Woody268 Geplaatst: 22 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 (bewerkt) Ik bedoelde eigenlijk gewoon enkel 64-bit en Windows XP, maar dat gaat denk ik dus niet. In ieder geval, ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat nieuwere Windows zoals Vista en W7 en DirectX hoger dan 9.0c er voor kan zorgen dat oudere games niet meer werken, klopt dit? Ik speel af en toe nog graag wat van de oudere games en ik zou het zonde vinden als ze niet meer werken op die nieuwe computer. Ik weet niet hoe oud je bedoeld maar de oudste spellen die ik al op mijn laptop (DirectX 11) heb gespeeld zijn Gta I, Gta II en Gta 3 en dit zonder problemen. Moest het spel niet werken kan je ook proberen om het spel uit te voeren in compatibiliteits weergave dat kan ook al helpen. Bewerkt: 22 augustus 2011 door woody268 Reageren
Basssss Geplaatst: 22 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 Ik bedoelde games als Age of Empires 1, Rollercoaster Tycoon 1 en dergelijk. Vooral met de tweede schijnen er nogal wat problemen te zijn met de nieuwere Windows Vista/7. Maar in ieder geval bedankt voor jullie hulp. Reageren
Sprunk Geplaatst: 22 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 RollerCoaster Tycoon 2 is toch beter en heeft veel minder last van die problemen! Reageren
GolfG60 Geplaatst: 22 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 (bewerkt) Ik bedoelde eigenlijk gewoon enkel 64-bit en Windows XP, maar dat gaat denk ik dus niet. In ieder geval, ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat nieuwere Windows zoals Vista en W7 en DirectX hoger dan 9.0c er voor kan zorgen dat oudere games niet meer werken, klopt dit? Ik speel af en toe nog graag wat van de oudere games en ik zou het zonde vinden als ze niet meer werken op die nieuwe computer. Dit gaat gewoon, je kan XP installeren maar ook een XP 64bit(welke niet erg goed is) maar het nadeel aan 32bit is dat je maar maximaal 3,5gb geheugen kunt gebruiken. En ja, XP gaat maar tot Directx9(dacht ik) maar als een spel Directx9 ondersteunt kun je hem op XP dus gewoon spelen en tegenwoordig kun je heel veel spellen gewoon op W7/XP spelen, en als je het over DOS games hebben heb je nog altijd DosBox gebruiken. En je kan nog altijd een Dualboot gebruiken of evt. een virtual machine, werkt goed maar moet je toch wel wat ram geheugen hebben. Heb zelf namelijk een XP virtual machine maar alleen dan niet voor spellen maar voor wat programma's Bewerkt: 22 augustus 2011 door GolfG60 Reageren
Basssss Geplaatst: 22 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 @Sprunk: Ik vind de sfeer in RCT1 anders veel leuker en vrolijker en de scenario's zijn gewoon veel beter. @Golf: Dus met andere woorden, met de Windows 7 (64 bit) en de nieuwste DirectX is er altijd wel een manier om de oude spelletjes (zoals RCT1) te kunnen blijven spelen? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 22 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 @Sprunk: Ik vind de sfeer in RCT1 anders veel leuker en vrolijker en de scenario's zijn gewoon veel beter. @Golf: Dus met andere woorden, met de Windows 7 (64 bit) en de nieuwste DirectX is er altijd wel een manier om de oude spelletjes (zoals RCT1) te kunnen blijven spelen? Ja, want ik draai W7 64Bit en ik kan RCT zo spelen, ik weet alleen niet of ik tweaks erop heb gezet, maar hij draait bij mij gewoon en goed Reageren
Basssss Geplaatst: 22 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 (bewerkt) Anders kan ik altijd nog wel terug switchen naar m'n laptoppie als het alsnog niet lukt. In ieder geval hartelijk bedankt voor alle hulp! Bewerkt: 22 augustus 2011 door Basssss Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.