Sprunk Geplaatst: 19 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2011 (bewerkt) De oude garde en trouwe lezers van deze hoek van het forum (Zamgod1 ) zullen zij misschien nog wel kennen. Vroeger was ik hier wel redelijk actief en probeerde ik de kunsten van het Photoshoppen te leren. Vervolgens heb ik een hele lange tijd er niks meer mee gedaan, tot het me opeens weer leuk leek om iets te proberen. Ben altijd een beginner geweest, ben het nogsteeds trouwens. Ik ben echter wel tevreden over dit plaatje waar ik de afgelopen 2 dagen aan gewerkt heb. Wat vinden jullie? Vroeger was ik erg into het maken van Signatures, maar wilde om het stof van mijn Ps te blazen dit keer werken met een afbeelding op groter formaat. Binnenkort weer wat Signatures van mijn hand! Enkele bekende oude signatures van een jaar of 3/4 geleden: Groeten! Bewerkt: 19 augustus 2011 door Sprunk Reageren
Gta Ripper Geplaatst: 19 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2011 Best een leuk werkje dit! Je hebt goed op kleine details gelet, denk aan Zweinstein op de achtergrond, of die dementors. Je bomen heb je niet helemaal goed geplaatst, het ziet er niet helemaal realistisch uit. Het ziet er uit alsof er echt een mount everest aan hoogte tussen Zweinstein en de bomen zit. Het effect bij het toverstokje staat er ook niet helemaal goed, maar ik denk dat verkleinen van het effect een heel stuk zou schelen. Ik denk zelfs dat alleen een gloeiend puntje op de toverstok het al zou doen! De bliksem is wel erg realistisch, past precies op de achtergrond, en de plaatsing is ook top. Ook heb je je tekst precies goed geplaatst, ik heb daar ook géén commentaar op. Ik vind het ook leuk hoe je Harry hebt ingeblend, hij mixt goed met de achtergrond. Bij je signatures kan ik over het algemeen zien dat tekst je sterke punt is, althans, de plaatsing er van is telkens top. Ik denk wel dat je qua effecten nog een lange weg te gaan hebt, volg daar wat tutorials over! Ook vind ik de plaatsing van je renders telkens echt mooi! Het grote punt is eigenlijk alleen dat je wat nieuwe, mooie effecten moet gaan leren. Denk bijvoorbeeld aan C4D, of een andere soort smudge, het gebruik van stocks etc. Reageren
Cabyon Geplaatst: 20 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2011 Yo Sprunk! Zals ik eerlijk moet zijn vind ik het werkje wat je vaxndaag de dag hebt gemaakt wat minder dan de andere keren. Ik vind die van Zelda nog 't mooiste, maar ik zou je volgende keer wel willen aanraden om ook via de renderen, c4d , smudge of wat dan ook naar binnen te smurfen. Probeer ook eens een keer te spelen met de Color Balance, Vibrance of de B&W functie. Even terugkomend op je Harry-stukje: het ziet er over het algemeen nog netjes uit, hoor. Wel zou ik die schimmen iets smoother inblenden. de bliksemschicht (zelfgemaakt?) is naar mijn idee prima gelukt. Wat minder vind ik de groene lichtflits van Harry Potter. Je moet een wat minder voorspelbare lichtflits maken, die alle kanten op gaat - dus niet om de zoveel graden een straal. Probeer een lichtblauwe lichtflits te maken, da vloekt niet zo met de omgeving. KUTGW!! Reageren
Sprunk Geplaatst: 20 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 20 augustus 2011 (bewerkt) Bedankt voor jullie tips! eerst even een stukje aan Cabyon: Ik denk dat je het werk wat minder vind omdat het een groot plaatje is. Hetgeen ik mezelf ook verwijt is dat ik niet efficient genoeg met de ruimte ben omgegaan. In een signature verwerk je eigenlijk precies dezelfde effecten maar dan in een veel kleiner plaatje, waardoor het resultaat wat 'mooier' overkomt. Ik heb een smudge tutorial gevolgd en heb aan de hand daarvan een nieuwe signature gemaakt. Ik heb hier geen C4D in verwerkt omdat ik hem zo als hij nu is, bestwel simpel dus, ook erg mooi vind. De straal die uit de toverstok van Harry komt is overigens wel een C4D. Deze was oorspronkelijk overigens blauw/grijs (Klik) Ik heb me hiermee expliciet gericht op de smudge van de achtergrond. Helemaal super vind ik hem zelf niet geworden, maar ik ben zeker niet ontevreden. Ik heb me ook helemaal aan de tutorial gehouden en dus geen C4D extra erin gezet. Eventueel kan ik dat er natuurlijk nog wel bij doen, als ik zin heb Bewerkt: 20 augustus 2011 door Sprunk Reageren
Gta Ripper Geplaatst: 20 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2011 (bewerkt) Ik vind het plaatje nogal leeg, en veel te donker. Ik zou nog een beetje proberen met het licht te spelen d.m.v. bijvoorbeeld een Brightness/Contrast adjustment. Je tekst en render zijn wederom weer goed geplaatst, ook heb je het juiste font gekozen. Ook raad ik je aan om een wat betere render te vinden, ik zie er witte randjes omheen. Ik denk dat bij dit design een leuk effect C4D'tje het niet slecht zou doen, het zou leuk zijn als je het er alsnog een keer bij zou doen. Je hebt je render trouwens prima ingeblend, daar heb ik niks over te klagen. Ik denk trouwens ook dat het zou werken als je de smudge layers dupliceert (CTRL+J) en vervolgens de blending mode op screen zet. Daarna moet je wat met de opacity kloten als hij dan juist te licht is, dan hoef je minder met adjustments te doen. Bewerkt: 20 augustus 2011 door Gta Ripper Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 25 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2011 (bewerkt) Dit gaat over het Harry Potter plaatje. Deze was oorspronkelijk overigens blauw/grijs (Klik) Wat je hier ook door kunt vervangen is een grote soft brush (bv. 300px) en dan een kleur kiezen uit je afbeelding en dat als lichtflits maken, maar dan nog wel dat ie iets opvalt, en vervolgens de opacity iets omlaag zodat ie dus niet een deel van de afbeelding "wegmoffelt" en dan is er al een punt opgelost.Over de bomen rechts, deze zou ik weghalen en daar nog de render een keer plaatsen (wel op dergelijke manier verwerkt dat er geen render meer zichtbaar in is). Als je de smudge tool gebruikt, wat blur en uiteindelijk wat contrast erop zet kan dit al een mooi effect geven (mijn achtergrond in signature is ook de render bewerkt met een texture). Dan over de Dementors, deze heb je prima geplaatst maar ze missen "het", maak ze net iets groter of duidelijker en plaats ze iets dichterbij in het perspectief, dan vallen ze wat meer op en het vult ook gelijk weer, desnoods gebruik je weer wat smudgen op een render-kopie eromheen om het een wat duisterder geheel te maken, om het compleet te maken, brightness contrast erop gooien, iets donkerder (of iets lichter kan ook) en wat contrast verhogen. Wel zorgen dat het een Clipping Layer word, dan werkt die layer alleen op de dementors en niet over de rest van de afbeelding. De tekst is ook wat onopvallend, maak een nieuwe layer achter de tekst aan en pak een witte softbrush (niet te groot), brush een beetje zodat ie wat opvallender word en zet vervolgens de Blend Mode op Soft Light of Overlay (of iets anders, naar smaak). Wat ik als laatste ook nog zou doen is naar Image > Apply Image (wel zorgen voor een nieuwe layer) te gaan, en dan nog eens een Brightness/Contrast en dan wat spelen, en dan vervolgens nog een Hue/Saturation erop (ook weer beetje spelen). Wat je ook kunt doen ipv bovenstaande met die Brightness/Contrast en Hue/Saturation is door naar Apply Image weer te gaan en er vervolgens een Photo Filter erop zetten, er een cooling filter van maken (bij de opties) en wat spelen met de opties. Verder is het een prima werkje voor als je al een flinke tijd niet hebt gewerkt met Photoshop. Zo tips geven kan ik wel, maar uit daadwerkelijk uitvoeren lukt mij niet meer, ik moet me er weer eens in gaan focussen in de weekenden denk ik. Maarja, veel succes ermee! Zo, een van de weinige berichten die ik nog post in de openbare fora hier Morgen toch maar weer eens Photoshop opstarten en iets proberen te maken... Heb een geweldige render gevonden http://planetrenders.net/renders/displayimage.php?album=12&pid=53025#top_display_media Bewerkt: 25 augustus 2011 door Zamg0d1 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.