Jump to content

Kosten van nieuwe computer?

Recommended Posts

Geplaatst:

Heey allen,

Ik heb eigenlijk broodnodig een nieuwe computer, ik heb alleen nauwelijks verstand van hardware en dergelijk. Hoeveel gaat een computer ongeveer kosten die GTA IV, Crysis 1 & 2 en andere nieuwe games op hoogste settings kan spelen? :puh: Dan heb ik in ieder geval een globaal idee naar welke prijs ik toe moet sparen. :) Ik heb trouwens ook gehoord dat als je de computer zelf in elkaar na het kopen van losse onderdelen, dat je dan goedkoper uit bent. Ik ben alleen niet echt technisch, is het moeilijk om zo'n computer in elkaar te zetten?

Alvast bedankt voor de hulp! :tu:

Geplaatst:

Scherm en toetsenbord wel, muis is optioneel (ik kan eventueel de USB muis van de laptop wel gebruiken) en speakers heb ik al. Legaal windows kan ik misschien wel bij mijn pa regelen, dus is niet echt nodig. :puh:

Geplaatst:

Dan zal je rond de 500-700 euro uitkomen, ligt eraan of je het echt op hoogste settings wilt, want medium voldoet imo ook. :puh:

Ligt eraan. Als je een pc wilt die zo'n soort spellen op medium kan draaien kost je de pc alleen al 500-600 euro. Dus dan moet er nog een scherm bij, wat je zo duur of gekoop kan maken als je zelf wil.

En je pc zelf in elkaar zetten is niet zo moeilijk, alleen als je nog nooit gezien/gedaan hebt kun je hem beter door iemand anders in elkaar laten zetten (bedrijf). Want je wilt niet dat er iets afbreekt natuurlijk.

Geplaatst: (bewerkt)

Dan zal je rond de 500-700 euro uitkomen, ligt eraan of je het echt op hoogste settings wilt, want medium voldoet imo ook. :puh:

En je pc zelf in elkaar zetten is niet zo moeilijk, alleen als je nog nooit gezien/gedaan hebt kun je hem beter door iemand anders in elkaar laten zetten (bedrijf). Want je wilt niet dat er iets afbreekt natuurlijk.

Daar ben ik het niet mee eens, je moet het ooit eens proberen anders weet je nooit of het moeilijk is.

Als je gewoon voorzichtig doet en de handleiding gebruikt en dan nog wat gezond verstand gebruikt kan er bijna niets misgaan... smile3.gif

Bewerkt: door woody268
Geplaatst:

Ik heb enkele dagen mijn nieuwe pc, ook inelkaar laten zetten, maar dan door mijn oom die er veel verstand van heeft. Want ik moest anders €55 betalen aan Alternate om mijn pc inelkaar te laten zetten.

Geplaatst:

als je een pc in elkaar zet . gebruik je toch zo een soort van lijm over processor ? maar waar kun je die lijm kopen ?

als je een pc in elkaar zet . gebruik je toch zo een soort van lijm over processor ? maar waar kun je die lijm kopen ?

Dat is koelpasta en kan je bij elke pc winkel wel krijgen. Ookal ligt het meestal niet in de schappen.

@Woody: Klopt je kan eigelijk niks fout gaan, maar als je iets te vast gaat draaien of te hard erin drukt kan er wel iets afbreken. Dat is eigelijk ook het enige waar je op moet letten.

@Hieronder: nanananaa

Bewerkt: door Shotyoudie

Die ''lijm'' is koelpasta, dit spul geleidt beter de warmte die van je processor of komt. dit heb je nodig.

meestal zit dit spul er al op. je kan het hier krijgen: http://www.alternate.nl/html/categoryListing.html?cat1=3&cat2=999&cat3=1&tn=HARDWARE&l1=Processoren&l2=Toebehoren&criteriasCount=6&bfbox=0&order=5

@hierboven: 'k was net te laat.

Bewerkt: door kelwin
Geplaatst:

Dat is koelpasta en kan je bij elke pc winkel wel krijgen. Ookal ligt het meestal niet in de schappen.

@Woody: Klopt je kan eigelijk niks fout gaan, maar als je iets te vast gaat draaien of te hard erin drukt kan er wel iets afbreken. Dat is eigelijk ook het enige waar je op moet letten.

@Hieronder: nanananaa

Die ''lijm'' is koelpasta, dit spul geleidt beter de warmte die van je processor of komt. dit heb je nodig.

meestal zit dit spul er al op. je kan het hier krijgen: http://www.alternate.nl/html/categoryListing.html?cat1=3&cat2=999&cat3=1&tn=HARDWARE&l1=Processoren&l2=Toebehoren&criteriasCount=6&bfbox=0&order=5

@hierboven: 'k was net te laat.

oke bedankt

Geplaatst:

Bedankt allemaal. :) Een maat van m'n pa bouwt toevallig computers voor z'n werk, misschien dat hij de mijne dan ook in elkaar wilt zetten. :puh: Trouwens, een 64-bit computer, kost dat meer dan een 32-bit? En 64-bit werkt zeker niet met Windows XP? :puh:

Een 32-bit en 64-bit systeem kost evenveel en het is perfect mogelijk om in dual boot windows 7 en windows xp te draaien als dat is wat je bedoeld. thumbsup2.gif

Bewerkt: door woody268
Geplaatst:

Ik bedoelde eigenlijk gewoon enkel 64-bit en Windows XP, maar dat gaat denk ik dus niet. :puh: In ieder geval, ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat nieuwere Windows zoals Vista en W7 en DirectX hoger dan 9.0c er voor kan zorgen dat oudere games niet meer werken, klopt dit? Ik speel af en toe nog graag wat van de oudere games en ik zou het zonde vinden als ze niet meer werken op die nieuwe computer. :)

Geplaatst:

Ik bedoelde eigenlijk gewoon enkel 64-bit en Windows XP, maar dat gaat denk ik dus niet. :puh: In ieder geval, ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat nieuwere Windows zoals Vista en W7 en DirectX hoger dan 9.0c er voor kan zorgen dat oudere games niet meer werken, klopt dit? Ik speel af en toe nog graag wat van de oudere games en ik zou het zonde vinden als ze niet meer werken op die nieuwe computer. :)

Welke games bedoel je ? Ik heb zelf Directx 11 en als ik GTA SA speel die 9.0c gebruikt heb ik geen problemen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...