minkema Geplaatst: 1 september 2011 Rapport Geplaatst: 1 september 2011 Hey,. Bij mij is het zo, dat als je een vehicle spawnt, respawnt hij na 5 seconden op de plek waar hij gespawnt werd door de speler. Dit is natuurlijk waardeloos want zo staat binnen no-time je server vol voertuigen. nu dacht ik even heel simpel het volgende te doen, wat toch niet zo simpel is dan dat ik dacht :P public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid) { new destroy; if(destroy = GetPlayerVehicleID(vehicleid)) == pvehicle[playerid]) { DestroyVehicle(destroy); } return 1; } Als je jezelf afvraagt vanwaar "pvehicle[playerid]?" on top: new pvehicle[MAX_PLAYERS]; verderop: pvehicle[playerid] = CreateVehicle(458,X,Y,Z,A,0,0,5); PutPlayerInVehicle(playerid, pvehicle[playerid],0); Errors: C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : warning 211: possibly unintended assignment C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : error 029: invalid expression, assumed zero C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : warning 215: expression has no effect C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : error 001: expected token: ";", but found ")" C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : error 029: invalid expression, assumed zero C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : fatal error 107: too many error messages on one line thanxx,, Reageren
Crusher!! Geplaatst: 1 september 2011 Rapport Geplaatst: 1 september 2011 heel simpel. je hebt een haakje teveel bij vehicleid)) if(destroy = GetPlayerVehicleID(vehicleid)) == pvehicle[playerid]) moet zijn if(destroy = GetPlayerVehicleID(vehicleid) == pvehicle[playerid]) Stom overhet hoofd gezien foutje Reageren
minkema Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 1 september 2011 (bewerkt) ah thx man, als ik taart kon geven deed ik het XD - Bewerkt: 1 september 2011 door minkema Reageren
minkema Geplaatst: 2 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 2 september 2011 Hmmm, op de een of andere manier spawnt, ondangs deze functie de car alsnog opnieuw op de plek waar hij gespawnt is. Op deze manier komt de server alsnog bomvol te staan met voertuigen. Is er niet een andere functie waardoor de gespawnde voertuigen met carmenu volledig uit de server verwijderd worden?? public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid) { new destroy; destroy = GetPlayerVehicleID(vehicleid); if(GetPlayerVehicleID(vehicleid) == pvehicle[playerid]) { DestroyVehicle(destroy); } return 1; } Reageren
Crusher!! Geplaatst: 2 september 2011 Rapport Geplaatst: 2 september 2011 #include <a_samp> new bool:AlreadySpawned[MAX_VEHICLES]; public OnVehicleSpawn(vehicleid) { if(AlreadySpawned[vehicleid]) DestroyVehicle(vehicleid); else AlreadySpawned[vehicleid] = true; return 1; } Reageren
minkema Geplaatst: 2 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 2 september 2011 #include <a_samp> new bool:AlreadySpawned[MAX_VEHICLES]; public OnVehicleSpawn(vehicleid) { if(AlreadySpawned[vehicleid]) DestroyVehicle(vehicleid); else AlreadySpawned[vehicleid] = true; return 1; } nope, gaat hem niet worden, ook hiermee spawnt hij gewoon weer op de plek terug waar hij gespawnt was toen iemand hem spawnde met /v Reageren
Crusher!! Geplaatst: 2 september 2011 Rapport Geplaatst: 2 september 2011 nope, gaat hem niet worden, ook hiermee spawnt hij gewoon weer op de plek terug waar hij gespawnt was toen iemand hem spawnde met /v t'was geen script hoor. gwn een kleine snippet. wat je zou kunnen gebruiken in het /v script? Reageren
minkema Geplaatst: 3 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 3 september 2011 uhm, als jij me uitlegt hoe? , ik heb deze functie nog nooit eerder gebruikt dus vndaar.. en ik heb altijd geleerd dat hoe meer vragen je stelt hoe meer je leert en onthoud dusja Zo werkt het spawnen met /v : case 1: { pvehicle[playerid] = CreateVehicle(404,X,Y,Z,A,0,0,5); PutPlayerInVehicle(playerid, pvehicle[playerid],0); } Reageren
Crusher!! Geplaatst: 3 september 2011 Rapport Geplaatst: 3 september 2011 #include <a_samp> new bool:AlreadySpawned[MAX_VEHICLES]; public OnVehicleSpawn(vehicleid) { for(new i; i<MAX_PLAYERS; i++) { if(pvehicle[i] == vehicleid) { if(AlreadySpawned[vehicleid]) DestroyVehicle(vehicleid); else AlreadySpawned[vehicleid] = true; } } return 1; } dat toevoegen indat script Reageren
minkema Geplaatst: 4 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 4 september 2011 Dit respawnt het voertuig ook gewoon op zijn plek terug, DestroyVehicle doet zijn werk niet of wat? Reageren
Crusher!! Geplaatst: 5 september 2011 Rapport Geplaatst: 5 september 2011 tjah? heb 80 jaar terug voor het laatst pawn gedaan. weet ook alles niet meer?, even wachten op Big Boss of Megadreams Reageren
minkema Geplaatst: 5 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 5 september 2011 tjah? heb 80 jaar terug voor het laatst pawn gedaan. weet ook alles niet meer?, even wachten op Big Boss of Megadreams haha oke dan =] In ieder geval bedankt voor je hulp Reageren
Megadreams Geplaatst: 5 september 2011 Rapport Geplaatst: 5 september 2011 Die code hoort in ieder geval wel te werken ook al is het een beetje omslachtig maar goed dat is mijn mening. Kan ik even je hele code zien? Als deze te groot is wil je hem dan alsjeblieft even op pastebin.com zetten? Reageren
minkema Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 6 september 2011 Die code hoort in ieder geval wel te werken ook al is het een beetje omslachtig maar goed dat is mijn mening. Kan ik even je hele code zien? Als deze te groot is wil je hem dan alsjeblieft even op pastebin.com zetten? Dit is wat ik tot nu to heb: http://pastebin.com/R5nyuBC6 Ik heb dit vehicle menu gewoon in mijn gamemode staan, dus vandaar alleen de lines die met het /v menu te maken hebben. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.