Shotyoudie Geplaatst: 29 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2011 (bewerkt) Bij sommige AMD platformen kan de integreerde grapics samenwerken met de externe kaart, maar dit gaat alleen met low end bv: HD3450/3470. Er zijn ook moederborden waar de geintegreerde grapics apart blijft werken. Zodat je meerdere monitoren kan hebben. Maar bij de meeste moederborden zet hij de geïntegreerde grapics uit als er een externe kaart gevonden is. Hij zet de videokaart dus niet uit. Bewerkt: 29 augustus 2011 door Shotyoudie Reageren
Woody268 Geplaatst: 29 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2011 (bewerkt) Dan is de kans groot dat ik dat ook heb.. Maar als je een spel wil spelen is het best dat je eerst controleer of hij dat spel wel met de "krachtige Nvidia-processor" uitvoert want nog tamelijk veel spellen die nog worden uitgevoert door de "geïntegreerde graphics". Ik zou niet eens weten waar ik dat moet instellen..In het Nvdia configuratiescherm vind ik niks wat daar op lijkt..Ik speel GTA:IV op medium settings, ik denk niet dat dat Intel ding dat aankan.. @ hierboven: Als je SA op de allerhoogste settings speelt, gebruikt ie hoogstswaarschijnlijk de Nvdia. Ga naar de bureaublad en klik met je rechtermuisknop op het bepaalde icoon kies dan de optie "uitvoeren met grafische processor", dan zie je de opties "krachtige Nvidia-processor" en "geïntegreerde graphics". Bij één van deze twee zal er "(standaard)" achter staan dus die videokaart zal dus gebruikt worden als je dan op "krachtige Nvidia-processor" klikt zal hij het spel met die videokaart runnen. Maar dat is dan éénmalig dus dat is dan niet zo handig. Om het permanent te maken kies je in het zelfde menu van hierboven de optie "standaard grafische processor wijzigen..." en dan ziet jet dit scherm: Als je spel standaard uitvoerde met de "geïntegreerde graphics" zal het spel Automatisch aan de lijst worden toegevoegd het enigste wat je nog moet instellen is dat hij het met het spel met de "krachtige Nvidia-processor" gaat uitvoeren door bij 2.op het scherm hierboven de juiste videokaart selecteren en dan op "toepassen" klikken. Bewerkt: 29 augustus 2011 door woody268 Reageren
MegaPilot Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 29 augustus 2011 (bewerkt) Welk bepaald icoon? In het Nvdia configuratiescherm krijg ik die 'krachtige Nvidia processor' keuze niet. Bewerkt: 29 augustus 2011 door MegaPilot Reageren
Woody268 Geplaatst: 29 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2011 Welk bepaald icoon? In het Nvdia configuratiescherm krijg ik die 'krachtige Nvidia processor' keuze niet. Een icoon van een bepaald spel. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 29 augustus 2011 De optie "uitvoeren met grafische processor" heb ik niet. Reageren
Woody268 Geplaatst: 29 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2011 (bewerkt) Dat zal dan misschien enkel bij Asus zijn ofzo... Maar ga anders dan eens naar "Configuratiescherm\Hardware en geluiden" en dan naar de "nvidia configuratiescherm". Kies dan het spel uit of als het spel niet in de lijst staat klik je op "toevoegen" en zoek je het spel op. Dan kies je met welke grafische processor het spel zal worden uitgevoerd. Klik op "toepassen" (duh). Bewerkt: 29 augustus 2011 door woody268 Reageren
Sublime Geplaatst: 29 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2011 Maar je hebt wel alle instellingen op medium staan in gta iv? Want de onboard chip van de cpu mag dan beter zijn, dat betekent niet dat hij gta iv op medium kan draaien.. Ik neem aan dat je externe GPU dus wel aan staat want anders zou je gta iv met 1fps ofzo spelen.. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 29 augustus 2011 @ Woody: BOE! Maar je hebt wel alle instellingen op medium staan in gta iv? Want de onboard chip van de cpu mag dan beter zijn, dat betekent niet dat hij gta iv op medium kan draaien.. Ik neem aan dat je externe GPU dus wel aan staat want anders zou je gta iv met 1fps ofzo spelen.. Huh? @ laatste zin: Inderdaad, nu speel ik op zalige settings en fps! ^^ Reageren
Woody268 Geplaatst: 29 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2011 (bewerkt) Heb je Gta IV in de lijst gezocht of heb je het manueel toegevoegd? Bewerkt: 29 augustus 2011 door woody268 Reageren
MegaPilot Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 29 augustus 2011 Stond al in de lijst. Reageren
Woody268 Geplaatst: 29 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2011 (bewerkt) Klik op "toevoegen" en zoek de exe van Gta iv. Bewerkt: 29 augustus 2011 door woody268 Reageren
MegaPilot Geplaatst: 30 augustus 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 30 augustus 2011 Ik kan de exe niet toevoegen..Ik gebruik de launchgtaiv exe voor m'n controller te kunnen gebruiken.. Maargoed, het boeit niet. Want ik ben er zeker van dat m'n externe videokaart gebruikt wordt voor games..Tenzij zo'n Intel ding GTA:IV op medium kan draaien, wat ik ten zeerste betwijfel..xD Reageren
Sublime Geplaatst: 30 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2011 Ik kan de exe niet toevoegen..Ik gebruik de launchgtaiv exe voor m'n controller te kunnen gebruiken.. Maargoed, het boeit niet. Want ik ben er zeker van dat m'n externe videokaart gebruikt wordt voor games..Tenzij zo'n Intel ding GTA:IV op medium kan draaien, wat ik ten zeerste betwijfel..xD Idd, Die chip kan Gta IV nog maar net in low/off spelen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.