Jump to content

i5 2de generatie

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

ik heb een laptop met een i5 van de 2de generatie. Dit wil zeggen dat ie een automatische turboboost heft van 2.3 GHz naar 2.9 GHz wanneer nodig. Eerlijk gezegd geloof ik er niet al teveel van, want toen ik GTA:IV speelde en ik 'Benchmark' deed, zei ie dat m'n processor op 2.3 GHz stond..

Heeft iemand meer info over deze turboboost ofzo?

Alvast bedankt.

Mvg,

MP

Geplaatst:

En Google is kapot?

Er zal vast wel een verklaring voor zijn, zoals dat misschien je turboboost uit staat?

Of misschien je bios updaten, zijn wel veel problemen met de bios dat de turboboost/aantal cores niet meedraaien.

Geplaatst:

Google liet me hiervoor al in de steek, anders zou ik geen topic aanmaken.

BIOS updaten? M'n laptop is pas nieuw? :puh:

Dan staat er zeker Core i5 @ 2.30GHz ? Ik heb zit zelf ook, dit is gewoon de naam van je processor. Als je CPU-Z download kun je de werkelijke snelheid zien. Ik heb zelf een i5 760 @ 2.80Ghz maar draait bijna altijd rond de 3.33Ghz door turboboost. Terwijl hij overal blijft aangeven @ 2.80Ghz. :bonk:

Zo niet kun je in je BIOS kijken. Het aan/uit zetten van turboboost staat ergens mij die eerste pagina, dus niet zo moeilijk te vinden.

Geplaatst: (bewerkt)

Btw, installeer eens de turbo boost monitor van Intel, daarmee zie je of je turboboost inspringt, Klik!

Ohja, Aida64 laat btw ook de realtime en turboboost clocks zien.

Bewerkt: door GolfG60

Ik was al de BIOS ingedoken(hadden ze me aangeraden op een ander forum) om te kijken of de turbo boost aanstond, en dat was ie dus al.

@ GolfG60: Bedankt, de turbo boost springt wel degelijk in! :) Interessant om te weten dat ie niet meteen van 2.3 naar 2.9 GHz gaat, maar dat ie ook gewoon even op 2.7 GHz kan staan tijdens normaal gebruik bijvoorbeeld Overigens loopt ie niet altjid op 2.3 GHz, maar soms ook op energiebesparing.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Overigens loopt ie niet altjid op 2.3 GHz, maar soms ook op energiebesparing.

Dit is bij grafische kaarten meestal ook. :dans:

Geplaatst:

Grafische kaarten lopen niet meestal niet op 2.3 Ghz, de lopen nooit op 2.3 Ghz...

Wat ie gewoon bedoeld dat grafische kaarten ook niet de hele tijd op volle snelheid draaien.

Geplaatst:

Of dat de grafische kaart van een laptop alleen gebruikt wordt bij zware grafische dingen waarvoor ie nodig is, anders gebruikt ie de onboard chip. Dat zit ingebouwd op sommige laptops.

Geplaatst:

Of dat de grafische kaart van een laptop alleen gebruikt wordt bij zware grafische dingen waarvoor ie nodig is, anders gebruikt ie de onboard chip. Dat zit ingebouwd op sommige laptops.

Dat is standaard bij alle nieuwe laptop's met een Nvidia videokaart of dat met laptop's is met een AMD/ATI videokaart weet ik niet... bloos.gif

Dan is de kans groot dat ik dat ook heb..:puh:

Maar als je een spel wil spelen is het best dat je eerst controleer of hij dat spel wel met de "krachtige Nvidia-processor" uitvoert want nog tamelijk veel spellen die nog worden uitgevoert door de "geïntegreerde graphics". puh2.gif

Bewerkt: door woody268
Geplaatst:

Zit er meestal wel in ik ga bvb een nieuwe laptop kopen met een nivdea videokaart en een intel hd graphics 3000 erin dus de intel zal ie voor sa gebruiken en de nvidea voor gta iv xD

Geplaatst:

Dan is de kans groot dat ik dat ook heb..:puh:

Maar als je een spel wil spelen is het best dat je eerst controleer of hij dat spel wel met de "krachtige Nvidia-processor" uitvoert want nog tamelijk veel spellen die nog worden uitgevoert door de "geïntegreerde graphics". puh2.gif

Ik zou niet eens weten waar ik dat moet instellen..In het Nvdia configuratiescherm vind ik niks wat daar op lijkt..Ik speel GTA:IV op medium settings, ik denk niet dat dat Intel ding dat aankan..:puh:

@ hierboven: Als je SA op de allerhoogste settings speelt, gebruikt ie hoogstswaarschijnlijk de Nvdia.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...