Jump to content

Nieuwe notebook


Sharingan

Recommended Posts

Budget: 600-750 eu

Doel: School, tekstverwerking e.d en ofc een beetje gaming. t liefst wil ik GTA IV draaien op minimaal medium settings.

Desktop of laptop: Laptop

Merk pc of samengesteld: Ik hoor altijd goede verhalen over Asus ?

Benodigde randapparatuur: nvt

Besturingssysteem: win 7

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: nvt

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: nvt

Extra koeling (voor overklokken)? nvt

Edit: Het liefst een 17". 15" is ook geen probleem. mits er een AV (heet dat zo?!) opzit. Die aansluiting dat ik mn laptop aan de tv of pcscherm kan koppelen.

Bewerkt: door Giggity
Link to comment
Delen op andere websites

Voor er een of andere kwibus komt bweren dat GTA:IV niet kan gedraaid worden op medium op een laptop voor 750 euro: dit kan wel. Ik heb een laptop van 750 euro en speel IV op medium settings, voor hetzelfde geld heb je in NL een betere laptop.

Ik zou je een Asus aanraden, 15 inch of 17 inch?

Link to comment
Delen op andere websites

asus is indd een goed merk heb ik zelf ook en heb er veel games op gespeeld dus goede keuze ;)

Hoeveel games ik er op kan spelen is niet relevant. Ik zoek juist een goede Asus. Die hebben i7 of i5 processoren begreep ik, maar ik weet juist niet welke beter is. :S

Link to comment
Delen op andere websites

asus is indd een goed merk heb ik zelf ook en heb er veel games op gespeeld dus goede keuze ;)

Hoeveel games ik er op kan spelen is niet relevant. Ik zoek juist een goede Asus. Die hebben i7 of i5 processoren begreep ik, maar ik weet juist niet welke beter is. :S

i7 is beter, maar i5jes komen ook erg net van hun plek af ;)

Link to comment
Delen op andere websites

asus is indd een goed merk heb ik zelf ook en heb er veel games op gespeeld dus goede keuze ;)

Hoeveel games ik er op kan spelen is niet relevant. Ik zoek juist een goede Asus. Die hebben i7 of i5 processoren begreep ik, maar ik weet juist niet welke beter is. :S

i7 is beter, maar i5jes komen ook erg net van hun plek af ;)

Hoe bedoel je dat precies ? "net van hun plek af"

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 2 gepaste laptops gevonden het enigste tussen de 2 is de processor (Intel Core i7-2630QM > Intel Core i5-2410), het werkgeheugen (4 GB / DDR3-1333 > 6 GB / DDR3-1333)

en natuurlijk de prijsklasse (€ 749 > € 679). icon_mrgreen.gif

Laptop 1: Klik (aanrader)

Laptop 2: Klik (ook goed maar de andere is beter)

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Laptop 1: Klik (aanrader)

Wel heb je me nou, ik kwam dezelfde tegen, maar wat duurder..:puh: Een aanrader, door de sterke CPU is het mogelijk dat je zelfs High aankan(GTA:IV).

Dat komt waarschijnlijk omdat jij op Belgische site's aan het zoeken was...Want in België is er een btw van 21 % en in Nederland maar 19 % en dat kan dan al veel uitmaken in de prijs. duh.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

asus is indd een goed merk heb ik zelf ook en heb er veel games op gespeeld dus goede keuze ;)

Hoeveel games ik er op kan spelen is niet relevant. Ik zoek juist een goede Asus. Die hebben i7 of i5 processoren begreep ik, maar ik weet juist niet welke beter is. :S

i7 is beter, maar i5jes komen ook erg net van hun plek af ;)

Hoe bedoel je dat precies ? "net van hun plek af"

Dat ze ook erg snel zijn, erg snel voor normaal gebruik, maar de i7 is net wat sneller en zeker handig met GTA IV ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het verschil tussen een i5 (2de generatie) of i7 (tweede generatie) ga je waarschijnlijk niet merken. Het is alleen handig als je Videos gaat converteren, of CPU intensieve spellen gaat spelen (waar GTA iv een goed voorbeeld voor is).

Maarja, Als je een betere videokaart wil hebben die waarschijnlijk nog wat meer opties op high kan laten draaien zou ik voor deze gaan:

Hij kost 800 euro, maar daar krijg je dan ook duidelijk meer voor. Het is wel een 15,6 inch.

MSI GE620DX-297NL

Specs:

- i5 2410M

- GT 555M

- Snellere hardeschijf (minder opstarttijd voor programmas / windows)

- full hd scherm (handig bij meerdere applicaties naast elkaar).

Zoals gezegd kan de CPU dus wel helpen met een paar fps, maar een betere videokaart heeft meer effect op je framerate.

Naast de voordelen zal ik ook even alle laptops afkraken zodat je weet waar je aan toe bent:

- De K Serie van Asus (hierboven) heeft slecht presterende harde schijven.

- De beeldscherm kwaliteit van de K Serie van Asus is niet geweldig Zelfde geld voor MSI laptop (op helderheid na).

- De K Serie van Asus EN De MSI laptops zullen allebei erg warm worden bij het spelen van GTA IV.

En nog een paar voordelen van de laptops:

- Beide hebben harde on-flexibele cases (op het beeldscherm na, dat je wel wat kan buigen maar dit is niet erg).

- Beide hebben fijne cliclet toetsenborden, ze maken weinig geluid bij het typen en buigen niet ver door.

Dus je keuze ligt bij het kiezen van een 15,6 inch of 17 inch, en tevens of je naast het gamen meer gemak wil hebben of gewoon een goedkopere laptop wil kopen.

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Dat jij nou een keer een probleem hebt gehad met jouw Asus K serie is totaal niet representatief voor alle K-serie laptops van Asus. Krijg altijd jeuk als ik weer van die afkraak posts zie zonder ook maar enige achterliggende informatie of bronnen. Dit is gewoon nek-gezwets zonder bewijs/bronnen. Bovendien word elke laptop warm tijdens het gamen, net als elke desktop.

Verder ben ik het wel met Maikle eens, die MSI heeft wel wat betere specs. In hoeverre je GTA IV erop kan draaien weet ik niet. MegaPilot begon direct in het topic te blairen dan hij hem op medium speelt, dus dat zullen we dan maar voor waarheid aannemen. Ben wel benieuwd op welke resulutie hij het spel dan draait, Full HD lijkt mij persoonlijk ongeloofwaardig, daar mijn desktop GTS250 dat al niet haald, en ondanks zijn leeftijd pwnd die nog steeds moderne instap laptop chips zoals de GT serie van nVidia.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou toch voor een i7 opteren, de betere videokaart van de MSI gaat in het niets doordat je door de i5 beperkt wordt. Ik kan GTA:IV op medium spelen doordat ik ietwat beperkt wordt door m'n cpu, m'n videokaart kan sommige functies op high aan. Daarom zou ik voor een i7 gaan.

Oja, mijn laptop, net als elke andere laptop die niet extern nog eens gekoeld wordt, wordt erg warm tijdens het spelen van IV. Daarom ga ik me dit aanschaffen. En ja, dat cooling pad van Antec maakt wel degelijk uit, ik heb genoeg reviews gelezen. :)

Ik zou echt voor deze gaan, je hebt de processorkracht nodig in IV. Ik speel letterlijk op medium setings(dus alles op medium):

http://www.gtaforum....2entry1465242

Resolutie 1280 x 720 gespreid over een 17 inch laptop scherm(16:9 verhouding, 1600x900). Nachtschaduw staat af omdat dit zo'n 3 fps scheelt. Ja, ik moet nog wat kloten met settings om wat meer fps te krijgen. Maar volgens benchmark in GTA:IV zelf heb ik nu al een mooi gemiddelde van 35 fps(25 fps is vloeiend, een DVD speelt af op 25 fps).

Statistics

Average FPS: 34.96

Duration: 37.25 sec

CPU Usage: 91%

System memory usage: 51%

Video memory usage: 48%

Graphics Settings

Video Mode: 1280 x 720 (60 Hz)

Texture Quality: Medium

Shadow Quality: Medium

Reflection Resolution: Medium

Water Quality: Medium

Texture Filter Quality: Anisotropic x4

Night Shadows: Off

View Distance: 25

Detail Distance: 31

Hardware

Microsoft Windows 7 Home Premium

Service Pack 1

Video Adapter: NVIDIA GeForce GT 525M

Video Driver version: 266.69

Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)

Intel® Core™ i5-2410M CPU @ 2.30GHz

File ID: Benchmark.cli

De i5 werkt op de volle 2.9 Ghz natuurlijk tijdens het spelen van GTA:IV door z'n turboboost. 2.3 GHz is gewoon een standaardnaam ofzo.

Nogmaals: Ga voor een i7, je hebt de processorkracht nodig. Dit is allemaal gepost uit eigen ervaring zoals je wel kan zien.

@ Maikle: Neen, de videochip 525M(deze heb ik) is sterk genoeg om sommige settings op High te plaatsen, de 540M is ietsje sterker, dus kan ie waarschijnlijk meer aan. De processorkracht van een i7 is benodigd om mooiere settings te halen, niet een nog sterkere videochip.Of je met een i7 + 540M high aankunt(over het algemeen dan), ben ik niet zeker.

Een i5 + 555M zorgt er WEL voor dat je grafische settings kunt ophogen in IV, vergeet dit niet!! Maar settings waarbij je je cpu laat werken kan je tot medium aan.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Laptop 1: Klik (aanrader)

Ik kwam ook deze tegen op Alternate, zelfde prijs als Asus Klik

Deze heeft in tegenstelling tot de Asus het dubbele videokaartgeheugen. De resolutie van de Asus is ook iets kleiner. Namelijk 1600 x 900. En die van Alternate heeft 1920 x 1080. Tevens ook het dubbele werkgeheugen. Zit alleen geen OS bij, maar die heb ik hier nog. Is deze ook echt beter ?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...