Crusher!! Geplaatst: 13 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2011 Hey, Ik heb sinds een paardagen steeds problemen met de klok van me pc. eergisteren stond die op 28 februari 2029. gister was het 12 novemeber 1993 en vandaag is het 14 augustus 2011. en de tijd klopt ook steeds niet. Ik heb de klok goed gezet in de bios en in windows. maar na een reboot is het zo weer een andere datum. beetje iritant want me virusscanner doet het niet en windows update klaagt iemand een idee? (ik heb ooit eens ergens gehoord/gelezen, dat er een batterijtje op je moederbord zit voor tijd. kan het daar aan liggen?) Reageren
Big Boss Geplaatst: 13 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2011 Lijkt erop dat het BIOS batterijtje het heeft begeven. Dat batterijtje slaat de BIOS instellingen, datum en tijd op wanneer de PC uit staat (dus een tijdje zonder stroom). Om de batterij te vervangen moet je je PC kast openen, het batterijtje zoeken en vervolgens vervangen door een van hetzelfde type. De batterij is vrij groot en moet dus makkelijk te lokaliseren zijn. Het gaat om een platte batterij die je waarschijnlijk wel in eender welke supermarkt of elektronicazaak kan kopen voor nog geen 10 euro. Reageren
Crusher!! Geplaatst: 19 oktober 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 19 oktober 2011 Ik heb het een tijd geleden vervangen en het werkt weer Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.