MegaPilot Geplaatst: 22 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 (bewerkt) Heey, ik heb een nieuwe laptop(Toshiba L775-12L). Hij heeft Windows 7 Home Premium 64-bits en ik heb een nogal irritant probleem. M'n surround set werkt niet zoals ie op XP werkte, het geluid is helemaal anders. Ik kan 'm niet inschakelen op 5.1 zoals ik dat wel kon bij Windows XP. Ik heb m'n laptop nog niet volledig geüpdate, hiervoor heb ik vandaag te weinig tijd. Kan ik het niet manueel ofzo oplossen? Alvast bedankt. Mvg, MP *smacht terug naar het nooit falende en simpele Windows XP* PS: Ik ben er zeker van dat er wat veranderd worden, want m'n subwoofer werkt niet zoals ie zou moeten werken(er komt amper geluid uit). Hij staat ingesteld op Stereo nu, de 5 speakers werken. Bewerkt: 22 augustus 2011 door MegaPilot Reageren
Woody268 Geplaatst: 22 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 (bewerkt) Ik heb zelf geen surround set dus ik weet niet of dit echt help maar je kan proberen. Ga in Windows verkenner naar Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Audioapparaten beheren. Normaal zie je nu dit scherm. Ga dan naar de tab 'Afspelen' (normaal staat deze tab al open) dan klik je op je 'Speakers' en klik je 'Configureren' en zie je dit scherm. Normaal zal jij hier 'Surround of 5.1' (denk ik) zien staan, als er enkel Stereo staat klik je daar op. klik dan op 'Volgende' dan zie je de optie 'Surround-Luidsprekers'. Dan zou het denk ik werken. Laat me iets weten als het wel of niet werkt. Bewerkt: 22 augustus 2011 door woody268 Reageren
MegaPilot Geplaatst: 22 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 (bewerkt) Ik was al uitgekomen bij 'Surround-Luidsprekers', maar het probleem is dat ik die optie niet kan aanvinken..:Sµ Edit: De Windows updates hebben niet geholpen. Nergens, zelfs niet in het Realtek HD Audio configuratie(configuratiescherm). Zelfs daar wordt er gezegd dat ik een Stereo set heb aangesloten.. Bewerkt: 22 augustus 2011 door MegaPilot Reageren
GolfG60 Geplaatst: 22 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 En hoe sluit je dat ding dan aan? Reageren
Sprunk Geplaatst: 22 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 Hmm, ik ben weinig bekend met 5.1 auto apparatuur maar misschien moet je het gewoon eens in google gooien, eens kijken of er wat uit rolt met mensen die bijvoorbeeld hetzelfde hebben. Zoek ook eens op of er aanvullende drivers zijn en of je de set goed hebt aangesloten. Helaas is er altijd een kleine groep hardware wat op Win7 niet goed word ondersteund. Je zou je wens kunnen uitvoeren een een dual boot met Windows XP aanmaken. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 22 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 Met een gewone uitgang, zo eentje waar je je MP3 op kan aansluiten. Ik weet dat dat niet echt 5.1 is, maar met XP kwam er mooi geluid uit(ik had ze kunnen instellen als 5.1 ergens in het configuratiescherm), maar hier lukt dat dus blijkbaar niet. Reageren
Woody268 Geplaatst: 22 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2011 Welke surround set heb je? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 23 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 23 augustus 2011 (bewerkt) Logitech Z506. Hij zit aangesloten op een laptop, wat betekent dat ie geen surround kan hebben. Maar in XP kon ik 'm op 5.1 stellen zodat elke box mooi geluid speelde, de subwoofer werkt nu nog nauwelijks..:S Trouwens, nu komt er meer geluid uit het onderste gedeelte van m'n subwoofer dan het bovenste wat dus echt niet normaal is.. EDIT: Op m'n broer z'n laptop die ook Windows 7 64 bits is werkt m'n set perfect zonder instellingen aan te passen..Zucht.. EDIT2: Stereomix ergens aangezet en nu doet ie naar behoren! Bewerkt: 23 augustus 2011 door MegaPilot Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.