : error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 225) [b][color=#FF0000]Hij mist helemaal op het einde nog een brackter ("}").[/color][/b]EDIT: Ik zie dat je je post hebt geëdit maar met dit ben ik nog niets ik heb echt je hele OnPlayerDialog callback nodig. Bewerkt: 2 augustus 2011 door Megadreams Reageren
minkema Geplaatst: 3 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 3 augustus 2011 (bewerkt) Bedankt voor de snelle reactie! Hierbij wat je nodig hebt : (line 223)public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[]) { if(dialogid == 1) { if(response) { switch(listitem) { case 0: { ShowPlayerDialog(playerid, 2, DIALOG_STYLE_LIST, "SUV's & Wagons", "Landstalker\r\nPerenail\r\nRomero\r\nSolair\r\nRegina\r\nRancher\r\nRancher(2)\r\nHuntley", "shit", "shiet"); } case 1: { ShowPlayerDialog(playerid, 3, DIALOG_STYLE_LIST, "2-Door sedans & compacts", "Bravura\r\nManana\r\nEsperanto\r\nPrevion\r\nStallion\r\nHermes\r\nVirgo\r\nBlistac\r\nMajestic\r\nBuccaneer\r\nFortune\r\nCadrona\r\nFeltzer\r\nHustler\r\nTampa\r\nStafford\r\nClub\r\nPicador\r\nAlpha", "shit", "shiet"); } case 2: { ShowPlayerDialog(playerid, 4, DIALOG_STYLE_LIST, "4-Door luxury sedans", "Sentinel\r\nStretch\r\nWashington\r\nPremier\r\nAdmiral\r\nGlendale\r\nOceanic\r\nGreenwood\r\nElegant\r\nNebula\r\nWilliard\r\nVincent\r\nIntruder\r\nPrimo\r\nSunrise\r\nMerit\r\nTahoma\r\nEmperor\r\nEuros", "shit", "shiet"); } case 3: { ShowPlayerDialog(playerid, 5, DIALOG_STYLE_LIST, "Muscle cars", "Buffalo\r\nSabre\r\nClover\r\nPhoenix", "shit", "shiet"); } case 4: { ShowPlayerDialog(playerid, 6, DIALOG_STYLE_LIST, "Street racers", "Uranus\r\nJester\r\nSultan\r\nStratum\r\nElegy\r\nFlash", "shit", "shiet"); } case 5: { ShowPlayerDialog(playerid, 7, DIALOG_STYLE_LIST, "High performance sports cars", "Infernus\r\nCheetah\r\nBanshee\r\nHotknife\r\nTurismo\r\nZR-350\r\nComet\r\nHotring\r\nHotring-A\r\nHotring-B\r\nSuper-GT\r\nBullet", "shit", "shiet"); } case 6: { ShowPlayerDialog(playerid, 8, DIALOG_STYLE_LIST, "Heavy trucks & utility", "Linerunner\r\nDumper\r\nMule\r\nMr Whoopee\r\nPacker\r\nFlatbed\r\nYankee\r\nDozer\r\nBoxville\r\nBenson\r\nPetrol\r\nRoadtrain\r\nCement\r\nTractor\r\nCombine\r\nDuneride\r\nDFT-30\r\nHotdog\r\nBoxville(black)", "shit", "shiet"); } case 7: { ShowPlayerDialog(playerid, 9, DIALOG_STYLE_LIST, "Light trucks & vans", "Pony\r\nMoonbeam\r\nBobcat\r\nRumpo\r\nTopFun\r\nWalton\r\nBurriro\r\nFork lift\r\nSadler\r\nYosemite\r\nMower\r\nNews van\r\nTug\r\nSadler(damaged)", "shit", "shiet"); } case 8: { ShowPlayerDialog(playerid, 10, DIALOG_STYLE_LIST, "Lowriders", "Voodoo\r\nRemington\r\nSlamvan\r\nBlade\r\nSavanna\r\nBroadway\r\nTornado", "shit", "shiet"); } case 9: { ShowPlayerDialog(playerid, 11, DIALOG_STYLE_LIST, "Recreational", "BF-Injection\r\nMonster\r\nCaddy\r\nQuad\r\nCamper\r\nSandking\r\nMesa\r\nBloodring banger\r\nJourney\r\nVortex\r\nMonster-A\r\nMonster-B\r\nBandito\r\nKart", "shit", "shiet"); } case 10: { ShowPlayerDialog(playerid, 12, DIALOG_STYLE_LIST, "Bikes", "Pizza boy\r\nPCJ-600\r\nFaggot\r\nFreeway\r\nSanchez\r\nBMX\r\nBike\r\nMountain bike\r\nFCR-900\r\nNRG-500\r\nBF-400\r\nWayfarer", "shit", "shiet"); } case 11: { ShowPlayerDialog(playerid, 13, DIALOG_STYLE_LIST, "Civil servant & transportation", "Trashmaster\r\nTaxi\r\nBus\r\nCoach\r\nCabbie\r\nBaggage\r\nTowtruck\r\nUtility van\r\nSweeper", "shit", "shiet"); } case 12: { ShowPlayerDialog(playerid, 14, DIALOG_STYLE_LIST, "Commercial & Government", "Firetruck\r\nAmbulance\r\n\Rhino\r\nBarracks\r\nPatriot\r\nFBI-rancher\r\nHPV-1000\r\nFBI-truck\r\nFiretruck2\r\nLS-PD\r\nSF-PD\r\nLV-PD\r\nPolice Ranger\r\nSWAT tank", "shit", "shiet"); } case 13: { ShowPlayerDialog(playerid, 15, DIALOG_STYLE_LIST, "Aircraft", "Levetian\r\nHunter\r\nSeasparrow\r\nSkimmer\r\nSparrow\r\nRustler\r\nMaverick\r\nVCN-Maverick\r\nPolice maverick\r\nBeagle\r\nCropduster\r\nStuntplane\r\nShamal\r\nHydra\r\nCargobob\r\nNevada\r\nRaindance\r\nAT-400\r\nAndromada\r\nDodo", "shit", "shiet"); } case 14: { ShowPlayerDialog(playerid, 16, DIALOG_STYLE_LIST, "Boats", "Predator\r\nSqualo\r\nSpeeder\r\nReefer\r\nTropic\r\nCoastguard\r\nDinghy\r\nMarquis\r\nJetmax\r\nLaunch", "shit", "shiet"); } case 15: { ShowPlayerDialog(playerid, 17, DIALOG_STYLE_LIST, "RC Vehicles", "RC Bandit\r\nRC Baron\r\nRC Raider\r\nRC Goblin\r\nRC Tiger\r\nRC Cam", "shit", "shiet"); } case 16: { ShowPlayerDialog(playerid, 18, DIALOG_STYLE_LIST, "Trailers", "Artic trailer1\r\nArtic trailer2\r\nPetrol tanker\r\nArtic trailer3\r\nBag box A\r\nBag box B\r\nStairs\r\nFarm Trailer\r\nUtility van trailer", "shit", "shiet"); } } } return 0; } (line 305)public OnPlayerClickPlayer(playerid, clickedplayerid, source) { return 1; } Bewerkt: 3 augustus 2011 door minkema Reageren
killer37 Geplaatst: 3 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2011 (bewerkt) Ik zie dat je een haakje hebt vergeten af te sluiten. Zorg dat je je script goed uitlijnt, dan voorkom je deze fouten Edit: Het haakje dat begint een regel onder: "if(dialogid == 1)", moet nog worden afgesloten. Bewerkt: 3 augustus 2011 door killer37 Reageren
minkema Geplaatst: 3 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 3 augustus 2011 Ik zie dat je een haakje hebt vergeten af te sluiten. Zorg dat je je script goed uitlijnt, dan voorkom je deze fouten Edit: Het haakje dat begint een regel onder: "if(dialogid == 1)", moet nog worden afgesloten. Die snap ik niet helemaal, ik heb maar 3 brackets om af te sluiten, aangezien het laatste haakje dat iets meer naar links staat, word afgesloten onder case1, want die hoort bij case1. verder zou dit andere problemen ook niet helemaal oplossen? Reageren
Basssss Geplaatst: 3 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2011 Je moet je script veel beter uitlijnen met brackets zoals MegaDreams al zei, dat is eigenlijk het enige probleem in je script. MegaDreams kende trouwens ook een website die je script netjes op een rijtje zet, indien je een beetje te lui bent om het zelf te doen. (Kan gebeuren hoor. ) Als je hem lief aankijkt stuurt hij je de link ervan misschien wel, ik kan de link namelijk niet meer terugvinden. Reageren
Big Boss Geplaatst: 3 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2011 Je opent wel degelijk 4 haakjes en sluit er maar 3 af. Indentatie is hier inderdaad erg belangrijk. De converter kan je hier vinden: http://dracoblue.net/tidy/pawn/ Reageren
minkema Geplaatst: 3 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 3 augustus 2011 Bedankt voor de hulp allemaal! Die link naar dracoblue helpt goed! Alleen nu heb ik nog een probleem met de volgende line: ShowPlayerDialog(playerid, 14, DIALOG_STYLE_LIST, "Commercial & Government", "Firetruck\r\nAmbulance\r\n\Rhino\r\nBarracks\r\nPatriot\r\nFBI-rancher\r\nHPV-1000\r\nFBI-truck\r\nFiretruck2\r\nLS-PD\r\nSF-PD\r\nLV-PD\r\nPolice Ranger\r\nSWAT tank", "shit", "shiet"); Hierbij blijf ik 2x de error ''invalid character constant'' krijgen, hoewel ik hem volledig nagelopen ben, en geen fouten heb kunnen vinden... Reageren
Big Boss Geplaatst: 4 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2011 Je hebt een backslash te veel. Ik moest even zoek voor ik het zag; Ambulance\r\n\Rhino Hier heb je een extra backslash voor de R van Rhino. Haal die weg en het zou opgelost moeten zijn. Reageren
minkema Geplaatst: 4 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 4 augustus 2011 Je hebt een backslash te veel. Ik moest even zoek voor ik het zag; Ambulance\r\n\Rhino Hier heb je een extra backslash voor de R van Rhino. Haal die weg en het zou opgelost moeten zijn. pfffff hoe je het gevonden hebt bedankt man, dit forum geeft veel betere uitleg en hulp dan sa-mp forums. Reageren
minkema Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2011 Ik heb nu een probleem waar geen warnings of errors bij gegeven worden dus zo word het moeilijk om het op te lossen... mischien dat iemand hier raad mee weet: Boven aan het script: new Float:X, Float:Y, Float:Z, Float:A; new Landstalker; Onder Case 0 van dialogid 2: GetPlayerPos(playerid, X,Y,Z); GetPlayerFacingAngle(playerid,A); Landstalker = CreateVehicle(400,X,Y,Z,A,0,0,5); PutPlayerInVehicle(playerid,Landstalker,0); Wanneer ik ingame gewoon /vehicle doe krijg ik gewoon het menu, klik ik op de eerste rij, ga ik naar SUV's en zo, als ik dan op Landstalker klik, zou er een landstalker moeten spawnen en dat ik daar in kom, maar nu gebeurd er niets.. Reageren
Megadreams Geplaatst: 8 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2011 (bewerkt) Het zit hem volgens mij ligt aan een andere check in OnDialogResponse, kan je even de hele callback posten? P.S: Die "new landstalker;" kan je ook meteen in de CreateVehicle regel plaatsen: new Landstalker = CreateVehicle(400,X,Y,Z,A,0,0,5); Bewerkt: 8 augustus 2011 door Megadreams Reageren
minkema Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2011 (bewerkt) Hier is de hele callback: public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[]) { if(dialogid == 1) { if(response) { switch(listitem) { case 0: { ShowPlayerDialog(playerid, 2, DIALOG_STYLE_LIST, "SUV's & Wagons", "Landstalker\r\nPerenail\r\nRomero\r\nSolair\r\nRegina\r\nRancher\r\nRancher(2)\r\nHuntley", "shit", "shiet"); } case 1: { ShowPlayerDialog(playerid, 3, DIALOG_STYLE_LIST, "2-Door sedans & compacts", "Bravura\r\nManana\r\nEsperanto\r\nPrevion\r\nStallion\r\nHermes\r\nVirgo\r\nBlistac\r\nMajestic\r\nBuccaneer\r\nFortune\r\nCadrona\r\nFeltzer\r\nHustler\r\nTampa\r\nStafford\r\nClub\r\nPicador\r\nAlpha", "shit", "shiet"); } case 2: { ShowPlayerDialog(playerid, 4, DIALOG_STYLE_LIST, "4-Door luxury sedans", "Sentinel\r\nStretch\r\nWashington\r\nPremier\r\nAdmiral\r\nGlendale\r\nOceanic\r\nGreenwood\r\nElegant\r\nNebula\r\nWilliard\r\nVincent\r\nIntruder\r\nPrimo\r\nSunrise\r\nMerit\r\nTahoma\r\nEmperor\r\nEuros", "shit", "shiet"); } case 3: { ShowPlayerDialog(playerid, 5, DIALOG_STYLE_LIST, "Muscle cars", "Buffalo\r\nSabre\r\nClover\r\nPhoenix", "shit", "shiet"); } case 4: { ShowPlayerDialog(playerid, 6, DIALOG_STYLE_LIST, "Street racers", "Uranus\r\nJester\r\nSultan\r\nStratum\r\nElegy\r\nFlash", "shit", "shiet"); } case 5: { ShowPlayerDialog(playerid, 7, DIALOG_STYLE_LIST, "High performance sports cars", "Infernus\r\nCheetah\r\nBanshee\r\nHotknife\r\nTurismo\r\nZR-350\r\nComet\r\nHotring\r\nHotring-A\r\nHotring-B\r\nSuper-GT\r\nBullet", "shit", "shiet"); } case 6: { ShowPlayerDialog(playerid, 8, DIALOG_STYLE_LIST, "Heavy trucks & utility", "Linerunner\r\nDumper\r\nMule\r\nMr Whoopee\r\nPacker\r\nFlatbed\r\nYankee\r\nDozer\r\nBoxville\r\nBenson\r\nPetrol\r\nRoadtrain\r\nCement\r\nTractor\r\nCombine\r\nDuneride\r\nDFT-30\r\nHotdog\r\nBoxville(black)", "shit", "shiet"); } case 7: { ShowPlayerDialog(playerid, 9, DIALOG_STYLE_LIST, "Light trucks & vans", "Pony\r\nMoonbeam\r\nBobcat\r\nRumpo\r\nTopFun\r\nWalton\r\nBurriro\r\nFork lift\r\nSadler\r\nYosemite\r\nMower\r\nNews van\r\nTug\r\nSadler(damaged)", "shit", "shiet"); } case 8: { ShowPlayerDialog(playerid, 10, DIALOG_STYLE_LIST, "Lowriders", "Voodoo\r\nRemington\r\nSlamvan\r\nBlade\r\nSavanna\r\nBroadway\r\nTornado", "shit", "shiet"); } case 9: { ShowPlayerDialog(playerid, 11, DIALOG_STYLE_LIST, "Recreational", "BF-Injection\r\nMonster\r\nCaddy\r\nQuad\r\nCamper\r\nSandking\r\nMesa\r\nBloodring banger\r\nJourney\r\nVortex\r\nMonster-A\r\nMonster-B\r\nBandito\r\nKart", "shit", "shiet"); } case 10: { ShowPlayerDialog(playerid, 12, DIALOG_STYLE_LIST, "Bikes", "Pizza boy\r\nPCJ-600\r\nFaggot\r\nFreeway\r\nSanchez\r\nBMX\r\nBike\r\nMountain bike\r\nFCR-900\r\nNRG-500\r\nBF-400\r\nWayfarer", "shit", "shiet"); } case 11: { ShowPlayerDialog(playerid, 13, DIALOG_STYLE_LIST, "Civil servant & transportation", "Trashmaster\r\nTaxi\r\nBus\r\nCoach\r\nCabbie\r\nBaggage\r\nTowtruck\r\nUtility van\r\nSweeper", "shit", "shiet"); } case 12: { ShowPlayerDialog(playerid, 14, DIALOG_STYLE_LIST, "Commercial & Government", "Firetruck\r\nAmbulance\r\nRhino\r\nBarracks\r\nPatriot\r\nFBI-rancher\r\nHPV-1000\r\nFBI-truck\r\nFiretruck2\r\nLS-PD\r\nSF-PD\r\nLV-PD\r\nPolice Ranger\r\nSWAT tank", "shit", "shiet"); } case 13: { ShowPlayerDialog(playerid, 15, DIALOG_STYLE_LIST, "Aircraft", "Levetian\r\nHunter\r\nSeasparrow\r\nSkimmer\r\nSparrow\r\nRustler\r\nMaverick\r\nVCN-Maverick\r\nPolice maverick\r\nBeagle\r\nCropduster\r\nStuntplane\r\nShamal\r\nHydra\r\nCargobob\r\nNevada\r\nRaindance\r\nAT-400\r\nAndromada\r\nDodo", "shit", "shiet"); } case 14: { ShowPlayerDialog(playerid, 16, DIALOG_STYLE_LIST, "Boats", "Predator\r\nSqualo\r\nSpeeder\r\nReefer\r\nTropic\r\nCoastguard\r\nDinghy\r\nMarquis\r\nJetmax\r\nLaunch", "shit", "shiet"); } case 15: { ShowPlayerDialog(playerid, 17, DIALOG_STYLE_LIST, "RC Vehicles", "RC Bandit\r\nRC Baron\r\nRC Raider\r\nRC Goblin\r\nRC Tiger\r\nRC Cam", "shit", "shiet"); } case 16: { ShowPlayerDialog(playerid, 18, DIALOG_STYLE_LIST, "Trailers", "Artic trailer1\r\nArtic trailer2\r\nPetrol tanker\r\nArtic trailer3\r\nBag box A\r\nBag box B\r\nStairs\r\nFarm Trailer\r\nUtility van trailer", "shit", "shiet"); } } } if(dialogid == 2) { if(response) { switch(listitem) { case 0: { GetPlayerPos(playerid, X,Y,Z); GetPlayerFacingAngle(playerid,A); Landstalker = CreateVehicle(400,X,Y,Z,A,0,0,5); PutPlayerInVehicle(playerid,Landstalker,0); } case 1: { } case 2: { PutPlayerInVehicle(playerid, 442, 0); } case 3: { PutPlayerInVehicle(playerid, 458, 0); } case 4: { PutPlayerInVehicle(playerid, 479, 0); } case 5: { PutPlayerInVehicle(playerid, 489, 0); } case 6: { PutPlayerInVehicle(playerid, 505, 0); } case 7: { PutPlayerInVehicle(playerid, 579, 0); } } } } return 1; } return 1; } Bewerkt: 9 augustus 2011 door minkema Reageren
minkema Geplaatst: 22 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 Sorry voor dubbel-post, maar zou iemand hier alsnog naar kunnen kijken? informatie staat allemaal in posts hierboven. dankuuuu Reageren
Basssss Geplaatst: 23 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2011 (bewerkt) Je script is nog steeds niet goed uitgelijnd, voor 'if(dialogid == 2) {' moet nog een '}'. Bewerkt: 23 augustus 2011 door Basssss Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.