Jump to content

OnPlayerExitVehicle


minkema

Recommended Posts

Hey,.

Bij mij is het zo, dat als je een vehicle spawnt, respawnt hij na 5 seconden op de plek waar hij gespawnt werd door de speler.

Dit is natuurlijk waardeloos want zo staat binnen no-time je server vol voertuigen.

nu dacht ik even heel simpel het volgende te doen, wat toch niet zo simpel is dan dat ik dacht :puh: :P

public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
new destroy;
if(destroy = GetPlayerVehicleID(vehicleid)) == pvehicle[playerid])
{
	DestroyVehicle(destroy);
}
   return 1;
}

Als je jezelf afvraagt vanwaar "pvehicle[playerid]?"

on top:
new pvehicle[MAX_PLAYERS];

verderop:
pvehicle[playerid] = CreateVehicle(458,X,Y,Z,A,0,0,5);
PutPlayerInVehicle(playerid, pvehicle[playerid],0);

Errors:

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : warning 211: possibly unintended assignment

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : error 029: invalid expression, assumed zero

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : warning 215: expression has no effect

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : error 001: expected token: ";", but found ")"

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : error 029: invalid expression, assumed zero

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : fatal error 107: too many error messages on one line

thanxx,, :)

Link to comment
Delen op andere websites

heel simpel. je hebt een haakje teveel bij vehicleid))

if(destroy = GetPlayerVehicleID(vehicleid)) == pvehicle[playerid])

moet zijn

if(destroy = GetPlayerVehicleID(vehicleid) == pvehicle[playerid])

Stom overhet hoofd gezien foutje :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hmmm, op de een of andere manier spawnt, ondangs deze functie de car alsnog opnieuw op de plek waar hij gespawnt is.

Op deze manier komt de server alsnog bomvol te staan met voertuigen.

Is er niet een andere functie waardoor de gespawnde voertuigen met carmenu volledig uit de server verwijderd worden??

public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
new destroy;
destroy = GetPlayerVehicleID(vehicleid);
if(GetPlayerVehicleID(vehicleid) == pvehicle[playerid])
{
	DestroyVehicle(destroy);
}
   return 1;
}

Link to comment
Delen op andere websites

#include <a_samp>

new bool:AlreadySpawned[MAX_VEHICLES];

public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
if(AlreadySpawned[vehicleid]) DestroyVehicle(vehicleid);
else AlreadySpawned[vehicleid] = true;
return 1;
}

nope, gaat hem niet worden, ook hiermee spawnt hij gewoon weer op de plek terug waar hij gespawnt was toen iemand hem spawnde met /v

Link to comment
Delen op andere websites

nope, gaat hem niet worden, ook hiermee spawnt hij gewoon weer op de plek terug waar hij gespawnt was toen iemand hem spawnde met /v

t'was geen script hoor. gwn een kleine snippet. wat je zou kunnen gebruiken in het /v script?

Link to comment
Delen op andere websites

uhm, als jij me uitlegt hoe? :puh:, ik heb deze functie nog nooit eerder gebruikt dus vndaar..

en ik heb altijd geleerd dat hoe meer vragen je stelt hoe meer je leert en onthoud dusja :puh:

Zo werkt het spawnen met /v :

                   case 1:
                   {
                       pvehicle[playerid] = CreateVehicle(404,X,Y,Z,A,0,0,5);
                       PutPlayerInVehicle(playerid, pvehicle[playerid],0);
                   }

Link to comment
Delen op andere websites

#include <a_samp>

new bool:AlreadySpawned[MAX_VEHICLES];

public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
for(new i; i<MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(pvehicle[i] == vehicleid)
	{
		if(AlreadySpawned[vehicleid]) DestroyVehicle(vehicleid);
		else AlreadySpawned[vehicleid] = true;
	}
}
return 1;
}

dat toevoegen indat script

Link to comment
Delen op andere websites

Die code hoort in ieder geval wel te werken ook al is het een beetje omslachtig maar goed dat is mijn mening. Kan ik even je hele code zien? Als deze te groot is wil je hem dan alsjeblieft even op pastebin.com zetten?

Dit is wat ik tot nu to heb:

http://pastebin.com/R5nyuBC6

Ik heb dit vehicle menu gewoon in mijn gamemode staan, dus vandaar alleen de lines die met het /v menu te maken hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...