danny24 Geplaatst: 26 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2011 goedemiddag ik wil binnenkort een nieuwe pc zelf in elkaar zetten maar ik zie vaak op Youtube dat ze een soort van armbandje aan doet bij een pc samenstellen . wat doet deze armbandje ? heb ik die armbandje nodig als ik een pc in elkaar zet ? Alvast bedankt Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 26 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2011 Zorgt ervoor dat statische lading weggehaald word. Als je statisch geladen bent en je raakt bv een CPU aan zou die kunnen kapot gaan. Zoiets heb je niet perse nodig, het gaat ook prima zonder. Reageren
Woody268 Geplaatst: 26 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2011 (bewerkt) Bedoel je zoiets? Dat is omdat iedereen kan statische elektriciteit opwekken, het dragen van een kunststof trui of de wrijving tussen zool en vloerbekleding kan al volstaan en als je zo'n lading doorgeeft aan de processor of een chip op je moederbord, dan zit het er dik in dat je die compleet om zeep helpt. Precies daarom is het noodzakelijk dat je je ontlaadt alvorens het binnenruim van je systeem te betreden. Dat kan je doen door een geaard voorwerp aan te raken, zodat het potentiaalverschil (het verschil in statische lading, bijvoorbeeld tussen jezelf en een chip) nagenoeg nihil is. Je kan bijvoorbeeld een (bij voorkeur niet geverfde) buis van de centrale verwarming of waterleiding aanraken. Wat je ook kan doen, is de systeemkast van de pc aanraken. Voorwaarde is wel dat de voeding van de pc op dat moment op het lichtnet is aangesloten en wel via een geaard stopcontact. Maar als je echt zeker wil zijn zou ik toch een ESD armband (Antistatische armband) aanraden en dit vind je in elke degelijke elektronicazaak tevens moet dit niet meer dan een € 10 kosten. De keuze is aan jou. Bewerkt: 26 augustus 2011 door woody268 Reageren
danny24 Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 26 augustus 2011 @Shotyoudie @Woody268 bedankt aangezien dat ik voor eerste een pc in elkaar zet zou ik dat toch maar kopen . kun dat bij alternate , azerty en van den borre kopen ? en hoe gebruik je zo armbandje ? ps: hoe heet dat armbandje eigenlijk ? Reageren
danny24 Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 26 augustus 2011 Klik nog een vraagje aan waar moet ik dat vast knijpen ? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 26 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2011 (bewerkt) Klik nog een vraagje aan waar moet ik dat vast knijpen ? Bv. een verwarmingspijp of iets anders geaard Je kan ook een losse voeding pakken, geaarde stekker erin en op contact zetten(alhoewel dit volgens mij niet hoeft want volgens mij is alleen de plus geschakeld) en dat klemmetje aan de voeding zetten. Bewerkt: 26 augustus 2011 door GolfG60 Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 26 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2011 Bv. een verwarmingspijp of iets anders geaard Je kan ook een losse voeding pakken, geaarde stekker erin en op contact zetten(alhoewel dit volgens mij niet hoeft want volgens mij is alleen de plus geschakeld) en dat klemmetje aan de voeding zetten. Je kan het zelfs aan de pinnetjes die in het stopcontact zitten kunnen klemmen. Dan bedoel ik die pinnetjes aan de zijkant of één pinnetje wat er in het midden uit steekt. Als je dit doet hoef je ook niet bang te zijn dat je stroom krijg want meeste stopcontacten hebben kinderbeveiliging (Je moet beide gaten tegelijk indrukken). Reageren
danny24 Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 26 augustus 2011 dus ik hoef allen maar da pinnetje van polsband in stopcontact steken ? Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 26 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2011 dus ik hoef allen maar da pinnetje van polsband in stopcontact steken ? Niet erin Aan de zijkant aan die pinnetjes. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 26 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2011 Superspeciaal voor jou wijs ik ze wel even aan..... Reageren
Woody268 Geplaatst: 26 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2011 Of zoals meestal in België is: Reageren
danny24 Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 26 augustus 2011 ok ik snap het bedankt iedereen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.