Jump to content

Screenshot maken


Dippie

Recommended Posts

Hallo mensen,

Ik probeer een screenshot te maken van m'n GTA IV. Alleen werkt het niet als ik op de knop PrtScr druk. Kan het eraan liggen dat mijn GTA IV map is ingesteld op 'alleen lezen'?

Want ik wil graag screenshots kunnen maken...

Oant sjen!

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo mensen,

Ik probeer een screenshot te maken van m'n GTA IV. Alleen werkt het niet als ik op de knop PrtScr druk. Kan het eraan liggen dat mijn GTA IV map is ingesteld op 'alleen lezen'?

Want ik wil graag screenshots kunnen maken...

Oant sjen!

Werkt het wel als je geen gta iv speelt?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat trouwens nog een pak gemakkelijker is een programma als Fraps, Xfire of Steam gebruiken die je toelaat oa. toelaat om foto's en video's in games te maken. Hierbij kan je zoveel foto's na elkaar maken als je maar wilt en niet gewoon ééntje die nog eens moet plakken in Paint ook.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Wat trouwens nog een pak gemakkelijker is een programma als Fraps, Xfire of Steam gebruiken die je toelaat oa. toelaat om foto's en video's in games te maken. Hierbij kan je zoveel foto's na elkaar maken als je maar wilt en niet gewoon ééntje die nog eens moet plakken in Paint ook.

Oei, nu ga ik dit topic verdomd hoog bumpen bloos.gif

Maar ik heb nog een vraag over die programma's.

Namelijk, dat wanneer je die GTA IV en een programma draait, je computer een stuk meer geheugen en processorkracht nodig heeft, of niet? En aangezien mijn laptop GTA IV net kan draaien, lijkt dit geen goede oplossing voor mij..

Ik ben btw aan het sparen voor een goede pc, die het wel aan zal kunnen :)

Nogmaals sorry voor de verschrikkelijke bump... bloos.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien je een goede reden hebt voor deze bump is dit helemaal niet erg hoor. ;)

Programma's om foto's en filmpjes te maken ingame vragen inderdaad nogal wat van je processor, als je computer GTA IV nog maar net aankan is het dus aangeraden om dit zo weinig mogelijk te gebruiken. Fraps staat er om bekend om je spel erg te vertragen, maar met Xfire heb ik persoonlijk nooit veel problemen gehad. Als je een filmpje opneemt moet je vanzelfsprekend wel wat FPS inleveren, maar als je er niets mee doet of slechts een foto neemt dan zal het best nog meevallen.

Je kan het eens uittesten, dan weet je onmiddellijk hoe het zit. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Welk programma raad je me dan aan Hanneswasco, en zou je me dan een downloadlink plus tutorial kunnen geven? hypocrite.gif

Ik las ook ergens dat je met Fraps maar 30 seconden kunt filmen, wat erg jammer is..

Ook zou het mooi zijn een programma te hebben die weinig extra processorkracht vergt, zodat mijn laptop het misschien toch aankan.

Ik kan natuurlijk ook de Video Editor van GTA IV zelf gebruiken, maar daar heb ik nog geen enkele ervaring mee. Vandaag heb ik hierover nog een tutorial gevonden, dus die kan ik wel eens gebruiken om wat te prutsen met de Video Editor.

Groeten!

Link to comment
Delen op andere websites

Xfire downloadlink. Gewoon het programma downloaden installeren, een account aanmaken en je bent klaar.

Om de sneltoetsen in te stellen ga je naar Extra's -> Xfire In-Game. Als je een sneltoets wilt veranderen dan klik je simpelweg op de desbreffende knop, waarna je de sneltoets(en) voor die functie indrukt. Stel bijvoorbeeld dat ik als sneltoets voor een screenshot F9 wil gebruiken, dan druk ik op Screenshot en daarna op F9.

De video editor laat je toe om veel meer te maken dan ingame beelden: hierbij kan je het camerastandpunt wijzigen en nog veel meer, zeker een aanrader! Op WikiGTA vind je alle info die je nodig hebt daarover. ;) Waarschijnlijk zal de video editor je PC het minst vertragen. Vergeet natuurlijk niet de Video Editor aan te zetten (pauzemenu -> Game)!

De gratis versie van Fraps laat je inderdaad toe om maar 30 seconden op te nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...