NickyHendriks Geplaatst: 15 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2011 (bewerkt) Adobe Photoshop Express Voor Android en iOS Het is niet nieuw, maar toch nog vrij onbekend. Adobe Photoshop Express voor op je smartphone, leuk om te doen maar vooral doeltreffend. Zie daar dan nu de eerste review op het forum over deze app. Maar boven wat deze applicatie leuk maakt is de prijs, je kunt 't namelijk helemaal gratis downloaden (provider-kosten voor internet niet meegeteld)Er zitten verschillende functies in Photoshop Express, lang niet zo veel als in Photoshop voor op je PC/Mac maar het zijn er genoeg om je foto leuk op te fleuren. De functies die erin zitten zijn zelf ook niet super uitgebreid maar wel goed uitgewerkt, simpel maar doeltreffend.De functies zitten verstopt onder enkele menu's, of categorieën zou ik moeten zeggen. Ze zitten onder knoppen, ik heb hier alles onder elkaar staan zoals ze in de app ook in elkaar zitten.[table=border]Crop|Exposure|Soft Focus|EffectsStraighten|Saturation||BordersRotate|TintFlip|Black & White|Contrast|Brightness[/table]Het programma werkt dus simpel en heeft de bovenstaande functies, maar hoe werken ze dan? Heel simpel, je werkt door middel van een onzichtbare verschuif-balk, dus zoals je ze in het programma ook hebt, gewoon met je vinger over het scherm bewegen en het veranderd, naar links betekend naar beneden (het cijfer van het effect) en naar rechts is omhoog. Dus als je het contrast wilt verhogen beweeg je met je vinger naar rechts. Vervolgens klik je onderaan het scherm op het vinkje en het is gebeurd, maar als je het niet bevalt klik je gewoon op het rode kruisje.Moeilijkheid:Het programma is heel makkelijk te begrijpen en je hoeft er geen Photoshop-Expert voor te zijn. Er is geen layer-panel als in de oorspronkelijke versie op de computer waar je de effecten echt over elkaar heen plaatst, je werkt zeg maar als in Paint, zonder lagen. Maar je kunt dan ook weinig verpesten of iets aangezien je niet kunt gummen of iets. Het programma is dus heel simpel te begrijpen.Screen: Uploaden:Ook een goeie toevoeging aan deze applicatie is dat je heel makkelijk je foto's kunt verspreiden, je kunt een Adobe-Account aanmaken en ze vervolgens hier uploaden, of je deelt ze gelijk naar Twitter, Facebook of via email.Voorbeeld:Op het plaatje hieronder heb ik heel simpel voor de eerste keer gewoon wat uitgeprobeerd en het kwam er op deze manier uit. Links is vóór de bewerking en rechts is erna. Zoals je ziet dus een leuk programma welke je dus gratis kunt downloaden en op deze manier dus on the go foto's kunt bewerken. Veel voordelen en weinig nadelen, zo is een nadeel eraan dat er weinig zelf aan de foto te doen is. Maar dat kun je ook niet verwachten van zo'n lichtgewicht programma'tje.DownloadenAndroid: https://market.android.com/details?id=com.adobe.psmobileiOS: http://itunes.apple.com/us/app/adobe-photoshop-express/id331975235?mt=8Ik raad dit programma aan, gewoon om eens te proberen, het kost je niks en je kunt hem anders altijd verwijderen! Ook hoop ik dat je iets aan deze korte review hebt gehad! Bewerkt: 15 augustus 2011 door Zamg0d1 Reageren
.Levi. Geplaatst: 15 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2011 Leuk topic Zamg0d1. Er zijn momenteel al heel veel applicaties met gelijksoortige functies, al moet ik toegeven dat ik de interface van Adobe Photoshop Express er wel netjes uit vindt zien. Ze mogen er nog wel meer foto effects aan toevoegen wat mij betreft, net zoals bij de Vignette Demo die voor Android toestellen beschikbaar is. Onderstaand een filmpje waar de interface en effecten van de Adobe Photoshop Express applicatie wordt uitgelegd: Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 31 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2011 Ik heb hem gedownload op mijn ipod, maar ik vind er echt niets aan Afrader. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 31 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2011 Ik heb hem gedownload op mijn ipod, maar ik vind er echt niets aan Afrader. Vertel me dan ook waarom je het niks aan vind, nu zeg je dat je het niks aan vond maar waarom? Ik geef toe dat je niet zo veel kunt als de normale Photoshop, maar wat verwacht je dan? Dat je 400 layers kan aanmaken, C4D's importeren, vier miljard brushes beschikbaar hebt? Nee tuurlijk niet, dat zou een telefoon/ipod nooit aan kunnen.--- No offence ofzo maar ik begin me echt te ergeren, je zegt dingen zonder ze te beargumenteren, en dat doe je nergens. En waar het helemaal ergerlijk is... Daar zijn we nu, in de Graphics fora waar "Mooi 8/10" niks zegt. Waarom vind je iets? Vertel ons dat eens, maakt het gelijk veel fijner om te lezen en de topic-starter/designer heeft een gelijk ontiegelijk veel meer aan. En aub dan ook niet gelijk dan maar "Mooi, alleen wel overbelicht, 7/10", dan zegt het nog te weinig, kom met suggesties om het op te lossen/verbeteren. Alsnog, no offence ofzo maar het valt me gewoon op en ik (en misschien ook anderen) erger me er kapot aan. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 31 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2011 Ik vind het jammer dat je gewoon zo weinig kunt doen... Alleen knippen, randen maken etc. Het zou leuker geweest zijn als je gewoon kunt tekenen met je vinger... Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 31 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2011 Ik vind het jammer dat je gewoon zo weinig kunt doen... Alleen knippen, randen maken etc. Het zou leuker geweest zijn als je gewoon kunt tekenen met je vinger... Maar dat is wel vrij moeilijk in te bouwen, of nouja om het goed precies te maken, je zult er op een kleine smartphone niks aan hebben. Denk dat ze daarom besloten hebben om het weg te laten.Zoals je ook ziet, het zijn veel effecten die je alleen nog in aantallen hoeft in te vullen, mooie daarvan is dat je dus met weinig moeite een foto toch leuk kunt bewerken. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 31 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2011 (bewerkt) Heb de app zelf ook, gebruik hem niet vaak, maar als ik een foto moet bijsnijden/draaien/klein effect geven gebruik ik hem wel. Vind hem best fijn, ook een handige interface, niet te vol bijvoorbeeld, en het kiezen van de 'sterkte' van een filter gaat ook wel makkelijk. Ik vind het jammer dat je gewoon zo weinig kunt doen... Alleen knippen, randen maken etc. Het zou leuker geweest zijn als je gewoon kunt tekenen met je vinger... Je kan met Adobe Ideas tekenen. Deze foto's kan je dan in je filmrol opslaan, waarna je ze dus in PS Express kan bewerken. Weet niet zeker of de app ook voor Android bestaat. Bewerkt: 31 augustus 2011 door Donald F. Duck Reageren
R-fl3x Geplaatst: 1 september 2011 Rapport Geplaatst: 1 september 2011 Ziet er wel leuk uit om even snel een foto wat te bewerken, misschien vanavond eens uitproberen op m'n Android. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.